Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016

Φωτογραφίες και video από το χθεσινό αποκριάτικο χορό του Συλλόγου στην ταβέρνα ΚΡΙ ΚΡΙ



















Αποκριάτικο πάρτυ την Πέμπτη 10 Μαρτίου στις 6.30 μμ στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Αγ. Νικολάου


ΠΟΕΔΗΝ: Οι Απαντήσεις του Αν.Υπουργού Οικονομικών κ. Γ. Χουλιαράκη στα αιτήματα που έθεσε η ΠΟΕΔΗΝ στη συνάντηση στις 4-3-2016

ΑΘΗΝΑ 4/3/2016
ΑΡ. ΠΡΩΤ. 1439
ΠΡΟΣ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΕΛΗ ΠΟΕΔΗΝ

Συνάδελφοι ,
Σας κοινοποιούμε το υπόμνημα που καταθέσαμε στον Αν. Υπουργό Οικονομικών και τις απαντήσεις του ανά αίτημα.
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΟΕΔΗΝ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

Η κυβέρνηση διαπραγματεύεται την Αξιολόγηση και τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της κάθε δόσης ή υποδόσης διαρρέοντας τα χειρότερα ως απαιτήσεις των ΔΑΝΕΙΣΤΩΝ και τελικά συμφωνεί σε ότι ακριβώς προβλέπει ο Νόμος 4336/2015 (ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3).
Αυτό συνέβη με το Νέο Μισθολόγιο το οποίο προβλέπει νέες μειώσεις μισθών στο προσεχές διάστημα. Το ίδιο θα συμβεί στο σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης, με την ΠΡΟΤΑΣΗ της ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ με την οποία ζητείται να πληρώσουμε εμείς τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων καταλήστευσης των αποθεμάτων των Ασφαλιστικών Ταμείων (κύριας, επικουρικής Ασφάλισης και εφάπαξ), μετατρέποντας τις συντάξεις σε προνοιακά επιδόματα. Το ίδιο συμβαίνει με το ΕΣΥ, το ΕΚΑΒ, την ΠΡΟΝΟΙΑ, τα οποία απαξιώνονται, συρρικνώνονται, ιδιωτικοποιούνται.
ΥΓΕΙΑ
Με τον προϋπολογισμό του έτους 2016 που εκτελείται συρρικνώνονται περαιτέρω οι Δημόσιες Δαπάνες Υγείας. Εφέτος θα διαμορφωθούν στο 5% του ΑΕΠ (6% του ΑΕΠ προέβλεπε το 2ο Μνημόνιο, 7,5% του ΑΕΠ είναι στις άλλες χώρες της Ευρώπης).
Όταν μειώνονται οι Δημόσιες Δαπάνες την πληρώνουν οι πολίτες. Καλούνται να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για αγορά των υπηρεσιών (3,5% του ΑΕΠ θα κλείσει εφέτος η Ιδιωτική δαπάνη Υγείας).
Επιβεβαιώνεται η εικονική πραγματικότητα που μεταφέρουν οι Υπουργοί της Υγείας, για αύξηση της χρηματοδότησης του ΕΣΥ εφέτος.
Τα Νοσοκομεία λειτουργούν σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης (black out). Οφείλουν στους προμηθευτές πάνω από 2δις ευρώ. Με στοιχεία του ΓΛΚ οφείλουν 1,3δις ευρώ. Αδυνατούν να προμηθευτούν υλικά και φάρμακα. Κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές.
Στον Προϋπολογισμό σελ.15 κωδικός 2325 προκύπτει ότι η επιχορήγηση για το έτος 2016 σε φορείς παροχής Υπηρεσιών Υγείας για εξόφληση υποχρεώσεων προς τρίτους (Νοσοκομεία – ΥΠΕ – ΠΕΔΥ) είναι 1,156 δις ευρώ. Τα Νοσοκομεία εφέτος επιβαρύνονται επιπλέον με το κόστος χορήγησης των ακριβών φαρμάκων, που το έτος 2015 χορηγούνταν από τον ΕΟΠΥΥ.
Στον συνοπτικό πίνακα, αλλά και στον επιμερισμό των δαπανών δεν υπάρχει πρόβλεψη για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών. Στον κωδικό 2326 σελ.15 προβλέπεται μηδενική επιχορήγηση για την εξόφληση υποχρεώσεων παρελθόντων ετών.
Στον κωδικό 2323 σελ.15 «επιχορήγηση σε Νοσηλευτικά Ιδρύματα για δαπάνες Νοσοκομειακής περίθαλψης οικονομικά αδυνάτων, προβλέπονται 1,265εκ. ευρώ. Δηλαδή 10.000 ευρώ ανά Νοσοκομείο για να καλύψουν τη ζήτηση σε υγειονομικές υπηρεσίες 2,5 εκ. ανασφάλιστων πολιτών (έμμεσα ή άμεσα). Τώρα μάλιστα που αυξάνεται η ζήτηση σε όλες τις υγειονομικές μονάδες με τους πρόσφυγες.
Η επιχορήγηση στον ΕΟΠΥΥ είναι 525εκ. ευρώ, (σελ. 15, κωδ. 2365) όσα και πέρυσι. Υπολείπεται 500εκ. ευρώ από τα προβλεπόμενα στο συστατικό Νόμο (0,6% του ΑΕΠ). Εξαιτίας αυτού η Πρωτοβάθμια Ιατροφαρμακευτική Περίθαλψη αγοράζεται από τις τσέπες των πολιτών.
Το Δίκτυο Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης επιχορηγείται με 373 εκατ. ευρώ σελ. 23 κωδικός 260. Ίδιο ποσό με πέρυσι αν και το έτος 2015 εξυπηρετήθηκαν από τα Νοσοκομεία σε υλικά και φάρμακα. Στον κωδικό 2325 σελ. 23 η επιχορήγηση στους φορείς Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης είναι 92 εκατ. ευρώ. Θα συνεχίσουν εφέτος να εμφανίζουν σημαντικές ελλείψεις στη λειτουργία τους. Παράλληλα θα συνεχισθεί η συρρίκνωση – κατάργηση Μονάδων (ΜΟΝΑΔΩΝ 3).
Η επιχορήγηση για λειτουργικές δαπάνες του ΕΚΑΒ είναι 18.665.000 θα συνεχίζουν εφέτος να είναι ακινητοποιημένα Ασθενοφόρα, λόγω βλαβών.
Οι Υπουργοί της Υγείας εξαγγέλλουν συνεχώς προσλήψεις προσωπικού. Ο απολογισμός έως τώρα είναι ΜΗΔΕΝ χωρίς αντίκρισμα. Χωρίς αντίκρισμα οι συνεχείς δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού και των Υπουργών της Υγείας.
Στη σελ.10 του Προϋπολογισμού προσδιορίζονται οι Αμοιβές της μισθοδοσίας του προσωπικού για το έτος 2016. Είναι 1.666.639.000. Στον προϋπολογισμό του έτους 2015 ήταν 1.705.300.000. Δηλαδή 38 εκατομμύρια λιγότερα εφέτος από πέρυσι αν και υποτίθεται θα πάρουμε αυξήσεις με το Νέο Μισθολόγιο. Πώς θα γίνουν νέες προσλήψεις; Στον κωδικό 5113 (σελ. 33) για Δαπάνες Πλήρωσης Θέσεων Προσωπικού προβλέπεται ΜΗΔΕΝ.
Η ΠΡΑΞΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (ΦΕΚ 183/30-12-2015) δυσκολεύει επίσης τις προσλήψεις στα Νοσοκομεία.
Με τον Ν.4368/2016 επιδιώκεται η Αυτοχρηματοδότηση του συστήματος με την εμπλοκή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των ιδιωτών, των μη κερδοσκοπικών οργανώσεων. Για πρώτη φορά στο σύστημα εντάσσεται Νοσοκομείο Ανώνυμη Εταιρεία (Νοσοκομείο Θηρών).
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Πράγματι οι Δημόσιες Δαπάνες Υγείας είναι πολύ χαμηλές επειδή εφαρμόζουμε το 3ο Μνημόνιο.
Δεν είμαι σε θέση να απαντήσω τώρα για την κατανομή του προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας. Πράγματι όπως λέτε βλέπω λιγότερη δαπάνη για τα Νοσοκομεία και 38εκ.ευρώ λιγότερα για την μισθοδοσία του προσωπικού σε σχέση με πέρυσι, αλλά το Υπουργείο Υγείας θα κάνει προσλήψεις που θα επιχορηγηθούν από τον Προϋπολογισμό του ή από Κοινοτικά Προγράμματα. (επικουρικό, ΚΕΕΛΠΝΟ, 5μηνα κ.α.). Θα απαντήσω με υπόμνημα.
ΣΧΟΛΙΟ: Δεν ήταν σε θέση να αιτιολογήσει την αόριστη απάντησή του για αύξηση των Δαπανών Υγείας εφέτος (300 εκατ. ευρώ) και ότι θα προσληφθεί μόνιμο προσωπικό πέραν των 950, αφού αποδείξαμε ότι ο προϋπολογισμός του 2016 που εκτελείται είναι συγκεκριμένος και ελλειμματικός για την κάλυψη των αναγκών των Νοσοκομείων, των Πρωτοβάθμιων Μονάδων και του ΕΚΑΒ.

ΠΡΟΝΟΙΑ
Το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3 (ν.4336/2015), στο κεφάλαιο 2.5.3 Κοινωνική Προστασία Σελίδα 1023, προβλέπει «εξοικονόμηση ½% του ΑΕΠ σε ετήσια βάση, η οποία θα αποτελέσει το υπόβαθρο για τον επανασχεδιασμό ενός στοχοθετημένου συστήματος Πρόνοιας, συμπεριλαμβανομένης της δημοσιονομικά ουδέτερης Εθνικής εφαρμογής του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος».
Βρισκόμαστε επίσης αντιμέτωποι με περαιτέρω συρρίκνωση του Δημόσιου Συστήματος Πρόνοιας για εξοικονόμηση των 900 εκ. ευρώ, σε ετήσια βάση αρχής γενομένης από το τρέχον έτος. Προ των πυλών είναι νέες καταργήσεις, συγχωνεύσεις Μονάδων. Μέσω της διαρκούς κινητικότητας που προβλέπει το Μνημόνιο 3 στο Κεφάλαιο Δημόσια Διοίκηση, θα επιχειρηθούν νέες μετακινήσεις προσωπικού σε μεγάλες αποστάσεις, οι οποίες είναι οικονομική και οικογενειακή καταστροφή για τους Προνοιακούς Υπαλλήλους.
Οι Μονάδες της Πρόνοιας προσφέρουν ανεκτίμητες υπηρεσίες σε αντίξοες συνθήκες. Αντιμετωπίζουν σημαντικές ελλείψεις προσωπικού και λαμβάνουν λειψή Κρατική Χρηματοδότηση.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Οι περικοπές ½% του ΑΕΠ αφορούν άλλους τομείς και όχι τις Προνοιακές Μονάδες. Έχουμε εξασφαλίσει την χρηματοδότηση των μονάδων.
ΣΧΟΛΙΟ: Ασαφείς απαντήσεις που δεν ήταν σε θέση να αποδείξει με στοιχεία. Δεν εξασφαλίζεται η λειτουργία των Μονάδων, η επαρκής χρηματοδότηση και στελέχωση του συστήματος. Δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσουν νέες απαραίτητες Μονάδες Πρόνοιας (αντιθέτως πάμε σε νέες καταργήσεις).

ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ
Το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3 προέβλεπε την σύσταση Νέου Μισθολογίου από 1/1/2016 με ουδέτερο Δημοσιονομικό αποτέλεσμα και σταδιακά κατά τη διάρκεια του ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ η μισθολογική δαπάνη να είναι μειούμενη σε ποσοστό του ΑΕΠ .
Σε συνάντηση της Εκτελεστικής Επιτροπής την Άνοιξη του 2015 με τον τότε Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης κο Κατρούγκαλο, δεσμεύτηκε ότι από 1/1/2016 θα ξεπαγώσει η Βαθμολογική και ως εκ τούτω η Μισθολογική προαγωγή των υπαλλήλων (Ν. 4024/2011) χωρίς ποσοστώσεις.
Αντί αυτού η κυβέρνηση ψήφισε το Ν. 4354/2015 που υπακούει στις ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΕΣ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ.
Χορηγούνται οριακές αυξήσεις στους υπαλλήλους με λίγα χρόνια προϋπηρεσίας, οι οποίες θα χορηγούνται σε ισόποσες δόσεις τεσσάρων ετών. Στους υπαλλήλους με περισσότερα έτη προϋπηρεσίας μειώνεται ο βασικός μισθός τον οποίο διατηρούν ως προσωπική Διαφορά.
Η προσωπική Διαφορά συμψηφίζεται με τις όποιες αυξήσεις στο μέλλον και είναι ευάλωτη προς περικοπή σε νέες μισθολογικές παρεμβάσεις (προβλέπονται από το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3).
Τα δύο έτη (1/1/2016 έως 31/12/2017) εξαφανίζονται από τη μισθολογική εξέλιξη και επειδή το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ αναμένεται να παραταθεί μετά την 1/1/2018, τα δύο έτη αναμένεται να γίνουν περισσότερα. Έτσι σε όλο το μισθολογικό υπηρεσιακό βίο οι υπάλληλοι ΤΕ, ΠΕ χάνουν ένα μισθολογικό κλιμάκιο και οι ΔΕ, ΥΕ ¾ του μισθολογικού κλιμακίου.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Εξασφαλίσαμε τους μισθούς που καταβάλλονται. Πράγματι παγώνει η μισθολογική εξέλιξη για τα δύο επόμενα έτη και εξαφανίζονται από την μισθολογική εξέλιξη τα δύο έτη 2016, 2017. Όμως σε αυτό το Μισθολόγιο που ψηφήσαμε συμφώνησε η ΤΡΟΪΚΑ.
Δεν θα υπάρξει αναπλήρωση των απωλειών και δεν θα υπάρξουν νέες περικοπές μισθών.

ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗΣ ΚΑΙ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Το Επίδομα Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας βαίνει προς κατάργηση αφού θα συνδεθεί η χορήγησή του (έως 31/12/2017) με τις βέλτιστες πρακτικές των άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στις άλλες χώρες δεν χορηγείται το εν λόγω Επίδομα, αλλά λαμβάνονται μέτρα Υγιεινής και Ασφάλειας και πολύ υψηλότεροι βασικοί μισθοί. Ξεκίνησε ήδη η περικοπή του καθ’ ότι δεν χορηγείται σε άδειες πέραν των κανονικών και έξι ημερών αναρρωτικής κατ’ έτος.
Οι περικοπές αναστάλθηκαν με σχετικό έγγραφο του Υπουργείου Υγείας προς τους Διοικητές των ΥΠΕ, αλλά για να λυθεί το ζήτημα απαιτείται Νομοθετική ρύθμιση.
Με απαντήσεις του ΓΛΚ σε αίολα ερωτήματα Διοικήσεων εξαιρέθηκαν της χορήγησης ή έγινε περικοπή του επιδόματος σε υπαλλήλους που εργάζονται αποδεδειγμένα σε Ανθυγιεινά Επαγγέλματα.
Επανειλημμένως ζητήσαμε την επέκταση του επιδόματος και σε άλλες κατηγορίες εργαζομένων (υπάλληλοι που ανήκουν στην Ιατρική Υπηρεσία).
Ταυτόχρονα το Επίδομα Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας θα πρέπει να υπολογίζεται στο Συντάξιμο Μισθό, χωρίς να επιβαρύνονται οι εργαζόμενοι με την ασφαλιστική εισφορά.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Θα συνεχίσει να καταβάλλεται χωρίς ημερομηνία λήξης. Ετοιμάσαμε τροπολογία που είναι προς διαβούλευση στους θεσμούς, προκειμένου να μην περικόπτεται το επίδομα Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας, στις άδειες πέραν της κανονικής και έξι ημερών αναρρωτικής. Θα χορηγείται σε όλους τους χώρους όπως προβλεπόταν στο Ν. 4024/11. Θα περικόπτεται μόνο στις συνδικαλιστικές άδειες. Θα κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση το μήνα Μάρτιο.
Να στείλετε τις απαντήσεις που έλαβαν τα Νοσοκομεία από το ΓΛΚ για περικοπή του επιδόματος σε δικαιούχους να τις εξετάσουμε.
Η επέκταση του επιδόματος και σε άλλους εργαζομένους θα συζητηθεί με τον Υπουργό Υγείας και την ΠΟΕΔΗΝ. Εξάλλου είναι ανοικτή η διαδικασία επανακαθορισμού του Επιδόματος (ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3 που προβλέπει την περικοπή του). Ο υπολογισμός του επιδόματος στις συντάξεις είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας.

ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΩΝ - ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ
Το Επίδομα Προβληματικών και Παραμεθόριων Περιοχών επίσης βαίνει προς κατάργηση, καθ’ ότι θα επανακαθορισθούν εκ νέου οι δικαιούχες περιοχές έως τέλους του Μάρτη 2016. Το Επίδομα των προβληματικών περιοχών καταργείται μετά τον Μάρτη 2016;
Στο Σχέδιο Νόμου καθορίζονταν οι περιοχές που απέχουν έως 20 χιλιόμετρα από τα σύνορα. Αυτό εάν επιβεβαιωθεί ουσιαστικά σημαίνει περικοπή.
Με τις απαντήσεις του Αναπληρωτή Υπουργού κο Βερναδάκη σε ερωτήσεις Βουλευτών που κατέθεσαν στη Βουλή μένει ανοικτό το ζήτημα της κατάργησης.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Πράγματι ξεκίνησε η κουβέντα με το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης για επανακαθορισμό των περιοχών που δικαιούνται το επίδομα, προκειμένου να τροποποιήσουμε το νόμο έως τέλος του Μάρτη 2016. Εξετάζουμε να αντικαταστήσουμε το εν λόγω επίδομα, με το ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ από το οποίο κάποιοι θα βγουν ωφελημένοι και κάποιοι χαμένοι.

ΜΕΙΩΣΗ ΝΥΚΤΕΡΙΝΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μειώθηκε η αποζημίωση της νυκτερινής απασχόλησης προς συμπλήρωση του ωραρίου 20%, η οποία βαίνει μειούμενη καθ’ όλη τη διάρκεια των ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ (Ν. 4024/2011, Ν. 4354/2015). Μεθοδεύεται η σταδιακή κατάργησή της.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Ετοιμάσαμε τροπολογία για αύξηση της νυκτερινής εργασίας προς συμπλήρωση του ωραρίου. Θα περιλαμβάνει ότι προβλέπεται στο ν.4024/2011. Την αποστείλαμε στους θεσμούς για διαβούλευση και το μήνα Μάρτη θα την καταθέσουμε στη Βουλή προς ψήφιση.

ΕΠΙΔΟΜΑ ΕΥΘΥΝΗΣ
Το Επίδομα Ευθύνης των τμημάτων της Ιατρικής και Νοσηλευτικής Υπηρεσίας, παρ’ ότι με τις κινητοποιήσεις γλιτώσαμε τα χειρότερα (αρχική πρόθεση της κυβέρνησης ήταν να μειωθεί στα 150 ευρώ), συνεχίζει να είναι 40 ευρώ μειωμένο σε σχέση με το Επίδομα Ευθύνης των άλλων τμημάτων του Δημοσίου (ακόμη και των Νοσοκομείων).
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Δώσαμε μάχη να παραμείνει στα 250 ευρώ. Δεν εξετάζουμε την αύξησή του.

ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΕ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Υπάλληλοι που υπηρετούν στην ΔΕ κατηγορία από μετάταξη ή πρόσληψη κατέχουν το προσόν διορισμού ή της μετάταξης με βάση το ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟ των Δημοσίων Υπαλλήλων και τις ισχύουσες ειδικές διατάξεις, που είναι η εμπειρία.
Ως εκ τούτου η κατάταξη με το Νέο Μισθολόγιο θα πρέπει να γίνει στην ίδια κατηγορία χωρίς ποινή ετών υπηρεσίας (όπως και γίνεται).
Η φημολογία που αναπτύσσεται για έκδοση εγκυκλίου του ΓΛΚ
(ερωτηματολόγιο) με την οποία θα υποβαθμίζονται κατηγορία οι εν λόγω υπάλληλοι, είναι παράνομη καθότι το άρθρο 9 παρ.2 του Ν.4354/2015 αφορά υπαλλήλους ΠΕ και ΤΕ κατηγορίας χωρίς πτυχίο.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Που ξέρετε εσείς ότι ετοιμάζουμε εγκύκλιο; Μας απασχολεί. Εξετάζουμε όσα είπατε, τα οποία όπως τα αναπτύξατε είναι σωστά.

ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΣΘΟ
Το Μνημόνιο 3 (ν. 4336/2015) προβλέπει στο κεφάλαιο Δημόσια Διοίκηση ότι η μισθολογική δαπάνη του Δημοσίου θα είναι μειούμενη σε ποσοστό του Α.Ε.Π. στη διάρκεια του ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ, περιλαμβανομένης της αποσυμπίεσης της μισθολογικής κατανομής σε ολόκληρο το μισθολογικό φάσμα, σε συνάρτηση με τις επιδόσεις, τις δεξιότητες, τις αρμοδιότητες και τη θέση των υπαλλήλων.
Το νέο σύστημα Αξιολόγησης, θα κατηγοριοποιεί τους υπαλλήλους σε βαθμολογία από το 0 έως 100 ( Άριστα). Για το βαθμό άνω του 90 απαιτείται ειδική αιτιολόγηση από την ειδική επιτροπή αξιολόγησης και ως εκ τούτω εκφεύγει των δυνατοτήτων της συνδικαλιστικής διευθέτησης.
Ποιος λοιπόν με όλα αυτά τα δεδομένα μπορεί να αποκλείσει κανείς ότι στη πορεία, μισθολογική εξέλιξη θα έχουν μόνο οι υπάλληλοι, με βαθμούς 90 έως 100. Εξάλλου το νέο Μισθολόγιο ο (Ν. 4354/2015) στα άρθρα 12, 17 συνδέει την μισθολογική εξέλιξη με την Αξιολόγηση.
Αφού η Κυβέρνηση όπως λέει είναι αθώα η νέα αντιμνημονιακή Αξιολόγηση και δεν συνδέεται με την μισθολογική εξέλιξη, γιατί δεν καταργεί το ν. 4336/2015 (3οΜΝΗΜΟΝΙΟ), όπως επίσης τα άρθρα 12, 17 του ν.4354/2015 στα σημεία που συνδέει τη κατανομή της μισθολογικής δαπάνης σε συνάρτηση με την επίδοση και τις δεξιότητες;
Δεν θα δεχθούμε την Αξιολόγηση. Θα κηρύξουμε Απεργία – Αποχή.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Πράγματι υπάρχει σύνδεση του μισθού με την Αξιολόγηση. Προσπαθήσαμε να την καταστήσουμε όσο το δυνατόν ήπια. Όσο τουλάχιστον μας επέτρεψαν οι δανειστές.

ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
Με τον Ν.4369/2016 άρθρο 26 αναγνωρίζονται βαθμολογικά έως επτά (7) έτη που έχουν διανυθεί πριν από το διορισμό, εκτός δημόσιου τομέα σε συναφές αντικείμενο.
Απαιτείται η έκδοση ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ. Όμως τα έτη αυτά θα πρέπει να υπολογίζονται και για την μισθολογική εξέλιξη (Ν.4354/2016 άρθρα 9,11). Σχετική έκδοση ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ προέβλεπε και ο Ν.4024/2011 για την βαθμολογική και την μισθολογική αναγνώριση έως επτά (7) ετών από τον ιδιωτικό τομέα και δεν εκδόθηκε ποτέ.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Συμφωνούμε με τα επιχειρήματα που θέτετε. Θα το δούμε σε συνεργασία με το συναρμόδιο Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, όσο μας το επιτρέπουν οι δημοσιονομικές συνθήκες και το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
Διαχρονικά οι κυβερνήσεις με τις ασκούμενες πολιτικές καταλήστευσαν τα αποθεματικά των ταμείων Κύριας και Επικουρικής Ασφάλισης.
Πριν τα ΜΝΗΜΟΝΙΑ το κράτος αναγνώριζε τις διαχρονικές ευθύνες του και διασφάλιζε με την κρατική χρηματοδότηση τις παροχές του Ασφαλιστικού Συστήματος.
Η Κρατική Χρηματοδότηση το έτος 2009 ήταν 22 δις, το έτος 2012 16 δις, το έτος 2015 8 δις και με το 3ο ΜΝΗΜΟΝΙΟ εξανεμίζεται (πρόταση ΣΟΦΩΝ).
Η κυβέρνηση γράφει στα παλαιά της τα παπούτσια το ΣΥΝΤΑΓΜΑ της ΧΩΡΑΣ με τις προωθούμενες αλλαγές. Αυξήθηκαν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης των υπαλλήλων με θεμελιωμένα δικαιώματα (Ν. 4336/2015 και Ν. 4337/2015 ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3).
Με το προωθούμενο σχέδιο της κυβέρνησης αλλάζει ο τρόπος αναπλήρωσης των συντάξεων σε ασφαλιστικά έτη που έχουν διανυθεί πριν τη ψήφιση της σχετικής παρέμβασης αν και είναι προδήλως ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Η βασική σύνταξη αν και το κομμάτι της σύνταξης (Ν. 3865/2010) αντικαθίσταται με την Εθνική Σύνταξη (πρόταση της κυβέρνησης), η οποία μετά την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με την ΤΡΟΪΚΑ, θα χορηγείται με προϋποθέσεις.
Η αναλογική σύνταξη μετατρέπεται σε Προνοιακό Επίδομα με αναπλήρωση κοντά στο 35%. Η Επικουρική Σύνταξη μειώνεται δραστικά αφενός με τη ρήτρα βιωσιμότητας και αφετέρου από τον συντάξιμο μισθό που θα καθορίζει το μέρισμα και θα είναι 45% του μέσου όρου των καταβαλλόμενων αποδοχών σε όλο τον εργασιακό και ασφαλιστικό βίο.
Αντίστοιχη μείωση θα γίνει στο εφάπαξ αφού ο συντάξιμος μισθός μειώνεται στο 70%.
Είναι σαφές λοιπόν ότι Κύριες και Επικουρικές συντάξεις μετατρέπονται σε συντάξεις πείνας. ΤΑ ΕΦΑΠΑΞ θα υποστούν νέες μεγάλες περικοπές.
Το Μετοχικό πετσοκόβει τα μερίσματα με αποφάσεις της Διοίκησής του.
Το Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης μετατρέπεται σε κεφαλαιοποιητικό, ανταγωνιστικό, ανταποδοτικό.
ΖΗΤΑΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΣΡΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ.
Διεκδικούμε την ένταξή μας στα ΒΑΕ με βάση την πρόταση που καταθέσαμε. ΠΡΟΣΦΕΥΓΟΥΜΕ για την ένταξη μας στην ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ του ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ, πέραν των κινητοποιήσεων που προγραμματίζουμε.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Θα προχωρήσουμε την Ασφαλιστική Μεταρρύθμιση. Θα τηρήσουμε τις δεσμεύσεις του 3ου Μνημονίου. Δεν είναι αρμοδιότητα του δικού μου Υπουργείου. Είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας.

ΧΡΟΝΟΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Ο χρόνος της πρακτικής άσκησης των Επαγγελματιών Υγείας θα πρέπει να θεωρείται συντάξιμος, χωρίς εξαγορά, αφού προσφέρουν πραγματική εργασία.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Αρμοδιότητα Υπουργείου Εργασίας.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΝΤΑΞΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΣΤΑ ΒΑΕ
Με Υπουργική Απόφαση αρ.φύλλου 10221/014 26816/929 «Βαριές και Ανθυγιεινές Εργασίες» του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης ΦΕΚ2778/2.12.2011, καθορίστηκαν οι Βαριές και Ανθυγιεινές Εργασίες με τις έναντι αυτών ειδικότητες.
Με τις υπ.αριθμ. αποφάσεις Φ80000/6840/383/3-5-2011 του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, συστήθηκε και συγκροτήθηκε «Διαρκής Επιτροπή Κρίσεως Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων» στη Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Ασφάλισης, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι της ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, (δεν λειτουργεί πια).
Η ΠΟΕΔΗΝ κλήθηκε και κατέθεσε τις προτάσεις της. Διαφώνησε στη πρόταση της επιτροπής, επειδή δεν συμπεριλήφθησαν Επαγγέλματα που αποδεδειγμένα από επιδημιολογικές και επιστημονικές μελέτες, ανήκουν στα ΒΑΕ (πχ επαγγέλματα Υγείας και Πρόνοιας που ανήκουν στην Ιατρική Υπηρεσία, στην Τεχνική Υπηρεσία κ.α.).
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥΣ.
Στους Δημοσίους Υπαλλήλους που εργάζονται σε Επαγγέλματα που χαρακτηρίστηκαν Βαρέα και Ανθυγιεινά με την εν λόγω Υπουργική Απόφαση, χορηγείται το Επίδομα Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας του Ν.4024/2011 άρθρο 15 (Ενιαίο μισθολόγιο), όπως καθορίστηκε στην Κοινή Υπουργική Απόφαση ΦΕΚ 465/24.2.2012.
Σύμφωνα με το Ν.3865/2010 οι νεοδιοριζόμενοι στο Δημόσιο από 1-1-2011, εντάσσονται στον ασφαλιστικό φορέα του ΙΚΑ. Ως εκ τούτω οι Υγειονομικοί και Προνοιακοί υπάλληλοι που εργάζονται στα εν λόγω επαγγέλματα δικαιούνται σύνταξη με βάση τις διατάξεις των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων.
Τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης καθορίζονται με τις διατάξεις των Νόμων 3863/2011 και 4093/2012.
Με 15 έτη ασφάλισης εκ των οποίων 12 έτη στα ΒΑΕ και εξ αυτών 3,3 έτη την τελευταία 13ετία από την συμπλήρωση του ορίου ηλικίας ή την αίτηση συνταξιοδότησης, δικαιούνται σύνταξη 62 ετών.
Ταυτόχρονα με τους Ν.3863/2010 και 4093/2012 στους εργαζόμενους στα ΒΑΕ ισχύουν τα μεταβατικά όρια ηλικίας συνταξιοδότησης με 35ετία (δικαίωμα συνταξιοδότησης 55 έως 62 ετών, ανάλογα με το έτος θεμελίωσης 2010 έως 2015). Σας παραθέτουμε τους σχετικού πίνακες.
Επίσης ίδιες προϋποθέσεις συνταξιοδότησης έχουν εργαζόμενοι στις Δημόσιες Μονάδες Υγείας και Πρόνοιας που έχουν διατηρήσει με ειδικές διατάξεις ασφαλιστικό φορέα το ΙΚΑ.
Με το Ν.3660/2008 ΦΕΚ 78/7.5.2008 σε συνδυασμό με το Ν.3865/2010 άρθρο 6 παρ.8 καθορίστηκαν συνταξιοδοτικά θέματα των εργαζομένων στους ΟΤΑ. Όσοι εργάζονται σε Επαγγέλματα Βαρέα και Ανθυγιεινά, με 15 έτη υπηρεσίας, εκ των οποίων 12 έτη αποκλειστικά στα εν λόγω επαγγέλματα, εκ των οποίων τα 3 έτη τουλάχιστον τα τελευταία δεκατρία (13) έτη πριν την συμπλήρωση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης, δικαιούνται σύνταξη 58 ετών οι άνδρες και οι γυναίκες 53 ετών που σταδιακά ανέβηκε στο 58ο έτος (2011 54ετών, 2012 56 ετών, 2013 58 ετών, εξομοίωση με τους άνδρες)
Με τους Ν. 4336/2015, 4337/2015, τις σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις και Εγκυκλίους οι ενταγμένοι εργαζόμενοι στα ΒΑΕ εξαιρέθηκαν από τις δυσμενείς συνταξιοδοτικές αλλαγές (αυξήσεις ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης).
Ως εκ τούτω ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ την συνταξιοδοτική ΕΝΤΑΞΗ στα ΒΑΕ των Υγειονομικών και Προνοιακών υπαλλήλων που υπηρετούν στα ΒΑΕ τα οποία προσδιορίζονται στην Υπουργική Απόφαση και είναι αποκλεισμένοι επειδή διαθέτουν ασφαλιστικό φορέα το Δημόσιο.
Ταυτόχρονα ο χρόνος που έχει διανυθεί στα εν λόγω Επαγγέλματα επιβάλλεται να θεωρείται ως συντάξιμος χρόνος στα ΒΑΕ, χωρίς προϋποθέσεις και επιβαρύνσεις.
Διεκδικούμε την ένταξή στα ΒΑΕ, καθότι είναι αδύνατον οι εργαζόμενοι στη Δημόσια Υγεία και Πρόνοια στα εν λόγω επαγγέλματα, να παρέχουν ασφαλείς υπηρεσίες σε ηλικία άνω των 58 ετών, όπως διαμορφώθηκαν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης με τους Ν.4336/2015, 4337/2015.
Εργαζόμαστε σε συνθήκες εργασιακής εξουθένωσης και δικαιούμαστε ίση μεταχείριση όπως καθορίζει το Σύνταγμα της Χώρας.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ:
Το αίτημα είναι δίκαιο. Πράγματι δεν καλύπτει ο Ν.3865/2011 αφού δεν σας συμφέρει να ενταχθείτε στο ΙΚΑ, σύμφωνα με την επιχειρηματολογία που αναπτύξαμε. Η εξέταση του αιτήματος είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας. Επέμενε σε σχετική επισήμανσή μας παρ’ ότι το ΓΛΚ που χορηγεί τις δικές μας συντάξεις είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών.
ΣΧΟΛΙΟ: Η κυβέρνηση θέλει να μετακυλήσει το αίτημα μετά την ψήφιση της Αντιασφαλιστικής Μεταρρύθμισης που ενοποιεί τα Ταμεία προκειμένου να προχωρήσει σε ρύθμιση που δεν θα συμφέρει. Έχει αντιληφθεί ότι δεν την παίρνει να κοροϊδεύει με τη δυνατότητα ένταξή μας στο ΙΚΑ, αφού αποδείξαμε ότι δεν μας συμφέρει (συγκεκριμένα έτη ασφάλισης στα ΒΑΕ, διαδοχική ασφάλιση κ.λ.π.)
Διεκδικούμε την ένταξη εδώ και τώρα στα ΒΑΕ. Όλα τα διανυθέντα έως τώρα ασφαλιστικά έτη να θεωρούνται ότι διανύθηκαν στα ΒΑΕ, χωρίς καμία επιβάρυνση.

ΑΝΘΡΑΚΕΣ Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ
Ρίχνουν τη μπάλα στην εξέδρα.
Κατόπιν τούτων των ασαφών απαντήσεων θα συνεχίσουμε δυναμικά με νέες κινητοποιήσεις, καταλήψεις.
Θα σώσουμε το ΕΣΥ και την Κοινωνική Ασφάλιση.
Θα ενταχθούμε στα ΒΑΕ.
Θα ανακτήσουμε τις απώλειες.
Δεν μας πτοεί η βία και η τρομοκρατία που χρησιμοποιεί σε βάρος μας η κυβέρνηση.

ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2016

Ενημέρωση σχετικά με την αποψινή χοροεσπερίδα του Συλλόγου - έχουν εξαντληθεί όλεςοι προσκλήσεις

Σχετικά με την αποψινή χοροεσπερίδα του Συλλόγου στην ταβέρνα ΚΡΙ ΚΡΙ, ενημερώνουμε ότι δυστυχώς έχουν εξαντληθεί όλες οι προσκλήσεις και όσοι δεν έχουν προμηθευτεί ήδη πρόσκληση δεν θα μπορέσουν να εξυπηρετηθούν.

Συναντηση εργασίας για θέματα νοσοκομείων Λασιθίου παρουσία του ΓΓ του Υπ Υγείας το πρωί του Σαββάτου 5/3 στο Νοσοκομείο Νεάπολης

Eπιστολή του συλλόγου για το θέμα της μη εφημέρευσης της παθολογικής κλινικής του ΓΝΑΝ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ 
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Προς: -υποδιοικήτρια ΔΥΠΕ κα. Τριχοπούλου
         -εκτελών χρέη διοικητή ΓΝΑΝ κ. Μασούντ
         -εκτελών χρέη προέδρου του ΔΣ διασυνδ. Νοσοκομείων ν. Λασιθίου Γ. Κασαπάκη

2/3/15
Όπως πληροφορηθήκαμε, έχει εγκριθεί πρόγραμμα εφημεριών για το μήνα Μάρτιο στο Νοσοκομείο μας στο οποίο υπάρχουν 5 ημέρες κενές χωρίς εφημερεύων παθολόγο, με πρώτη κενή ημέρα την Πέμπτη 3/3.
Επειδή είναι ίσως η πρώτη φορά στην ιστορία λειτουργίας του Νοσοκομείου μας τα τελευταία 30 χρόνια που συμβαίνει κάτι τέτοιο, και επειδή οι συνέπειες από μια τέτοια εξέλιξη θα είναι  ιδιαίτερα αρνητικές για την παροχή υπηρεσιών υγείας στους κατοίκους του νομού Λασιθίου, σας καλούμε:
1)Να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να καλυφθεί το σύνολο των εφημεριών της παθολογικής κλινικής για το Μάρτιο και για όλους τους επόμενους μήνες
1)Σε περίπτωση που δεν σταθεί δυνατό αυτό, να καθορίσετε γραπτώς τί θα γίνει με τη διαχείριση των παθολογικών περιστατικών που νοσηλεύονται στην παθ. κλινική και που προσέρχονται στις ώρες εφημερίας στα παθ.  εξωτερικά ιατρεία - ΤΕΠ του Νοσοκομείου στις ημέρες που δεν θα εφημερεύει παθολόγος ιατρός στο ΓΝΑΝ.

Για το ΔΣ
Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας

Γ. Μανουσάκης Κ. Κοκολάκης

Τρίτη 1 Μαρτίου 2016

Ο ολισθηρός δρόμος του κυβερνητικού συνδικαλισμού


Ο κυβερνητικός συνδικαλισμός, όπως και αν αυτός εκδηλώνεται, είναι πασιφανές ότι δεν υπηρετεί τα πραγματικά συμφέροντα των εργαζομένων αλλά κυρίως επιδιώκει να προωθήσει αντεργατικά μέτρα και πολιτικές.

Οι εκφραστές του βεβαίως, σε αρκετές  περιπτώσεις σφιχταγκαλιάζονται και με την κυβερνητική εξουσία με στόχο την συνδικαλιστική τους αναπαραγωγή ή σε άλλες περιπτώσεις αναρριχώνται μέσα από ρουσφέτια και αναξιοκρατία στον κρατικό μηχανισμό. Ταυτόχρονα, διαμορφώνουν ένα ιδεολογικό περιτύλιγμα για να δικαιολογήσουν τις πρακτικές που ακολουθούν.

Στον τομέα αυτό διέπρεψαν στο παρελθόν συνδικαλιστικές δυνάμεις που συνδέονταν με τα κόμματα του νεοφιλελεύθερου τόξου (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ), γεγονός που έχει δημιουργήσει μια γενική απαξίωση και απέχθεια μεγάλου μέρους των εργαζομένων στη συλλογική δράση. Είναι αυτοί που σήμερα επιχειρούν, στο όνομα της σημερινής μνημονιακής μετάλλαξης του ΣΥΡΙΖΑ, να ξεπλύνουν το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ και να δικαιολογήσουν τις αντεργατικές  και αντιλαϊκές  πολιτικές που ακολούθησαν επί  χρόνια οι πολιτικοί τους προστάτες. Την ίδια ώρα, αυτές οι δυνάμεις περιορίζονται σε αντικυβερνητικές κορώνες, χωρίς να κάνουν τίποτα ουσιαστικό για την ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών.

Φαίνεται όμως ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα την «δόξα» του παλιού συνδικαλιστικού κατεστημένου ζήλεψαν και κάποια «συνδικαλιστικά» στελέχη που βρίσκονται κοντά στον νεομνημονιακό ΣΥΡΙΖΑ. Στην κατεύθυνση αυτή πληθαίνουν οι φωνές ανοικτής και δημόσιας υπεράσπισης της μνημονιακής πολιτικής της Κυβέρνησης. Αναπαράγεται από συνδικαλιστικά στελέχη η κυβερνητική γραμμή στο ασφαλιστικό, διατυπώνονται ύμνοι για τη συνέχιση των μνημονιακών επιλογών της Κυβέρνησης που διαλύουν το δημόσιο σύστημα υγείας, δικαιολογούνται οι πολιτικές περικοπής και συρρίκνωσης των αποδοχών και των εισοδημάτων.

Τελευταίο προκλητικό παράδειγμα στο χώρο της υγείας, που δείχνει ότι η μνημονιακή μετάλλαξη του ΣΥΡΙΖΑ διαπερνά και μερικά «συνδικαλιστικά» του στελέχη, είναι η εκλογική διακήρυξη του Μετώπου Εργαζομένων στο Νοσοκομείο Αλεξάνδρα. Αρκεί κανείς να διαβάσει όσα η παράταξη αυτή διατύπωνε πριν δύο χρόνια (δείτε εδώ) και όσα διαλαλά σήμερα (δείτε εδώ). Μιλάμε για οβιδιακή μεταμόρφωση, που δεν έχει καμία σχέση ούτε με τις συνδικαλιστικές θέσεις και παραδόσεις της Αριστεράς, ούτε καν με τους σημερινούς στόχους του εργατικού κινήματος.

Υπενθυμίζουμε σε όλους αυτούς που εγκατέλειψαν το καράβι των αγώνων, για την ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών και την υπεράσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων, ότι ο δρόμος αυτός είναι ολισθηρός. Τον διάβηκαν πριν από αυτούς άλλοι και η κατάληξη είναι γνωστή. Ίσως είναι καιρός να το ξανασκεφτούν.

Video από την κοπή της πρωτοχροννιάτικης πίτας του Συλλόγου Εργαζομένων ΓΝΑΝ τη Δευτέρα 28/2/16


Το video προέρχεται από το youtube από το κανάλι του δημοσιογράφου Μιχάλη Ατσαλάκη

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

Υποχώρησε για το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας ο Υπουργός Υγείας μετά τις κινητοποιήσεις μας - Με επείγον έγγραφο του ζητά από τα Νοσοκομεία να μην εφαρμόζουν τις αρνητικές διατάξεις για τη χορήγηση του, ενόψει νέας νομοθετικής ρύθμισης


Υποχώρησε για το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας ο Υπουργός Υγείας μετά τις κινητοποιήσεις μας. Με επείγον έγγραφο του ο Υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός ζητά από τα Νοσοκομεία να μην εφαρμόζουν τις αρνητικές διατάξεις για τη χορήγηση του, ενόψει νέας νομοθετικής ρύθμισης

Ουσιαστικά, σύμφωνα με το έγγραφο,  επανερχόμαστε σε ό,τι ίσχυε για τη χορήγηση του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας πριν την καθιέρωση των διατάξεων του νέου μισθολογίου που προέβλεπαν περικοπή του σε περίπτωση αναρρωτικών, ειδικών αδειών κ.α.

Πρόκειται ασφαλώς για μια πρώτη μικρή νίκη του κινήματος των υγειονομικών σε όλη τη χώρα, που ανέδειξαν την αδικία και απαίτησαν τη διόρθωση της. Δεν είναι τυχαίο που ενώ το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας χορηγείται και σε άλλους χώρους του δημοσίου, η αναστολή των αρνητικών ρυθμίσεων γίνεται αρχικά μόνο από το Υπουργείο Υγείας.

Σε κάθε περίπτωση αναμένουμε να γίνει το ίδιο και με το θέμα των περικοπών στα νυχτερινά-αργίες κλπ και συνεχίζουμε τους αγώνες μας ενάντια στην πρόταση της κυβέρνησης για το ασφαλιστικό, ενάντια στην απαξίωση της δημόσιας υγείας, τους αγώνες για προσλήψεις και επαρκή χρηματοδότηση των Νοσοκομείων, για ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών και διαγραφή του χρέους.

Δείτε παρακάτω το επείγον έγγραφο του Υπουργείου Υγείας:

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Η αναισθησιολόγος Ελένη Μαυρομμάτη αναλαμβάνει διοικήτρια στην 7η YΠΕ Κρήτης


Γραφείο Τύπου
Υπουργείου Υγείας

Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 24 Φεβρουαρίου 2016

Η ιατρός, αναισθησιολόγος κα Ελένη Μαυρομμάτη θα είναι η νέα διοικήτρια της 7ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ) στη θέση του κ. Νίκου Ηγουμενίδη ο οποίος εξελέγη βουλευτής. Η κα Μαυρομμάτη είναι διδάκτορ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης, συντονίστρια Διευθύντρια του Αναισθησιολογικού Τμήματος του Νοσοκομείου «Κοργιαλένειο- Μπενάκειο» ΕΕΣ, και διατέλεσε πρόεδρος της Ελληνικής Αναισθησιολογικής Εταιρείας (2009-2013). Τις επόμενες μέρες ο διορισμός της κ. Μαυρομμάτη θα εγκριθεί από την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής και αμέσως η νέα διοικήτρια θα αναλάβει τα καθήκοντά της.

Το Bιογραφικό σημείωμα μπορείτε να το δείτε πατώντας ΕΔΩ

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

Κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του συλλόγου τη Δευτέρα 29/2 στις 1.00 μ.μ στο Νοσοκομείο - Αποκριάτικος χορός την Τσικνοπέμπτη 3/3 στην ταβέρνα ΚΡΙ ΚΡΙ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

προς όλους τους εργαζόμενους στο ΓΝΑΝ


Συνάδελφοι σας προσκαλούμε να συμμετέχετε στις παρακάτω εκδηλώσεις:

  • Στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του συλλόγου εργαζομένων του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου, την Δευτέρα 29 Φλεβάρη και ώρα 1.00 μ.μ. στην αίθουσα του πρώτου ορόφου του Νοσοκομείου.
  • Στον αποκριάτικο χορό του συλλόγου εργαζομένων στο Νοσοκομείο Αγ. Νικολάου που θα γίνει την Τσικνοπέμπτη 3/3 στην ταβέρνα ΚΡΙ ΚΡΙ στο Αμμούδι Αγ. Νικολάου με ρεμπέτικα και λαϊκά με τους "Παλαιών Αρχών" (συμμετέχει ο συνάδελφος Γιάννης Μιχάκης). Το κόστος της πρόσκλησης θα είναι 10 ευρώ για όλους, με μενού φαγητών και ποτά. Τηλέφωνο για κρατήσεις 6946 886570. Προσκλήσεις θα διατίθενται στο τηλεφωνικό κέντρο του Νοσοκομείου από την Πέμπτη 25/2.




Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016

Φωτογραφίες και videos από τη συμμετοχή μελών του ΔΣ του συλλόγου εργαζομένων ΓΝΑΝ στις κινητοποιήσεις της Πέμπτης 18/2/2016 στην Αθήνα


Σε μια «καταδρομική» ενέργεια προχώρησαν από τα ξημερώματα της Πέμπτης 168/2/16, προτού ακόμα ξημερώσει, σωματεία εργαζομένων στα δημόσια νοσοκομεία καταλαμβάνοντας το κτήριο του υπ. Υγείας, στο πλαίσιο των κινητοποιήσεών τους. Οι εργαζόμενοι διεκδικούν την απόσυρση του αντιασφαλιστικού νομοσχεδίου αγωνίζονται κατά της υποχρηματοδότησης και της υποστελέχωσής των νοσοκομείων και διεκδικούν την ένταξη τους εργαζομένων στα ΒΑΕ.. Στην κατάληψη συμμετείχαν και μέλη του ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου.







Να σημειωθεί πως στις 11 το πρωί της Πέμπτης 18/2 , στο πλαίσιο της Παννατικής στάσης εργασίας  (11πμ.-3μμ.) πραγματοποιήθηκε  συγκέντρωση έξω από το υπ. Υγείας και στη συνέχεια πορεία προς το υπ. Οικονομικών, όπου υπήρξε άρνηση από την ηγεσία του Υπουργείου για συνάντηση και σημειώθηκαν επεισόδια και ρήψη χημικών από τις αστυνομικές δυνάμεις.





Video : η τοποθέτηση του προέδρου του ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου στην πανελλαδική σύσκεψη σωματείων που οργάνωσε η ΠΟΕΔΗΝ στην Αθήνα στις 17/2/2016

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

Σωματείο Εργαζομένων Πα.Γ.Ν.Η.:ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Σωματείο Εργαζομένων Πα.Γ.Ν.Η.

Το τελευταίο διάστημα μαζί με την αντιασφαλιστική επίθεση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προωθούνται μια σειρά μετρά που στόχο έχουν: 
- τη μεταφορά ευθύνης της χρηματοδότησης των  νοσοκομεία από το κράτος στις πλάτες των λαϊκών οικογενειών, 
- τη μετατροπή των εργαζομένων σε φτηνούς και ευέλικτους, και
- την προώθηση “τζάμπα” εργασίας μέσω εθελοντισμού. 
     Τα βιώσιμα συστήματα Υγείας που προωθεί η Ε.Ε. – κυβέρνηση σημαίνουν νοσοκομεία που ψάχνουν να βρουν χορηγούς, ασθενείς πελάτες για να επιβιώσουν, τμήματα και κλινικές που φέρνουν έσοδα. Έτσι τα νοσοκομεία  καθώς και τμήματα-κλινικές θα κατηγοριοποιηθούν. Και φυσικά όσα δεν μπορούν να επιβιώσουν, θα κλείνουν. 
     Συγκεκριμένα προωθείται τροπολογία της συγκυβέρνησης, που κατέθεσε στο παράλληλο πρόγραμμα με την οποία θα μπορεί να μεταφέρεται στην Τοπική Διοίκηση το λειτουργικό κόστος των δημόσιων Μονάδων Υγείας με πρόσχημα την πρόταση αυτοδιοίκητων παραγόντων να συνεισφέρουν οικονομικά στις υγειονομικές μονάδες.
     Το υπουργείο Υγείας βρίσκει άλλη μια αφορμή να αποποιηθεί την ευθύνη λειτουργίας και χρηματοδότησης των υγειονομικών μονάδων. Γεγονός που άλλωστε προέβλεπε ο Καλλικράτης, κρύβοντας ότι το κόστος αυτό θα μετακυλύετε στους δημότες με αύξηση δημοτικών τελών, όσο η κρατική χρηματοδότηση στην Υγεία και στους ΟΤΑ θα ελαττώνεται.
     Η στάση ορισμένων δημοτικών αρχών είναι βούτυρο στο ψωμί της κυβέρνησης που αντί να διεκδικήσουν πλήρη κρατική χρηματοδότηση, κάλυψη όλων των κενών και ανάπτυξη μονάδων Υγείας σύμφωνα με τις υπάρχουσες ανάγκες, προσφέρονται να ...συνεισφέρουν. Σήμερα είναι το πετρέλαιο, αύριο θα είναι η πρόσληψη προσωπικού με ελαστικές μορφές εργασίας, η προμήθεια υλικών και φαρμάκων κλπ.
     Καταγγέλλουμε ταυτόχρονα την κυβέρνηση  ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ η οποία με την τροπολογία που κατέθεσε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, προωθεί διάταξη που προβλέπει πως  οι πυροσβέστες ή υπάλληλοι των δήμων μπορούν να οδηγούν τα ασθενοφόρα των Κέντρων Υγείας, στις περιοχές όπου δεν υπάρχει ή δεν επαρκεί το προσωπικό τους. 
     Αυτή η τροπολογία αποτελεί πρόκληση για το λαό των απομακρυσμένων περιοχών του νομού, είναι άκρως επικίνδυνη για την ίδια τη ζωή τους. Οι οδηγοί των ασθενοφόρων είναι διασώστες εκπαιδευμένοι από τη σχολή του ΕΚΑΒ για να χειρίζονται έγκαιρα και με ασφάλεια, επείγοντα περιστατικά στον τόπο που αυτά συμβαίνουν και κατά τη μεταφορά τους στη μονάδα Υγείας. Αυτό δεν μπορεί να υποκατασταθεί από οποιονδήποτε, με το κριτήριο ότι έχει επαγγελματικό δίπλωμα οδήγησης και κάποια ταχύρρυθμη εκπαίδευση.
     Με αυτόν τον τρόπο σκοπεύει η συγκυβέρνηση, να καλύψει τις μεγάλες ελλείψεις των δημόσιων μονάδων Υγείας και γενικότερα των κοινωνικών υπηρεσιών της χώρας. Με τη συνεχή μείωση του προσωπικού, την κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων για την «αλληλοσυμπλήρωση» του μειωμένου προσωπικού και μέσων, αλλά και τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις οργανικών θέσεων, μεταξύ υπηρεσιών και φορέων του δημοσίου.
     Και σαν μην έφταναν αυτές οι τροπολογίες του παράλληλου προγράμματος κοροϊδίας, η ΔΥΠΕ θέλει να καταστήσει τους εργαζομένους υπευθύνους για την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της Υγείας ανακοινώνοντας πραγματοποίηση έρευνας για την κατάσταση στα νοσοκομεία. Προσπαθεί να συγκαλύψει την απαράδεκτη κατάσταση που υπάρχει στη δημόσια Υγεία λόγω της υποχρηματοδότησης και της εμπορευματοποίησης, ρίχνοντας στάχτη στα μάτια των λαϊκών στρωμάτων με τηλεφωνικά ερωτήματα.

     Το Σωματείο Εργαζομένων Πα.Γ.Ν.Η. ρωτάει τη ΔΥΠΕ:
- Δεν γνωρίζει  πόσες φορές  έχουμε καταγγείλει  την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο νοσοκομείο που οδηγεί στην εμπορευματοποίηση και στην υποβάθμιση των υπηρεσιών υγείας; 
- Δεν γνωρίζει πόσες φορές έχουμε αναδείξει τις ευθύνες των αντιλαϊκών επιλογών των κυβερνήσεων;
- Δεν γνωρίζει ότι οι φοιτητές που θα κάνουν τις ερωτήσεις είναι θύματα της άγριας εκμετάλλευσης καλύπτοντας κενά στα νοσοκομεία και αποτελούν φτηνό ευέλικτο προσωπικό που η ανεργία στο κλάδο τους έχει χτυπήσει κόκκινο;
- Δεν γνωρίζει αυτούς που θα ρωτάνε ότι σωματεία-λαϊκές επιτροπές επανειλημμένα έχουν καταγγείλει αυτή την πολιτική;
     Καλούμε τους εργαζόμενους του νοσοκομείου και τα λαϊκά στρωματά να παλέψουν για: 
• Αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν σύστημα Υγείας για όλους
• Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων με ελαστικές εργασιακές σχέσεις.
• Χρηματοδότηση  από τον κρατικό προϋπολογισμό που να καλύπτει πλήρως τη λειτουργία των νοσοκομείων.
• ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΠΙΣΩ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΚΤΡΩΜΑ! Η ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

     Έχουμε τη δύναμη για να κλιμακώσουμε τον αγώνα μας, να συναντήσουν αδιαπέραστο λαϊκό τοίχος, ένα αρραγές διεκδικητικό μέτωπο που δε θα αναχαιτιστεί!

Έχουμε τη δύναμη να τους σταματήσουμε!

ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ ΜΕ 48ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ
ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

Απάντηση στο ΣΥΡΙΖΑ Λασιθίου και στον τοπικό βουλευτή

Σε μια στιγμή που το δημόσιο  σύστημα υγείας στη χώρα και στο νομό Λασιθίου περνάει πολύ δύσκολες στιγμές, είναι προκλητικό  ο τοπικός βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και η τοπική κομματική οργάνωση του κυβερνώντος κόμματος να κουνάνε το δάκτυλο σε όσους ασκούμε κριτική (ΠΟΕΔΗΝ, δήμαρχοι. Ιατρικοί σύλλογοι) για τις τροπολογίες που εμφανίζει τη μία μετά την άλλη η ηγεσία του υπουργείου υγείας στο περίφημο νομοσχέδιο για την περίθαλψη των ανασφάλιστων που κινδυνεύει στην πράξη να καταστεί κενό γράμμα.
Ας δούμε όμως για λίγο την σκληρή πραγματικότητα σε συγκεκριμένες περιπτώσεις που δείχνουν ότι  η κατάσταση στην υγεία συνεχώς επιδεινώνεται:
  • Τα Νοσοκομεία εφέτος επιχορηγούνται με 1,15 δις ευρώ την ίδια στιγμή που οι  ληξιπρόθεσμες οφειλές τους είναι κοντά στα 2 δις ευρώ. Είναι φανερό ότι τα χρήματα δεν επαρκούν με αποτέλεσμα να συνεχιστούν και να ενταθούν οι περιοδικές ελλείψεις σε υγειονομικά υλικά.
  • Αυτό που όλοι περίμεναν και τελικά δεν έγινε με το Σχέδιο Νόμου για την περίθαλψη των 2.5 εκατομμυρίων ανασφάλιστων, ήταν  να συνοδευόταν με αντίστοιχα κονδύλια. Από την έκθεση του ΓΛΚ προκύπτει ότι το κόστος της δαπάνης για κάλυψη των 2,5 εκατομμυρίων ανασφαλίστων από τις δημόσιες δομές υγείας προβλέπεται  μόλις στα 100 εκατ. Ευρώ (δηλαδή 40 ευρώ το χρόνια για κάθε ανασφάλιστο). Είναι προφανές ότι αυτό το ποσό δεν επαρκεί  ούτε στο ελάχιστο με αποτέλεσμα τα Νοσοκομεία και οι λοιπές δομές υγείας να αντιμετωπίσουν νέα οικονομικά αδιέξοδα και να επιδεινωθούν ακόμη περισσότερο οι παρεχόμενες προς τους πολίτες υπηρεσίες.
  • Η ρύθμιση της τροπολογίας για την ανάληψη δαπανών από τους δήμους είναι μεν θεωρητικά δυνητική, στην πράξη όμως με την πίεση που υπάρχει στις τοπικές κοινωνίας για τα χάλια των Νοσοκομείων οι Δήμοι αναγκάζονται να αναλάβουν ένα μεγάλο μέρος των λειτουργικών αναγκών των Νοσοκομείων.  Αυτό αποτελεί σταδιακή ΜΕΤΑΚΥΛΙΣΗ του κόστους λειτουργίας των Νοσοκομείων στους Δήμους, οι οποίοι έχουν ήδη ψαλιδισμένες χρηματοδοτήσεις, και στο τέλος αυτοί που θα πληρώσουν ξανά θα είναι οι δημότες!
  • Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο προβλέπονται και ρυθμίσεις για υποχρεωτικές μετατάξεις χωρίς αίτηση του εργαζόμενου (αυτές που πρότεινε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και πολεμούσε προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ) και για μετατάξεις και αποσπάσεις εντός της ίδιας ΔΥΠΕ χωρίς αποφάσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων αλλά μόνο με αποφάσεις του διοικητή της ΔΥΠΕ, κάτι που οδηγεί σε διεύρυνση της ρουσφετοκρατίας που επικρατεί στις μετατάξεις – μετακινήσεις  στην υγεία εδώ και χρόνια. Μην ξεχνάμε ότι αντίστοιχες ρουσφετολογικές μετακινήσεις  έγιναν εις βάρος του Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου από τον πρώην ΔΥΠΕαρχη και νυν βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ηγουμενίδη λίγο πριν τις εκλογές του Σεπτεμβρίου. Με τη νέα τροπολογία εκτός από μετακινήσεις ο ΔΥΠΕαρχης θα μπορεί να κάνει και μετατάξεις, χωρίς να προβλέπεται κανένα εντελώς κριτήριο.
  • Η κυβέρνηση όλο υπόσχεται και εξαγγέλλει διορισμούς στην υγεία, αλλά διορισμοί δεν γίνονται. Ένα χρόνο περίπου μετά τις εξαγγελίες Τσίπρα για 4.500 προσλήψεις στην υγεία μέσα στο 2015, ούτε ένας νέος μόνιμος υπάλληλος δεν έχει πιάσει ακόμη δουλειά στα Νοσοκομεία. Αντί αυτού, οι κυβερνητικοί εγκέφαλοι βρήκαν τη χρυσή τομή και με τροπολογία προσπαθούν να βαφτίσουν διασώστες τους δημοτικούς υπάλληλους και τους πυροσβέστες (!) πρακτική εντελώς αντίθετη με τα παγκόσμια πρότυπα στην προνοσοκομειακή άμεση φροντίδα. Την ίδια ώρα, στους εργαζόμενους στα Νοσοκομεία οφείλονται εκατοντάδες ρεπό και  κανονικές άδειες παρελθόντων ετών. Το εναπομείναν προσωπικό γίνεται λάστιχο και προσφέρει υπηρεσίες υγείας σε συνθήκες εργασιακής εξουθένωσης.
Τη στιγμή που γίνονται τα παραπάνω και η κατάσταση στα Νοσοκομεία συνεχώς επιδεινώνεται, αυτοί που υπόσχονταν ότι θα βάλουν τη δημόσια υγεία ως προτεραιότητα της κυβερνητικής πολιτικής , τώρα κουνούν το δάκτυλο σε όσους ασκούν κριτική στην πολιτική τους.
Τελικά (ακόμα και σε αυτό) δεν διαφέρουν σε τίποτα από τους προηγούμενους.

Γιώργος Μανουσάκης, νοσηλευτής
Μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΠΟΕΔΗΝ

Δελτίο Τύπου του Βουλευτή Λασιθίου του ΣΥΡΙΖΑ Μανόλη Θραψανιώτη σχετικά με τη δυνατότητα ενίσχυσης δημόσιων δομών Υγείας από την Τοπική Αυτοδιοίκηση

Δήλωση του Μανόλη Θραψανιώτη για την δυνατότητα ενίσχυσης 
των δομών Υγείας από τους Δήμους

Με αφορμή σημερινά δημοσιεύματα στα Μ.Μ.Ε. και δηλώσεις Δημάρχων στο νομό Λασιθίου, στα οποία γίνεται λόγος για επιβάρυνση των προϋπολογισμών των Δήμων, πρέπει να γίνει σαφές ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση στο Νομοσχέδιο «Επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις», έρχεται να καλύψει το αίτημα  φορέων της αυτοδιοίκησης να τους παρέχεται η δυνατότητα επιχορήγησης των Δημόσιων Δομών Υγείας για την κάλυψη άμεσων αναγκών τους.  Η εν λόγω ρύθμιση, σε καμία περίπτωση δεν υποχρεώνει, αλλά διευκολύνει  και δίνει τη δυνατότητα στους δήμους που επιθυμούν να επιχορηγήσουν τις Δημόσιες Δομές Υγείας οι οποίες βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων τους.
  Ο  Υπουργός Υγείας κ. Ξανθός τόνισε ότι «η  ευθύνη για την χρηματοδότηση, τον έλεγχο και τη λειτουργία του δημοσίου συστήματος Υγείας ανήκει στην πολιτεία. Δεν έχουμε καμία πρόθεση να μεταφέρουμε τέτοιες αρμοδιότητες στους δήμους. Τι κάνει η τροπολογία; Δίνεται η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ (αναφέρεται ξεκάθαρα στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας) στους δήμους και στις διοικητικές περιφέρειες να ενισχύουν, εάν εκείνοι οι φορείς επιθυμούν και έχουν τη δυνατότητα, τις δημόσιες μονάδες Υγείας. Πρόκειται για ρύθμιση την οποία μάς ζήτησαν δήμαρχοι, κυρίως σε απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές, οι οποίοι, ενώ υπάρχει  δυνατότητα να ενισχύσουν τις οικείες δημόσιες μονάδες Υγείας, το θεσμικό πλαίσιο δεν τους το επιτρέπει».

Το Γραφείο Τύπου

Ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Λασιθίου σχετικά με τη ρύθμιση ενίσχυσης των δομών Υγείας από την Τοπική Αυτοδιοίκηση



Κατατέθηκε στην Βουλή και ψηφίζεται στις 16/2/16 στην Ολομέλειά της, το πολυνομοσχέδιο με τίτλο “Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις”.  Συμπεριλαμβάνει θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας  με κορυφαίο την παροχή δωρεάν νοσοκομειακής και φαρμακευτικής περίθαλψης στους ανασφάλιστους συμπολίτες μας, μόνο με τη χρήση του ΑΜΚΑ. 

Για αυτό το πολυνομοσχέδιο ασκήθηκε δριμεία και άδικη κριτική από την ΠΟΕΔΗΝ και από φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για διατάξεις που αφορούν την δυνατότητα ενίσχυσης των Δημόσιων Δομών Υγείας από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, παρουσιάζοντας το θέμα ως προσπάθεια της Κυβέρνησης να μετακυλήσει το λειτουργικό κόστος τους από το κράτος στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και να την καταστήσει έτσι συνυπεύθυνη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα Νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας.

Στο νομοσχέδιο υπάρχουν δύο διατάξεις που αφορούν το παραπάνω θέμα.
Στην πρώτη δίνεται η δυνατότητα στους ΟΤΑ και στα νομικά τους πρόσωπα, αν το επιθυμούν,  να συμβάλουν στη σίτιση και στέγαση των επικουρικών ιατρό και των ιατρών υπηρεσίας υπαίθρου (αγροτικό ιατρό) της περιοχής τους 
Στην δεύτερη δίνεται η δυνατότητα στους ΟΤΑ και στα νομικά τους πρόσωπα, αν το επιθυμούν και έχουν την οικονομική δυνατότητα, να καλύπτουν έκτακτες λειτουργικές ανάγκες των Δημόσιων Δομών Υγείας με επιχορήγηση από κονδύλια του προϋπολογισμού τους σε τομείς όπως η αγορά ιατρικού υλικού, ιατρικών μηχανημάτων, τεχνικών έργων και επισκευών και ενεργειακών αναγκών. Οι παραπάνω πράξεις επιχορήγησης δεν θα υπόκεινται σε προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Οι παραπάνω διατάξεις έρχονται να καλύψουν  νομικά κενά που υπήρχαν σχετικά με την κάλυψη από τους ΟΤΑ αναγκών όπως οι παραπάνω, τις οποίες ήδη κάποιοι Δήμοι προσπαθούσαν να καλύψουν, αλλά δεν είχαν νόμιμο τρόπο να τις δικαιολογήσουν και δεν υποκαθιστούν σε καμία περίπτωση την υποχρέωση του κράτους να παρέχει δωρεάν περίθαλψη στους πολίτες. Είναι γνωστές οι εκκλήσεις Δημάρχων απομακρυσμένων περιοχών προς ιατρούς – αγροτικούς ή επικουρικούς – να καλύψουν κενά σε αγροτικά ιατρεία ή νοσοκομεία των περιοχών τους, προσφέροντάς τους ως αντάλλαγμα τροφή και σίτιση. Είναι επίσης γνωστό πως σε πολλές περιπτώσεις οι ΟΤΑ ατύπως βοηθούν την λειτουργία Δομών Υγείας της περιοχής τους παρέχοντάς τους μικρής αξίας αλλά τελείως απαραίτητων για την λειτουργία τους ιατρικών υλικών ή ιατρικών οργάνων, που σε διαφορετική περίπτωση θα ήταν πολύ χρονοβόρα η διαδικασία απόκτησής τους. Αυτά τα νομικά κενά έρχονται να καλύψουν οι παραπάνω διατάξεις ούτως ώστε οι παραπάνω ενέργειες από τους ΟΤΑ να είναι σύννομες και τίποτα περισσότερο. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν προσπάθεια την Κυβέρνησης να μετακυλήσει από το παράθυρο το λειτουργικό κόστος των Δημόσιων Δομών Υγείας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. 

Ως εκ τούτου οι ανησυχίες που έχουν εκφραστεί δεν είναι δικαιολογημένες και ο θόρυβος που γίνεται είναι χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο. Εντάσσεται και αυτός στην προσπάθεια παραπληροφόρησης που συστηματικά καλλιεργείται από το παλιό πολιτικό σύστημα  με τη βοήθεια των διαπλεκόμενων μέσων ενημέρωσης που βλέπουν την εξουσία τους να ξηλώνεται.
Νομαρχιακή Επιτροπή
ΣΥΡΙΖΑ Λασιθίου