Παρασκευή 9 Μαρτίου 2012

Επιστολή για προβλήματα διοικητικού προσωπικού ΓΝΑΝ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Προς: -Υπουργείο Υγείας
           -Διοίκηση ΥΠΕ Κρήτης
            -Διοίκηση ΓΝΑΝ
Κοινοποίηση: Βουλευτές κ.κ Καρχιμάκη, Πλακιωτάκη, Κριτσωτάκη

Θέμα: Προβλήματα του διοικητικού προσωπικού του Νοσοκομείου μας
8/3/12
Το μεσημέρι της Πέμπτης 8/3/2012 έγινε  συγκέντρωση του Συλλόγου Εργαζομένων του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου με τους εργαζόμενους στη διοικητική υπηρεσία και συζητήθηκαν τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά. Θα θέλαμε να σας αναφέρουμε τα βασικά ζητήματα και να ζητήσουμε την επίλυση τους:
1.       Τα τελευταία χρόνια οι διοικητικοί υπάλληλοι έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με μια απίστευτη κατάσταση πολυνομίας, αλληλοαναιρούμενων νόμων, υπουργικών αποφάσεων και εγκυκλίων  που δημιουργούν τεράστια προβλήματα στην προσπάθεια ασφαλής και ομαλής διεκπεραίωσης του διοικητικού έργου των Νοσοκομείων. Οι διοικητικοί υπάλληλοι συνεχώς βρίσκονται απέναντι σε  νομικά και ηθικά αδιέξοδα. Πολύ συχνά τίθεται το δίλλημα αν θα  εφαρμόσουν τους νόμους και τις διατάξεις ή όχι, με κίνδυνο (αν τους εφαρμόσουν) να μην μπορεί να λειτουργήσει το Νοσοκομείο, να μην μπορούν να γίνονται πληρωμές, προμήθειες υλικών, εγχειρήσεις κλπ, ενώ σε περίπτωση που δεν τους εφαρμόσουν να κινδυνεύουν με καταλογισμό διοικητικών, ποινικών και οικονομικών ευθυνών.
Απέναντι σε αυτά δεν υπάρχει κάποιος από το Νοσοκομείο ή από το Υπουργείο Υγείας που να αναλαμβάνει τις ευθύνες διοίκησης που του αναλογούν και  να καθοδηγεί με ευθύνη και βεβαιότητα τους υπάλληλους στο τι πρέπει να πράξουν ή όχι.
Ακόμα, στο ζήτημα του προληπτικού ελέγχου των ενταλμάτων, πρόσφατα άλλαξε η νομοθεσία και δεν θα γίνεται προληπτικός έλεγχος από τον επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου σε εντάλματα έως 10.000 ευρώ και σε εντάλματα που προκύπτουν σε συνέχεια προγραμματικών συμβάσεων. Αυτό, σε συνδυασμό με την πολυνομία και αλληλοαναιρούμενη κατάσταση που επικρατεί στις διατάξεις, μεταφέρει τεράστιο μέρος ευθύνης τους υπάλληλους που υπογράφουν τα εντάλματα, αφού καθίστανται ανά πάσα στιγμή υπόλογοι για εφαρμογή διατάξεων και νόμων που αλλάζουν από ημέρα σε ημέρα και είναι αδύνατο πλέον να τους παρακολουθήσει με συνέπεια  κανείς.
Με βάση τα παραπάνω, ζητούμε το Υπουργείο Υγείας να προχωρήσει άμεσα τις διαδικασίες κωδικοποίησης της νομοθεσίας που είναι σχετική με τη λειτουργία των Νοσοκομείων, ώστε να υπάρχει σαφής καταγραφή  των σχετικών διατάξεων που υποχρεούνται να ακολουθούν οι υπάλληλοι. Ακόμη ζητούμε η λειτουργία των οργάνων διοίκησης του Νοσοκομείου, της ΔΥΠΕ και του Υπουργείου να είναι ουσιαστική και αποφασιστική, ώστε να μην είναι οι διοικητικοί υπάλληλοι  συνεχώς το «μαύρο πρόβατο» στο οποίο μεταβιβάζονται εύκολα και αγόγγυστα όλες οι ευθύνες.

2.       Έλλειψη Προσωπικού: Η διοικητική υπηρεσία του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου ήδη λειτουργεί με κάλυψη μόλις του 45% των οργανικών θέσεων, όμως τον τελευταίο καιρό τα προβλήματα στελέχωσης μεγεθύνονται λόγω συνταξιοδοτήσεων και λόγω του πλήρους παγώματος των προσλήψεων. Την ίδια στιγμή, οι απαιτήσεις της υπηρεσίας και του Υπουργείου έχουν πολλαπλασιαστεί, όπως έχει πολλαπλασιαστεί και ο όγκος των ασθενών που επισκέπτονται πλέον τα Νοσοκομεία, κάτι που προκαλεί αντίστοιχο πολλαπλασιασμό των απαιτούμενων διοικητικών πράξεων. Αυτό εκ των πραγμάτων οδηγεί σε αδυναμία έγκαιρης διεκπεραίωσης των διοικητικών εργασιών από τους υπάλληλους που όλο και λιγοστεύουν , κάτι που η ηγεσία του Νοσοκομείου, της ΔΥΠΕ και του Υπουργείου θα πρέπει να έχουν υπόψη τους και να μην ζητούν ευθύνες από τους εργαζόμενους, για πράγματα που εκ των πραγμάτων αδυνατούν να κάνουν. Σοβαρό πρόβλημα υπάρχει με την υποστελέχωση του γραφείου πληροφορικής του Νοσοκομείου, αφού ο ένας υπάλληλος που υπηρετεί δεν επαρκεί σε καμιά περίπτωση με τον τεράστιο όγκο συντήρησης και λειτουργίας των συστημάτων του Νοσοκομείου.
 Το πρόβλημα της στελέχωσης της διοικητικής υπηρεσίας θα επιδεινωθεί με την επικείμενη συνταξιοδότηση εφέτος άλλων 5 εργαζομένων στη διοικητική υπηρεσία του Νοσοκομείου, κάτι που η διοίκηση του Νοσοκομείου γνωρίζει και θα πρέπει να βρει τρόπο να αντιμετωπίσει, αφού αν δεν αντικατασταθούν οι συνταξιοδοτούμενοι διοικητικοί υπάλληλοι, το Νοσοκομείο άμεσα θα βρεθεί αντιμέτωπο με πλήρη αδυναμία λειτουργίας.
Ζητούμε να βρεθεί τρόπος ώστε να στελεχωθεί άμεσα η διοικητική υπηρεσία του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου με τουλάχιστον δεκαπέντε υπάλληλους, ώστε να μπορέσει να εξασφαλιστεί στοιχειωδώς η λειτουργία του Νοσοκομείου.

3.       Αποδοχές: Οι αποδοχές των υπαλλήλων της διοικητικής υπηρεσίας με το ενιαίο μισθολόγιο και με τις συνεχείς περικοπές των τελευταίων χρόνων έχουν συρρικνωθεί κατά 45% έως 55%, με αποτέλεσμα να είναι σήμερα από τους πιο κακοπληρωμένους και χαμηλόμισθους υπάλληλους και να αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα με την αντιμετώπιση των οικογενειακών τους υποχρεώσεων και  των δαπανών διαβίωσης. Οι διοικητικοί υπάλληλοι εξαιρέθηκαν από τη χορήγηση του Επιδόματος ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας, παρά το γεγονός ότι απασχολούνται σε ένα κατεξοχήν χώρο διασποράς μικροβίων με τεράστιους κινδύνους για την υγεία τους, ενώ υπάρχουν υπάλληλοι που εκ των πραγμάτων έρχονται σε άμεση επαφή με τους ασθενείς. Γι΄ αυτό ζητούμε, είτε να ενταχθούν οι διοικητικοί υπάλληλοι σε κάποιες από τις χαμηλότερες κατηγορίες χορήγησης του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας, είτε να δοθεί στους διοικητικούς υπάλληλους το επίδομα επίτευξης στόχων που προβλέπεται από το ενιαίο μισθολόγιο, ώστε να σταματήσουν οι αποδοχές τους να αποτελούν μισθούς πείνας.

4.       Διοικητική διάρθρωση: Για λόγους που δεν εξαρτώνται από το Νοσοκομείο μας, εδώ και χρόνια δεν έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες αναπλήρωσης των θέσεων προϊσταμένων τμημάτων (και της διοικητικής υπηρεσίας) που έχουν κενωθεί για διάφορους λόγους, ούτε έχουν γίνει νέες κρίσεις  από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Αυτό έχει δημιουργήσει μια πρωτόγνωρη κατάσταση στο Νοσοκομείο, όπου στα περισσότερα τμήματα δεν υπάρχουν προϊστάμενοι, αλλά μόνο υπεύθυνοι (ορισμένοι με ή χωρίς απόφαση του διοικητή) χωρίς να έχουν τις εκ του νόμου αρμοδιότητες, αποδοχές και ευθύνες που έχουν οι κανονικοί προϊστάμενοι. Γι΄ αυτό ζητούμε σε χρόνο που θα κριθεί κατάλληλος (και όχι βεβαίως σε προεκλογική περίοδο με ότι αυτό συνεπάγεται) να προχωρήσουν οι διαδικασίες αναπλήρωσης και πλήρωσης των κανών θέσεων προϊσταμένων τμημάτων, ώστε να αποκτήσει το Νοσοκομείο  την ορθή  και απαιτούμενη διοικητική διάρθρωση.
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας και αναμένουμε για ενέργειες σας

Για το ΔΣ

Ο πρόεδρος             ο Γραμματέας


Γ. Μανουσάκης                         Δ. Χαλκιαδάκης

Επιστολή για τη λειτουργία του πλυντηρίου του χειρουργείου


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Προς: Διοίκηση Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου

Θέμα: λειτουργία πλυντηρίου Χειρουργείου
Αρ. Πρωτ: 293/9-3-2012

Εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα (τουλάχιστον 8 μήνες), υπάρχει πρόβλημα με τη λειτουργία του πλυντηρίου του Χειρουργείου του Νοσοκομείου μας στο οποίο πλένονται τα χειρουργικά εργαλεία. Όπως πληροφορηθήκαμε, έχει ενημερωθεί από την αρχή η τεχνική υπηρεσία και έχουν γίνει πολλαπλές ενέργειες για την αποκατάσταση του προβλήματος, το οποίο όπως διαπιστώθηκε οφείλεται στη χαμηλή πίεση του νερού στους αγωγούς του Νοσοκομείου. Έτσι εδώ και καιρό εκκρεμεί η προμήθεια ειδικής  συσκευής – αντλίας που θα προσθέτει πίεση στη ροή του νερού προς το πλυντήριο.
Επειδή η σωστή λειτουργία του συγκεκριμένου πλυντηρίου είναι απαραίτητη για την ασφάλεια των συναδέλφων και των ασθενών, σας παρακαλούμε να προχωρήσετε άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αποκατασταθεί το πρόβλημα.

Για το ΔΣ

Ο πρόεδρος      ο Γραμματέας




Γ. Μανουσάκης          Δ. Χαλκιαδάκης

Αίτημα για ορισμό υπεύθυνου Νοσοκόμων - Τραυματιοφορέων


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Προς: Διοικητή Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου κ. Αλ. Μαυρικάκη
Κοινοποίηση: Διεύθυνση Νοσηλευτικής Υπηρεσίας

Θέμα: ορισμός υπεύθυνου Νοσοκόμων - Τραυματιοφορέων
Αρ. πτωτ. 291/9-3-2012
Κύριε διοικητά, σε όλα τα τμήματα του Νοσοκομείου, είτε υπάρχει οργανική θέση προϊσταμένου είτε όχι, έχουν οριστεί με απόφαση του διοικητή υπεύθυνοι (ελλείψει προϊσταμένου) οι οποίοι αναλαμβάνουν να διεκπεραιώνουν τις απαραίτητες διοικητικές διαδικασίες για κάθε τμήμα, όπως η σύνταξη του εβδομαδιαίου προγράμματος εργασίας, η υποβολή των παραγγελιών υλικού κ.α. Το μοναδικό ίσως τμήμα στο οποίο δεν υπάρχει ούτε προϊστάμενος, ούτε υπεύθυνος είναι αυτό των Νοσοκόμων Τραυματιοφορέων, όπου αναγκαστικά επιβαρύνεται η διευθύντρια της νοσηλευτικής υπηρεσίας να διεκπεραιώνει εργασίες όπως η σύνταξη του προγράμματος.
Επειδή ο φόρτος εργασίας της διευθύντριας νοσηλευτικής υπηρεσίας είναι ήδη πολύ μεγάλος (ελλείψει μάλιστα και δεύτερης τομεράρχου) και επειδή εκ των πραγμάτων κρίνεται ως απαραίτητη η ύπαρξη υπευθύνου σε κάθε κύτταρο του Νοσοκομείου, σας ζητούμε να προχωρήσετε στον ορισμό υπευθύνου σε αυτό το τόσο σημαντικό για τη λειτουργία του Νοσοκομείου τμήμα, ώστε σε συνεργασία  με τη Διεύθυνση της Νοσηλευτικής Υπηρεσίας να φροντίζει για την έυ1ρρυθμη λειτουργία του τμήματος.
Επίσης σας ζητούμε να υπάρξει κάποιος μικρός χώρος- δωμάτιο εντός του Νοσοκομείου ώστε να στεγαστεί ο υπεύθυνος και το τμήμα.

Για το ΔΣ
Ο πρόεδρος      ο Γραμματέας



Γ. Μανουσάκης          Δ. Χαλκιαδάκης

Πέμπτη 8 Μαρτίου 2012

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ την Παρασκευή 9/3/2012 και ώρα 09.00 ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΗ του Νοσοκομείου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 


Προς: όλους τους εργαζόμενους του ΓΝΑΝ


Μετά τις πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με τις δόσεις των αναδρομικών περικοπών εφαρμογής του Ενιαίου Μισθολογίου, καλούμε όλους τους εργαζόμενους σε ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ την Παρασκευή 9/3/2012 και ώρα 09.00 π.μ. στο ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΗ του Νοσοκομείου με αίτημα να παραμείνουν οι δόσεις στον αρχικό τους καθορισμό (8) και να μην γίνουν 3, κάτι που θα μας οδηγήσει σε άμεσο οικονομικό αδιέξοδο από τον προσεχή Απρίλιο.

Ενημέρωση για μισθολογικά θέματα 8/3/2012


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Ενημέρωση για μισθολογικά θέματα 8/3/2012

1)   Επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας
Η χορήγηση του επιδόματος  επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας (έως 150 ευρώ) προβλεπόταν από το άρθρο 15 παρ1 του νόμου 4024/2011 (ενιαίο μισθολόγιο), όπου αναφερόταν ότι πρέπει να εκδοθεί Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που να προσδιορίζει σε ποιους θα καταβάλλεται και σε ποιο ποσό.  Λίγο μετά (30/11/2011) εκδόθηκε η Υπουργική Απόφαση του Υπουργείου Εργασίας που καθόριζε τις επικίνδυνες και ανθυγιεινές εργασίες στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.
Πρόσφατα (24/2/2012) μετά από πολλές και έντονες κινητοποιήσεις των υγειονομικών υπαλλήλων για  το απαράδεκτο νέο μισθολόγιο, εκδόθηκε η ΚΥΑ με την οποία καθορίζονται οι δικαιούχοι και το ύψους του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας του άρθρου 15 παρ. του νόμου 4024/11.
Από το χώρο των υγειονομικών στην πρώτη κατηγορία που θα λαμβάνει επίδομα 150 ευρώ (112.5 ευρώ περίπου καθαρά) περιλαμβάνονται όλοι όσοι εργάζονται στην Νοσηλευτική υπηρεσία, σε υπηρεσίες καθαριότητας και σε εργαστήρια  (ανεξαρτήτως ειδικότητας, βαθμού και προϋπηρεσίας).
Στη δεύτερη κατηγορία που θα λαμβάνει 70 ευρώ (53.5 ευρώ καθαρά) εντάσονται το τεχνικό προσωπικό και όσοι εργάζονται στην εστίαση και στον ιματισμό των νοσοκομείων.
Πρέπει να σημειωθεί ότι, παρότι η χορήγηση του επιδόματος προβλεπόταν από το νόμο του ενιαίου μισθολογίου 4024/2011 που έχει έναρξη ισχύος 1/11/2011, στην ΚΥΑ για τη χορήγηση του επιδόματος ορίζεται ότι χορηγείται από 1 Μαϊου 2012.
Δηλαδή ενώ η κυβέρνηση εφαρμόζει σε όλα τα άλλα θέματα αναδρομικά το ενιαίο μισθολόγιο και μας κάνει αναδρομικές κρατήσεις, στην περίπτωση του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας δεν το εφαρμόζει αναδρομικά, αλλά μελλοντικά ( δύο μήνες μετά την ΚΥΑ)!
Ακόμη πρέπει να τονιστεί ότι η χορήγηση του επιδόματος συνδέεται με το ενιαίο μισθολόγιο και όχι με ασφαλιστικά θέματα σχετικά με την ένταξη των επαγγελμάτων μας στη λίστα των ΒΑΕ. Για να καθοριστούν οι προϋποθέσεις ένταξης των εργαζομένων στο δημόσιο στην ασφαλιστική κάλυψη των Βαρέων και ανθυγιεινών αναμένεται υπουργική απόφαση του υπουργείου υγείας που θα καθορίζει με ποιο τρόπο θα γίνει η ένταξη στο νέο καθεστώς ασφάλισης για τους ήδη υπηρετούντες υπαλλήλους.
Το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας αναμένεται να μπει στο μισθό μας από τη μισθοδοσία του Μαϊου (27/4 – 13/5)

2)   Αναδρομικές κρατήσεις.
Μετά από έντονες πιέσεις και κινητοποιήσεις είχαμε καταφέρει να υπάρξει εντολή από τη ΔΥΠΕ οι αναδρομικές κρατήσεις για την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου από 1/11/2011 μέχρι 31/1/2012 (3 μήνες) να γίνουν σε 8 μηνιαίες δόσεις, που θα ξεκινούσαναπό τη μισθοδοσία του Απριλίου (27/3 – 13/4).
Όμως στον εφαρμοστικό νόμο του νέου μνημονίου, στο NOMO ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4051 «Ρυθμίσεις συνταξιοδοτικού περιεχομένου και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις εφαρμογής του Μνημονίου  Συνεννόησης», περιλαμβάνεται στο άρθρο  3 το παρακάτω απόσπασμα:
Άρθρο  3  "Ρυθμίσεις θεμάτων Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής
1. Οι τυχόν διαφορές αποδοχών, λόγω μείωσης αυτών  από την εφαρμογή του Δεύτερου Κεφαλαίου του ν.  4024/2011 (Α΄ 226), που αναλογούν στο χρονικό διάστημα  από 1.11.2011 μέχρι και τον πρώτο μήνα εφαρμογής του,  η οποία σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να υπερβεί τη μισθοδοσία μηνός Απριλίου 2012, παρακρατούνται  ισόποσα από τη μισθοδοσία των επόμενων μηνών και  μέχρι το μήνα Ιούνιο 2012."
Δηλαδη σύμφωνα με τη συγκεκριμένη ρύθμιση η παρακράτηση των αναδρομικών πρέπει σε εμάς να γίνει σε 3 δόσεις (Απρίλιο, Μάϊο, Ιούνιο)
Σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουμε από το γραφείο μισθοδοσίας σε κάθε υπάλληλο αντιστοιχούν συνολικά από 650 έως 1000 ευρώ, που αν γίνουν 3 δόσεις θα αντιστοιχούν από 200 έως 270 ευρώ στον καθένα για κάθε μήνα.
Είναι ένα θέμα που απιτεί την άμεση αντίδραση μας!

3)   Πρόσθετες αμοιβές (νυχτερινά, αργίες, υπερωρίες)
Συνάδελφοι, ως γνωστόν την εβδομάδα 13-15/2/12 είχαμε προβεί σε επίσχεση εργασίας με αίτημα την καταβολή των πρόσθετων αμοιβών των μηνών Οκτωβρίου, Νοεμβρίου, Δεκεμβρίου που μας οφείλονται. Η επίσχεση ανεστάλη την Πέμπτη 16/2/12 μετά από δέσμευση του διοικητή του Νοσοκομείου Αλ. Μαυρικάκη ενώπιον της συνέλευσης μας ότι θα προχωρήσουν οι διαδικασίες και θα πληρωθούμε άμεσα, με χρήματα που θα εξασφαλίσει το Νοσοκομείο.
 Στο διάστημα που μεσολάβησε από τότε εκδόθηκαν τα εντάλματα πληρωμής και εστάλησαν για έλεγχο στην Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η οποία τα ενέκρινε και τα έστειλε πίσω στις 7/3/2012, τους μήνες Οκτώβριο και Δεκέμβριο, ενώ το Νοέμβριο δεν τον ενέκρινε γιατί διαπίστωσε κάποιο  πρόβλημα στη σχετική απόφαση του ΔΣ.
 Έτσι είναι βέβαιο ότι στις 13 Μαρτίου, μαζί με το 2ο δεκαπενθήμερο του μήνα θα λάβουμε και τις πρόσθετες αμοιβές για τους μήνες Οκτώβριο (όσοι δεν τον είχαν πάρει) και Δεκέμβριο.
Τις πρόσθετες αμοιβές για το μήνα Νοέμβριο  ενδέχεται να τις λάβουμε στις 27 Μαρτίου, εφόσον αποκατασταθεί το γραφειοκρατικό πρόβλημα και εγκριθούν από την επίτροπο.