Παρασκευή 9 Μαρτίου 2012

Επιστολή για προβλήματα διοικητικού προσωπικού ΓΝΑΝ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Προς: -Υπουργείο Υγείας
           -Διοίκηση ΥΠΕ Κρήτης
            -Διοίκηση ΓΝΑΝ
Κοινοποίηση: Βουλευτές κ.κ Καρχιμάκη, Πλακιωτάκη, Κριτσωτάκη

Θέμα: Προβλήματα του διοικητικού προσωπικού του Νοσοκομείου μας
8/3/12
Το μεσημέρι της Πέμπτης 8/3/2012 έγινε  συγκέντρωση του Συλλόγου Εργαζομένων του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου με τους εργαζόμενους στη διοικητική υπηρεσία και συζητήθηκαν τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά. Θα θέλαμε να σας αναφέρουμε τα βασικά ζητήματα και να ζητήσουμε την επίλυση τους:
1.       Τα τελευταία χρόνια οι διοικητικοί υπάλληλοι έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με μια απίστευτη κατάσταση πολυνομίας, αλληλοαναιρούμενων νόμων, υπουργικών αποφάσεων και εγκυκλίων  που δημιουργούν τεράστια προβλήματα στην προσπάθεια ασφαλής και ομαλής διεκπεραίωσης του διοικητικού έργου των Νοσοκομείων. Οι διοικητικοί υπάλληλοι συνεχώς βρίσκονται απέναντι σε  νομικά και ηθικά αδιέξοδα. Πολύ συχνά τίθεται το δίλλημα αν θα  εφαρμόσουν τους νόμους και τις διατάξεις ή όχι, με κίνδυνο (αν τους εφαρμόσουν) να μην μπορεί να λειτουργήσει το Νοσοκομείο, να μην μπορούν να γίνονται πληρωμές, προμήθειες υλικών, εγχειρήσεις κλπ, ενώ σε περίπτωση που δεν τους εφαρμόσουν να κινδυνεύουν με καταλογισμό διοικητικών, ποινικών και οικονομικών ευθυνών.
Απέναντι σε αυτά δεν υπάρχει κάποιος από το Νοσοκομείο ή από το Υπουργείο Υγείας που να αναλαμβάνει τις ευθύνες διοίκησης που του αναλογούν και  να καθοδηγεί με ευθύνη και βεβαιότητα τους υπάλληλους στο τι πρέπει να πράξουν ή όχι.
Ακόμα, στο ζήτημα του προληπτικού ελέγχου των ενταλμάτων, πρόσφατα άλλαξε η νομοθεσία και δεν θα γίνεται προληπτικός έλεγχος από τον επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου σε εντάλματα έως 10.000 ευρώ και σε εντάλματα που προκύπτουν σε συνέχεια προγραμματικών συμβάσεων. Αυτό, σε συνδυασμό με την πολυνομία και αλληλοαναιρούμενη κατάσταση που επικρατεί στις διατάξεις, μεταφέρει τεράστιο μέρος ευθύνης τους υπάλληλους που υπογράφουν τα εντάλματα, αφού καθίστανται ανά πάσα στιγμή υπόλογοι για εφαρμογή διατάξεων και νόμων που αλλάζουν από ημέρα σε ημέρα και είναι αδύνατο πλέον να τους παρακολουθήσει με συνέπεια  κανείς.
Με βάση τα παραπάνω, ζητούμε το Υπουργείο Υγείας να προχωρήσει άμεσα τις διαδικασίες κωδικοποίησης της νομοθεσίας που είναι σχετική με τη λειτουργία των Νοσοκομείων, ώστε να υπάρχει σαφής καταγραφή  των σχετικών διατάξεων που υποχρεούνται να ακολουθούν οι υπάλληλοι. Ακόμη ζητούμε η λειτουργία των οργάνων διοίκησης του Νοσοκομείου, της ΔΥΠΕ και του Υπουργείου να είναι ουσιαστική και αποφασιστική, ώστε να μην είναι οι διοικητικοί υπάλληλοι  συνεχώς το «μαύρο πρόβατο» στο οποίο μεταβιβάζονται εύκολα και αγόγγυστα όλες οι ευθύνες.

2.       Έλλειψη Προσωπικού: Η διοικητική υπηρεσία του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου ήδη λειτουργεί με κάλυψη μόλις του 45% των οργανικών θέσεων, όμως τον τελευταίο καιρό τα προβλήματα στελέχωσης μεγεθύνονται λόγω συνταξιοδοτήσεων και λόγω του πλήρους παγώματος των προσλήψεων. Την ίδια στιγμή, οι απαιτήσεις της υπηρεσίας και του Υπουργείου έχουν πολλαπλασιαστεί, όπως έχει πολλαπλασιαστεί και ο όγκος των ασθενών που επισκέπτονται πλέον τα Νοσοκομεία, κάτι που προκαλεί αντίστοιχο πολλαπλασιασμό των απαιτούμενων διοικητικών πράξεων. Αυτό εκ των πραγμάτων οδηγεί σε αδυναμία έγκαιρης διεκπεραίωσης των διοικητικών εργασιών από τους υπάλληλους που όλο και λιγοστεύουν , κάτι που η ηγεσία του Νοσοκομείου, της ΔΥΠΕ και του Υπουργείου θα πρέπει να έχουν υπόψη τους και να μην ζητούν ευθύνες από τους εργαζόμενους, για πράγματα που εκ των πραγμάτων αδυνατούν να κάνουν. Σοβαρό πρόβλημα υπάρχει με την υποστελέχωση του γραφείου πληροφορικής του Νοσοκομείου, αφού ο ένας υπάλληλος που υπηρετεί δεν επαρκεί σε καμιά περίπτωση με τον τεράστιο όγκο συντήρησης και λειτουργίας των συστημάτων του Νοσοκομείου.
 Το πρόβλημα της στελέχωσης της διοικητικής υπηρεσίας θα επιδεινωθεί με την επικείμενη συνταξιοδότηση εφέτος άλλων 5 εργαζομένων στη διοικητική υπηρεσία του Νοσοκομείου, κάτι που η διοίκηση του Νοσοκομείου γνωρίζει και θα πρέπει να βρει τρόπο να αντιμετωπίσει, αφού αν δεν αντικατασταθούν οι συνταξιοδοτούμενοι διοικητικοί υπάλληλοι, το Νοσοκομείο άμεσα θα βρεθεί αντιμέτωπο με πλήρη αδυναμία λειτουργίας.
Ζητούμε να βρεθεί τρόπος ώστε να στελεχωθεί άμεσα η διοικητική υπηρεσία του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου με τουλάχιστον δεκαπέντε υπάλληλους, ώστε να μπορέσει να εξασφαλιστεί στοιχειωδώς η λειτουργία του Νοσοκομείου.

3.       Αποδοχές: Οι αποδοχές των υπαλλήλων της διοικητικής υπηρεσίας με το ενιαίο μισθολόγιο και με τις συνεχείς περικοπές των τελευταίων χρόνων έχουν συρρικνωθεί κατά 45% έως 55%, με αποτέλεσμα να είναι σήμερα από τους πιο κακοπληρωμένους και χαμηλόμισθους υπάλληλους και να αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα με την αντιμετώπιση των οικογενειακών τους υποχρεώσεων και  των δαπανών διαβίωσης. Οι διοικητικοί υπάλληλοι εξαιρέθηκαν από τη χορήγηση του Επιδόματος ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας, παρά το γεγονός ότι απασχολούνται σε ένα κατεξοχήν χώρο διασποράς μικροβίων με τεράστιους κινδύνους για την υγεία τους, ενώ υπάρχουν υπάλληλοι που εκ των πραγμάτων έρχονται σε άμεση επαφή με τους ασθενείς. Γι΄ αυτό ζητούμε, είτε να ενταχθούν οι διοικητικοί υπάλληλοι σε κάποιες από τις χαμηλότερες κατηγορίες χορήγησης του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας, είτε να δοθεί στους διοικητικούς υπάλληλους το επίδομα επίτευξης στόχων που προβλέπεται από το ενιαίο μισθολόγιο, ώστε να σταματήσουν οι αποδοχές τους να αποτελούν μισθούς πείνας.

4.       Διοικητική διάρθρωση: Για λόγους που δεν εξαρτώνται από το Νοσοκομείο μας, εδώ και χρόνια δεν έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες αναπλήρωσης των θέσεων προϊσταμένων τμημάτων (και της διοικητικής υπηρεσίας) που έχουν κενωθεί για διάφορους λόγους, ούτε έχουν γίνει νέες κρίσεις  από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Αυτό έχει δημιουργήσει μια πρωτόγνωρη κατάσταση στο Νοσοκομείο, όπου στα περισσότερα τμήματα δεν υπάρχουν προϊστάμενοι, αλλά μόνο υπεύθυνοι (ορισμένοι με ή χωρίς απόφαση του διοικητή) χωρίς να έχουν τις εκ του νόμου αρμοδιότητες, αποδοχές και ευθύνες που έχουν οι κανονικοί προϊστάμενοι. Γι΄ αυτό ζητούμε σε χρόνο που θα κριθεί κατάλληλος (και όχι βεβαίως σε προεκλογική περίοδο με ότι αυτό συνεπάγεται) να προχωρήσουν οι διαδικασίες αναπλήρωσης και πλήρωσης των κανών θέσεων προϊσταμένων τμημάτων, ώστε να αποκτήσει το Νοσοκομείο  την ορθή  και απαιτούμενη διοικητική διάρθρωση.
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας και αναμένουμε για ενέργειες σας

Για το ΔΣ

Ο πρόεδρος             ο Γραμματέας


Γ. Μανουσάκης                         Δ. Χαλκιαδάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου