Πέμπτη, 12 Μαρτίου 2015

Επιστολή για τα προβλήματα του διοικητικού προσωπικού του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Προς: -Αν. Υπουργό Υγείας κ. Ανδρ. Ξανθό

- Υπουργείο Υγείας

-Διοίκηση ΥΠΕ Κρήτης

-Διοίκηση Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου

Κοινοποίηση: βουλευτές ν. Λασιθίου κ.κ. Κ. Δερμιτζάκη, Γ. Πλακιωτάκη

Θέμα: Προβλήματα του διοικητικού προσωπικού του Νοσοκομείου μας

11/3/15

Το μεσημέρι της Τετάρτης 11/3/2015 έγινε συγκέντρωση του Συλλόγου Εργαζομένων του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου με τους εργαζόμενους στη διοικητική υπηρεσία και συζητήθηκαν τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά. Θα θέλαμε να σας αναφέρουμε τα βασικά ζητήματα και να ζητήσουμε την επίλυση τους:

  1. Έλλειψη Προσωπικού: O αριθμός των διοικητικών υπαλλήλων της διοικητικής υπηρεσίας του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου έχει μειωθεί κατά 56.7% τα τελευταία 3 χρόνια . Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΣΥΝΕΤ τον Ιανουάριο του 2012 υπηρετούσαν στη διοικητική υπηρεσία του ΓΝΑΝ 78 εργαζόμενοι και τον Ιανουάριο του 2015 υπηρετούν 34 εργαζόμενοι, ενώ υπάρχουν 54 κενές οργανικές θέσεις.
    Τα προβλήματα στελέχωσης συνεχώς μεγεθύνονται λόγω συνταξιοδοτήσεων και λόγω του πλήρους παγώματος των προσλήψεων.

Υπηρετούντες
Υπάλληλοι
Ιανουάριος
2012
Ιανουάριος 2015

ΠΕ
6
3
-3
ΤΕ
7
2
-5
ΔΕ
31
12
-19
Λοιπό προσωπικό (κλητήρες, εστίαση, καθαρίστριες, πλυντήρια, θυρωροί κλπ)
34
17
-17

78
34
-44 
(-56.4%)

Την ίδια στιγμή, οι απαιτήσεις της υπηρεσίας και του Υπουργείου έχουν πολλαπλασιαστεί, όπως έχει πολλαπλασιαστεί και ο όγκος των ασθενών που επισκέπτονται πλέον τα Νοσοκομεία, κάτι που προκαλεί αντίστοιχο πολλαπλασιασμό των απαιτούμενων διοικητικών πράξεων. Παράλληλα στη διοικητική υπηρεσία του ΓΝΑΝ έχει μετατοπιστεί τεράστιος όγκος εργασίας από τη συνένωση των Νοσοκομείων του ν. Λασιθίου σε ενιαίο ΝΠΔΔ με έδρα το ΓΝΑΝ. Ειδικά το γραφείο προμηθειών και η Γραμματεία ΔΣ διεκπεραιώνουν το σύνολο των εργασιών που αφορούν στα Νοσοκομεία του νομού Λασιθίου.

Όλα τα παραπάνω εκ των πραγμάτων δημιουργούν ένα τεράστιο όγκο εργασιών και οδηγούν σε αδυναμία έγκαιρης και ασφαλούς διεκπεραίωσης των διοικητικών εργασιών από τους υπάλληλους που όλο και λιγοστεύουν , κάτι που η ηγεσία του Νοσοκομείου, της ΔΥΠΕ και του Υπουργείου θα πρέπει να έχουν υπόψη τους και να μην ζητούν ευθύνες από τους εργαζόμενους, για πράγματα που εκ των πραγμάτων αδυνατούν να κάνουν.

Ζητούμε να βρεθεί τρόπος ώστε να στελεχωθεί άμεσα η διοικητική υπηρεσία του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου με τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μόνιμους υπάλληλους, ώστε να μπορέσει να εξασφαλιστεί στοιχειωδώς η λειτουργία του Νοσοκομείου και των υπόλοιπων Νοσοκομείων του νομού. Ζητούμε επίσης να δοθεί η δυνατότητα στα Νοσοκομεία να προσλάβουν επικουρικό προσωπικό άμεσα, έτσι ώστε να μπορέσει το Νοσοκομείο μας να προσλάβει τουλάχιστον 5 διοικητικούς επικουρικούς υπαλλήλους στο επόμενο διάστημα και να ανανεωθεί η θητεία των ήδη υπηρετούντων.

Ζητούμε ακόμη, εφόσον δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό, να σταματήσει η λειτουργία σε απογευματινό ωράριο του γραφείου κίνησης του Νοσοκομείου.

  1. Τα τελευταία χρόνια οι διοικητικοί υπάλληλοι έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με μια απίστευτη κατάσταση πολυνομίας, αλληλοαναιρούμενων νόμων, υπουργικών αποφάσεων και εγκυκλίων που δημιουργούν τεράστια προβλήματα στην προσπάθεια ασφαλής και ομαλής διεκπεραίωσης του διοικητικού έργου των Νοσοκομείων. Οι διοικητικοί υπάλληλοι συνεχώς βρίσκονται απέναντι σε νομικά και ηθικά αδιέξοδα. Πολύ συχνά τίθεται το δίλλημα αν θα εφαρμόσουν τους νόμους και τις διατάξεις ή όχι, με κίνδυνο (αν τους εφαρμόσουν) να μην μπορεί να λειτουργήσει το Νοσοκομείο, να μην μπορούν να γίνονται πληρωμές, προμήθειες υλικών, εγχειρήσεις κλπ, ενώ σε περίπτωση που δεν τους εφαρμόσουν να κινδυνεύουν με καταλογισμό διοικητικών, ποινικών και οικονομικών ευθυνών. Απέναντι σε αυτά δεν υπάρχει κάποιος από το Νοσοκομείο ή από το Υπουργείο Υγείας που να αναλαμβάνει τις ευθύνες διοίκησης που του αναλογούν και να καθοδηγεί με ευθύνη και βεβαιότητα τους υπάλληλους στο τι πρέπει να πράξουν ή όχι. Επίσης υπάρχει σοβαρό θέμα με την πρόσφατη ρύθμιση να χρειάζεται ανάρτηση στη διαύγεια την ίδια ημέρα με τη λήψη των αποφάσεων, κάτι που δημιουργεί τεράστιο φόρτο εργασίας στους υπόλογους υπάλληλους.

Ακόμα, στο ζήτημα του προληπτικού ελέγχου των ενταλμάτων, άλλαξε η νομοθεσία και δεν γίνεται προληπτικός έλεγχος από τον επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου σε εντάλματα έως 5.000 ευρώ και σε εντάλματα που προκύπτουν σε συνέχεια προγραμματικών συμβάσεων. Αυτό, σε συνδυασμό με την πολυνομία και αλληλοαναιρούμενη κατάσταση που επικρατεί στις διατάξεις, μεταφέρει τεράστιο μέρος ευθύνης τους υπάλληλους που υπογράφουν τα εντάλματα, αφού καθίστανται ανά πάσα στιγμή υπόλογοι για εφαρμογή διατάξεων και νόμων που αλλάζουν από ημέρα σε ημέρα και είναι αδύνατο πλέον να τους παρακολουθήσει με συνέπεια κανείς.

Με βάση τα παραπάνω, ζητούμε το Υπουργείο Υγείας να προχωρήσει άμεσα τις διαδικασίες κωδικοποίησης της νομοθεσίας που είναι σχετική με τη λειτουργία των Νοσοκομείων, ώστε να υπάρχει σαφής καταγραφή των σχετικών διατάξεων που υποχρεούνται να ακολουθούν οι υπάλληλοι.

Ακόμη ζητούμε η λειτουργία των οργάνων διοίκησης του Νοσοκομείου, της ΔΥΠΕ και του Υπουργείου να είναι ουσιαστική και αποφασιστική, ώστε να μην είναι οι διοικητικοί υπάλληλοι συνεχώς το «μαύρο πρόβατο» στο οποίο μεταβιβάζονται εύκολα και αγόγγυστα όλες οι ευθύνες.

  1. Αποδοχές: Οι αποδοχές των υπαλλήλων της διοικητικής υπηρεσίας με το ενιαίο μισθολόγιο και με τις συνεχείς περικοπές των τελευταίων χρόνων έχουν συρρικνωθεί κατά 45% έως 55%, με αποτέλεσμα να είναι σήμερα από τους πιο κακοπληρωμένους και χαμηλόμισθους υπάλληλους και να αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα με την αντιμετώπιση των οικογενειακών τους υποχρεώσεων και των δαπανών διαβίωσης. Οι διοικητικοί υπάλληλοι εξαιρέθηκαν από τη χορήγηση του Επιδόματος ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας, παρά το γεγονός ότι απασχολούνται σε ένα κατεξοχήν χώρο διασποράς μικροβίων με τεράστιους κινδύνους για την υγεία τους, ενώ υπάρχουν υπάλληλοι που εκ των πραγμάτων έρχονται σε άμεση επαφή με τους ασθενείς. Γι΄ αυτό ζητούμε να ενταχθούν οι διοικητικοί υπάλληλοι σε κάποιες από τις χαμηλότερες κατηγορίες χορήγησης του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας. Ακόμη, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός υπερωριών του διοικητικού προσωπικού που μένει απλήρωτος λόγω των περιορισμών της νομοθεσίας (20 ώρες το μήνα) Στο εξής οι διοικητικοί υπάλληλοι του Νοσοκομείου μας θα σταματήσουν να κάνουν υπερωρίες που δεν μπορούν να πληρωθούν σύμφωνα και με την απόφαση της πρόσφατης συνέλευσης.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας και αναμένουμε για ενέργειες σας

Για το ΔΣ

ο Πρόεδρος    η Γραμματέας


Γ. Μανουσάκης  Π. Κιτοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου