Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

Τα πρακτικά από την 5η συνεδρίαση του Δ.Σ. του Συλλόγου Εργαζομένων ΓΝΑΝ στις 29/9/2015

Η ΠΟΕΔΗΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΤΟΥΜΝΗΜΟΝΙΟΥ

ΑΘΗΝΑ 30/9/2015
ΑΡ.ΠΡΩΤ.: 764

ΠΡΟΣ: ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΕΛΗ

Συνάδελφοι,
Από τον Οκτώβριο 2015 ξεκινάει η ψήφιση στη Βουλή των Εφαρμοστικών Νόμων του ΜΝΗΜΟΙΝΙΟΥ 3, με τους οποίους θα επιχειρηθεί η περαιτέρω συρρίκνωση των εισοδημάτων και κοινωνικών δικαιωμάτων.
Θα πολεμήσουμε με αγωνιστικές κινητοποιήσεις την ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΨΗΦΙΣΗΣ ΤΩΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ.

Ν.4336/2015 ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3

5.1 ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΠΡΟΒΛΕΨΗ
«Έως τον Οκτώβριο του 2015, οι αρχές θα προβούν σε μεταρρύθμιση του ενιαίου μισθολογίου, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2016, καθορίζοντας τις βασικές παραμέτρους με δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο, με βάση τους συμφωνηθέντες στόχους για τα μισθολογικά κονδύλια και με συστηματική εφαρμογή σε ολόκληρο τον δημόσιο τομέα, περιλαμβανομένης της αποσυμπίεσης της μισθολογικής κατανομής σε ολόκληρο το μισθολογικό φάσμα σε συνάρτηση με τις δεξιότητες, τις επιδόσεις και τις αρμοδιότητες και την θέση του προσωπικού (βασικό παραδοτέο) και σε ευθυγράμμιση των αδειών με τις βέλτιστες πρακτικές που επικρατούν στην ΕΕ».
«Έως τον Οκτώβριο του 2015, οι αρχές θα καθορίσουν, εντός της νέας Μεσοπρόθεσμης Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΔΣτρ), ανώτατα όρια για τις μισθολογικές δαπάνες και τα επίπεδα απασχόλησης στο δημόσιο που να συνάδουν με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και με την εξασφάλιση φθίνουσας πορείας για τις δημόσιες δαπάνες σε σχέση με το ΑΕΠ κατά την περίοδο 2016-2019 (βασικό παραδοτέο)».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Νέο μισθολόγιο με περαιτέρω μειώσεις μισθών και καθιέρωση ατομικών μισθών.

ΠΡΟΒΛΕΨΗ
«Έως τον Νοέμβριο του 2015, θα νομοθετήσουν το νέο πλαίσιο αξιολόγησης των επιδόσεων όλου του προσωπικού, με σκοπό την καλλιέργεια ενός πνεύματος επίτευξης αποτελεσμάτων».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Νέο Σύστημα Αξιολόγησης που θα κατηγοριοποιεί το προσωπικό για την εφαρμογή του νέου Μισθολογίου με μειώσεις μισθών, του νέου θεσμού των Αποχωρήσεων (Διαθεσιμότητες, Απολύσεις) και της διαρκούς κινητικότητας.

ΠΡΟΒΛΕΨΗ
«Προς τούτο, οι αρχές δεσμεύονται να συνεχίσουν τον κανόνα των αποχωρήσεων το 2016, ενώ ο συντελεστής για τα έτη 2017-2019 θα καθοριστεί στην ΜΔΣτρ που θα εγκριθεί τον Οκτώβριο του 2015. Για τις επόμενες φορές, ο κανόνας των αποχωρήσεων θα αναθεωρείται ετησίως στο πλαίσιο της ΜΔΣτρ για τα έτη που έπονται του επομένου (t+2)».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Νέες Διαθεσιμότητες – Απολύσεις, Μηδενικές προσλήψεις και καθορισμός νέου συντελεστή Αποχωρήσεων – Προσλήψεων.

ΠΡΟΒΛΕΨΗ
«Έως τον Δεκέμβριο του 2015, οι αρχές θα θεσπίσουν ένα νέο σύστημα μόνιμης κινητικότητας. Το σύστημα θα προωθήσει την χρήση της περιγραφής καθηκόντων και θα συνδέεται με μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλες τις κενές θέσεις. Την τελική απόφαση για την κινητικότητα του προσωπικού θα λαμβάνει η εκάστοτε υπηρεσία. Με τον τρόπο αυτόν θα εξορθολογιστεί η κατανομή πόρων καθώς και η στελέχωση σε ολόκληρο τον τομέα της γενικής κυβέρνησης».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Καθιέρωση μόνιμης κινητικότητας με αποσύνδεση της οργανικής θέσης από το φορέα που υπηρετεί ο υπάλληλος.
Διαρκή Κινητικότητα με απόφαση του εκάστοτε Υπουργού και της Διοίκησης, χωρίς σύμφωνη γνώμη των υπαλλήλων.

ΠΡΟΒΛΕΨΗ
«Στηριζόμενες στις συμβουλές διεθνών εμπειρογνωμόνων υπό τον συντονισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι αρχές: i) έως τον (Οκτώβριο του 2015), θα επανεξετάσουν και θα αρχίσουν να εφαρμόζουν τη νομοθεσία για την επιλογή διευθυντικών στελεχών (βασικό παραδοτέο). Η επιλογή διευθυντικών στελεχών θα ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2016, με επιλογή Γενικών Διευθυντών έως τον Δεκέμβριο του 2015 και Διευθυντών έως τον Μάιο του 2016. Η μεταρρύθμιση θα βασίσει την πρόσληψη διευθυντικών στελεχών στην αξία και τις ικανότητές τους, με αποσύνδεση της τεχνικής εφαρμογής από τις πολιτικές αποφάσεις, ενώ θα τροποποιήσει επίσης το καθεστώς των Γενικών Γραμματειών και άλλων ανώτατων κλιμακίων διοίκησης στους δημόσιους οργανισμούς, περιλαμβανομένων των κρατικών επιχειρήσεων, με σκοπό την αποπολιτικοποίηση και την βελτίωση της θεσμικής μνήμης και, παράλληλα, την εξασφάλιση της αποτελεσματικότητας και της ορθής εκχώρησης εξουσιών».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Νέο Σύστημα Επιλογής Προϊσταμένων Οργανικών Μονάδων. Αποπολιτικοποίηση Δημόσιας Διοίκησης με πλήρη κομματικοποίηση!!!

ΠΡΟΒΛΕΨΗ
«Έως το 2018 το τρέχον «κλαδικό» σύστημα θα υποστεί μεταρρύθμιση με σκοπό μια βελτιωμένη δομή με περιγραφές καθηκόντων η οποία και θα αντανακλάται στο μισθολόγιο».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Υποκρύπτεται υποβάθμιση του ΔΕ Νοσηλευτικού Προσωπικού. Διεκδικούμε σθεναρά τη σύσταση Ενιαίων Κλάδων ΠΕ,ΤΕ, ΔΕ σε όλες τις Υπηρεσίες των Νοσοκομείων.

2.5.2 ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ
ΠΡΟΒΛΕΨΗ
«Ως προαπαιτούμενο, οι αρχές δεσμεύτηκαν να επαναφέρουν προηγούμενα βασικά στοιχεία των μεταρρυθμίσεων στο σύστημα υγείας. Ειδικότερα, α) θα τροποποιήσουν το ν. 4332/2015 για την κατάργηση μέρους του ν. 4052/2012 (αναδιοργάνωση και αναδιάρθρωση του τομέα της υγείας στο πλαίσιο του ΜΣ) για τον διορισμό ανώτατων διευθυντικών στελεχών στα νοσοκομεία».

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Πλήρης εφαρμογή των διατάξεων των δύο πρώτων Μνημονίων που προβλέπουν καταργήσεις Νοσοκομείων, Μονάδων, κλινών, κλινικών και Οργανικών θέσεων. Προστασία των Διοικητών των Νοσοκομείων που η θητεία τους δεν έληξε.

ΠΡΟΒΛΕΨΗ
«Μέχρι τον Ιούνιο του 2016, οι αρχές θα εκπονήσουν εκτίμηση της ικανότητας του δημόσιου τομέα Περίθαλψης ανά περιφέρεια και ανά ειδικότητα και θα την χρησιμοποιήσουν για να επανεξετάσουν την ανάγκη για ανάθεση σε ιδιωτικούς παρόχους ανά περιφέρεια».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης.

ΠΡΟΒΛΕΨΗ
«Θα προχωρήσουν με τη σταδιακή εφαρμογή του νέου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και την έκδοση υπουργικής απόφασης, όπως προβλέπεται στον ν. 4238/2014 μέχρι τον Δεκέμβριο τον 2015. Για το σκοπό αυτόν, θα κάνουν χρήση της διαθέσιμης τεχνικής βοήθειας».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Κατάργηση – συρρίκνωση των Μονάδων Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης έως τέλους του έτους 2015. Οριστικοποιείται η παραμονή των Κέντρων Υγείας στις ΥΠΕ, παρά τα τεράστια λειτουργικά προβλήματα που δημιουργούνται.

ΠΡΟΒΛΕΨΗ
«Για τη βελτίωση της δημοσιονομικής διαχείρισης των νοσοκομείων, μέχρι το Δεκέμβριο του 2015 (βασικό παραδοτέο) οι αρχές θα καταρτίσουν σχέδιο για να εφαρμόσουν στα νοσοκομεία το σύστημα κλειστών ενοποιημένων νοσηλίων (ΚΕΝ-DRG) ή άλλης διεθνούς τυποποιημένης μεθοδολογίας κοστολόγησης με βάση τις δραστηριότητες μέσα στα επόμενα τρία χρόνια έως τον Δεκέμβριο του 2017, θα εφαρμόσουν το νέο ΚΕΝ ή το εναλλακτικό σύστημα κοστολόγησης βάσει δραστηριοτήτων• έως τον Ιούνιο του 2016, θα καταρτίσουν σχέδιο για τη διενέργεια ετήσιου ανεξάρτητου οικονομολογιστικού ελέγχου των λογαριασμών των νοσοκομείων. Το σχέδιο θα αρχίσει να εφαρμόζεται το 2017, με κάλυψη όλων των νοσοκομείων έως το 2018. Για το σκοπό αυτόν, θα κάνουν χρήση της διαθέσιμης τεχνικής βοήθειας».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Περαιτέρω συρρίκνωση της Κρατικής χρηματοδότησης, αύξηση της ιδιωτικής δαπάνης με κοστολόγηση και πώληση των παρεχόμενων Υπηρεσιών. Μετατροπή των Υπηρεσιών σε ανταγωνιστικές, ανταποδοτικές. Οι πολίτες θα βάζουν βαθιά το χέρι στη τσέπη. Ανεξάρτητη Εταιρεία (ΕΣΑΝ ή κάτι άλλο) που θα χαράσσει την πολιτική ιδιωτικοποίησης του ΕΣΥ.

ΠΡΟΒΛΕΨΗ
«Θα επανεξετάσουν και θα περιορίσουν τις τιμές των διαγνωστικών εξετάσεων ώστε να ευθυγραμμιστούν οι διαρθρωτικές δαπάνες με τους στόχους για τις εισπράξεις επιστροφών (βασικά παραδοτέα)».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Μείωση των τιμών κάλυψης Διαγνωστικών Εξετάσεων από τον ΕΟΠΥΥ και Ιατροφαρμακευτικής Περίθαλψης. Ως εκ τούτω αύξηση της συμμετοχής των πολιτών.

ΠΡΟΒΛΕΨΗ
«Έως τον Οκτώβριο του 2015, οι αρχές θα αποφασίσουν αν θα επαναφέρουν το τέλος των 5 ευρώ βάσει ελέγχου των πόρων για τις επισκέψεις στα νοσοκομεία ή αν θα λάβουν ισοδύναμα δημοσιονομικά μέτρα και μέτρα διαχείρισης της ζήτησης».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Επαναφορά του χαρατσιού των 5 ευρώ με την ίδια ή άλλη μορφή.

2.5.3. ΔΙΚΤΥΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΠΡΟΒΛΕΨΗ
«Ως προαπαιτούμενο, η κυβέρνηση αναλαμβάνει τη δέσμευση να συμφωνήσει σχετικά με τους όρους αναφοράς και να δρομολογήσει συνολική επανεξέταση του συστήματος κοινωνικής πρόνοιας, με στόχο να προκύπτει εξοικονόμηση ύψους ½ τοις εκατό του ΑΕΠ σε ετήσια βάση, με τα πρώτα επιχειρησιακά αποτελέσματα να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το Δεκέμβριο του 2015».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Νέες συγχωνεύσεις – καταργήσεις Προνοιακών Μονάδων.

2.1 ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΡΟΒΛΕΨΗ
«Οι ελληνικές αρχές δεσμεύονται να διασφαλίζουν τον βιώσιμο χαρακτήρα των δημόσιων οικονομικών και να επιτυγχάνουν σημαντικά και βιώσιμα πρωτογενή πλεονάσματα μεσοπρόθεσμα, τα οποία θα μειώνουν σταθερά το λόγο δημόσιου χρέους προς το ΑΕΠ. Οι αρχές θα συνεχίσουν, αντίστοιχα, να ακολουθούν μια νέα δημοσιονομική πορεία, βασισμένη στην επίτευξη στόχων πρωτογενούς πλεονάσματος ύψους -1/4¬, 0,5, 1 3/4¬ και 3,5% του ΑΕΠ το 2015, το 2016, το 2017 και το 2018 και μετέπειτα, αντιστοίχως».
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Η αύξηση του Πρωτογενούς πλεονάσματος σε 3,5% του ΑΕΠ το έτος 2018 από πρωτογενές έλλειμμα 0,25% του ΑΕΠ που είναι φέτος, θα μας στοιχίσει 10 δις και πλέον δυσμενή μέτρα σε εισοδήματα και κοινωνικά δικαιώματα. Ταυτόχρονα προβλέπεται νέα ΦΟΡΟΕΠΙΔΡΟΜΗ και διάλυση του Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης (βλέπε άλλες σελίδες του Υγειονομικού Βήματος).

ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ Π.Ο.Ε.ΔΗ.Ν.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ ΕΡΜΗΣ ΚΑΣΣΕΣ

Η ΠΟΕΔΗΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

ΑΘΗΝΑ 30/09/2015
ΑΡ. ΠΡΩΤ. 766

ΠΡΟΣ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΕΛΗ ΠΟΕΔΗΝ

ΔΙΑΛΥΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Τα ασφαλιστικά ταμεία Κύριας – Επικουρικής και Πρόνοιας καταρρέουν από τις ασκούμενες Μνημονιακές Πολιτικές. Τα αποθεματικά τους εξαντλήθηκαν από την εισφοροδιαφυγή, την εισφοροκλοπή, την μείωση των εργοδοτικών εισφορών, την καταλήστευση των αποθεματικών (κούρεμα, δομημένα ομόλογα, αναγκαστικός νόμος), την κατάργηση των κοινωνικών πόρων. Ο κυριότερος λόγος όλων είναι η ΥΨΗΛΗ ΑΝΕΡΓΙΑ που έφτασε σε επίπεδα ανθρωπιστικής κρίσης. Από 26 δις ευρώ που ήταν η περιουσία τους το έτος 2009 τώρα είναι 3,5 δις και όχι διαθέσιμη, αφού μεταφέρθηκε και ξοδεύτηκε για την κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών της χώρας που προέκυψαν από τα επικοινωνιακά πολιτικά παιχνίδια της παραιτηθείσας νεομνημονιακής Κυβέρνησης, προκειμένου να αποδειχθεί ότι το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3 ήταν ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ.

Η Κρατική Χρηματοδότηση από 16 δις το έτος 2012 (ΜΝΗΜΟΝΙΑ και τότε) συρρικνώθηκε εφέτος στο 8 δις ευρώ. Το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3 προβλέπει επιπλέον συρρίκνωση της χρηματοδότησης πάνω από 3 δις ευρώ. Από τα ταμεία λείπουν 4 δις ευρώ ετησίως για την χορήγηση των συντάξεων. Γίνεται σαφές λοιπόν ότι δύο είναι οι πολιτικές κατευθύνσεις για την αντιμετώπιση της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος.
Η μια είναι η δραστική μείωση των παροχών, η συνεχής αύξηση εισφορών και η άλλη η επαρκής χρηματοδότηση του συστήματος με κρατική χρηματοδότηση και θεσμοθέτηση κοινωνικών πόρων (παράδειγμα αυτό μπορεί να γίνει από την οικονομική χρηματιστηριακή και επιχειρηματική δραστηριότητα).
Οι Μνημονιακές Κυβερνήσεις τι άλλο; Επιλέγουν την συνεχή μείωση των παροχών. Αυξήσεις ορίων ηλικίας και μείωση συντάξεων Κύριων – Επικουρικών και εφάπαξ.

Με τον Ν. 4336/2015 προαπαιτούμενα μέτρα και 3oυ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ, αυξάνονται θεμελιωμένα όρια ηλικίας τα οποία είναι Συνταγματικά καταχωρημένα, των μεταβατικών ετών 2010,2011,2012. Αυξάνονται έως 17 έτη.
Παρότι κοινοποιήθηκε στην Βουλή Γνωμοδότηση του ελεγκτικού Συνεδρίου για αντισυνταγματικότητα των διατάξεων. Παρότι η ΔΙΑΣΚΕΨΗ των ΠΡΟΕΔΡΩΝ της ΒΟΥΛΗΣ αποφάσισε την εισήγηση στην ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ, της απόσυρσης της εν λόγω ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ.

Ασφαλώς και θα προσφύγει στα Δικαστήρια η ΠΟΕΔΗΝ και η ΑΔΕΔΥ, μετά την έκδοση των εγκυκλίων και τις Υπουργικές αποφάσεις. Τουλάχιστον είναι εξασφαλισμένη, ακόμη και σε ενδεχόμενη αρνητική απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, η παραπομπή του ζητήματος στο Ανώτατο ειδικό Δικαστήριο, με δεδομένο ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο (Τριτοβάθμιο Δικαστήριο) κρίνει αντισυνταγματική, την αύξηση θεμελιωμένων ορίων ηλικίας.

Η παραπομπή με το ν.4336/2015 στους πίνακες του ΙΚΑ, είναι άλλη μία ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ με δεδομένο ότι τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης του ΙΚΑ, δεν έχουν ακριβή αντιστοίχιση με το Δημόσιο. Θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη στους πίνακες, ότι ο δεκαδικό αριθμός αντιστοιχίζεται σε ένα έτος και όχι σε μήνες. Άρα λοιπόν το 5/10 του έτους είναι ½ έτος (παράδειγμα το 58,5 είναι 58 έτη και έξι μήνες). Αναμένονται οι Υπουργικές Αποφάσεις που θα αποσαφηνίσουν την κατάσταση.

Συνταξιοδοτικά δικαιώματα που αρκούσαν για ΚΑΤΑΒΟΛΗ της σύνταξης μέχρι την δημοσίευση του Νόμου(14 Αυγούστου), συνεχίζουν να ισχύουν. Όσοι ασφαλισμένοι διαθέτουν συνταξιοδοτική πράξη με αναστολή, λόγω μη συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας, σύμφωνα τις διατάξεις του ανωτέρου Νόμου, δεν διατηρούν το δικαίωμα συνταξιοδότησης. Θα πρέπει να τεθεί ζήτημα ώστε να προβλεφθεί στην Κοινή Υπουργική Απόφαση (Υπουργού οικονομικών και Εργασίας), που αναμένεται να εκδοθεί.

Οι Συντάξεις Κύριες και Επικουρικές θα μειωθούν δραστικά. Με τις διατάξεις του ν.4336/2015 από 1-1-2010 οι συντάξεις υπολογίζονται για όλους, ακόμη και σε όσους θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης έως 31-12-2015, με διαχωρισμό σε αναλογική και βασική.
Η Βασική Σύνταξη (10 ευρώ και κατ' έτος περίπου) θα χορηγείται μετά το 67ο έτος και με επιλεξιμότητα. Δηλαδή θα επιλέγονται δικαιούχοι, με εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.
Ενοποιούνται τα ταμεία Κύριας και Επικουρικής ασφάλισης, όχι για να ενοποιήσουν τις παροχές έστω στο σημερινό ύψος, αλλά να αιτιολογήσουν νέες μειώσεις, με τις συντάξεις να καθίστανται Προνοιακά επιδόματα.

Εξάλλου στο 3ο ΜΝΗΜΟΝΙΟ γίνεται ρητή αναφορά εφαρμογής της ρήτρας μηδενικών ελλειμμάτων ή αντίστοιχου συστήματος και ταυτόχρονα προβλέπεται η απόλυτη σύνδεση των παροχών με τις καταβαλλόμενες εισφορές σε όλο τον ασφαλιστικό βίο, σε συνάρτηση με την περιουσία των ταμείων, ατομικά- οικογενειακά περιουσιακά στοιχεία και εισοδηματικά κριτήρια.
Οι Συντάξεις των Δημοσίων Υπαλλήλων υπολογίζονται έως τέλος του 2016 με τον ισχύοντα σημερινό συντάξιμο μισθό (31-10-2011).

Σε περίπτωση συνταξιοδοτικής πλάνης (ν.4151/2013) δίνεται το δικαίωμα επιστροφής στην εργασία, με αίτηση τρεις μήνες από την έκδοση της πράξης απόρριψης του αιτήματος συνταξιοδότησης από Γ.Λ.Κ.

Το Γενικό Λογιστήριο δεν αποτελεί ταμείο Κύριας Ασφάλισης και δεν είναι σε θέση να εκδώσει αναλογιστικές μελέτες περί της βιωσιμότητάς του.

Οι Ασφαλιστικές εισφορές θεσμοθετήθηκαν πρώτη φορά το 1992 (νόμος Σιούφα). κ Το κράτος επικαλούμενο έως τότε τη χορήγηση των Συντάξεων των Δημοσίων Υπαλλήλων από το Γενικό Λογιστήριο, ισοψήφιζε την υποχρέωση καταβολής Ασφαλιστικών εισφορών, με χαμηλότερες του τιμαρίθμου αυξήσεις στους μισθούς. Η θεσμοθέτηση του επιπλέον 2% για υγειονομική περίθαλψη στους ασφαλισμένους και συνταξιούχους, καθώς επίσης και το 6% στις Επικουρικές, δεν καταλήγει στα ασφαλιστικά ταμεία, ούτε στην Υγεία, αλλά στην μαύρη τρύπα των κρατικών εσόδων.

Το έτος 2021 θα επανεξετασθούν τα όρια ηλικίας με βάση το προσδόκιμο ζωής (η ηλικία συνταξιοδότησης είναι πιθανόν να φθάσει ή να ξεπεράσει το 70ο έτος).

Θα αγωνιστεί το Δημοσιοϋπαλληλικό κίνημα να ΑΠΟΤΡΕΨΕΙ την αλλοίωση του χαρακτήρα της Κοινωνικής Ασφάλισης. Μεγάλοι αγώνες θα οργανωθούν το Φθινόπωρο.

Επιτακτική η ανάγκη ένταξης των Υγειονομικών στα ΒΑΡΕΑ και ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ. Βασικά επιχειρήματα:
• η χορήγηση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας του ν. 4024/2011 σε επαγγέλματα Υγείας και Πρόνοιας, που είναι θεσμοθετημένα ως βαρέα και Ανθυγιεινά.
• Οι Δημόσιοι Υπάλληλοι που διαθέτουν ασφάλεια ΙΚΑ (Αορίστου χρόνου, νεοεισερχόμενοι από 1-1-2011) είναι ενταγμένοι στα Βαρέα και Ανθυγιεινά επαγγέλματα, εν' αντιθέσει με τους υγειονομικούς και Προνοιακούς υπαλλήλους με ασφαλιστικό φορέα το Δημόσιο.

Θα είναι η ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΗΤΕΡΑ ΤΩΝ ΜΑΧΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΕΔΗΝ, Η ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΑ ΒΑΕ.
ΕΤΟΙΜΑΖONTAI ΔΥΝΑΜΙΚΟI ΑΓΩΝΕΣ που ΟΜΟΙΟΙ δεν ξανάγιναν. ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΟΤΙ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ.
Προβλέψεις Μνημονίου 3
2.5.1 Συντάξεις
Μεταξύ άλλων προβλέπει
«Για να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι αρχές δεσμεύονται να εφαρμόσουν πλήρως τις υφιστάμενες μεταρρυθμίσεις και επίσης θα προβούν με περαιτέρω μεταρρυθμίσεις για την ενίσχυση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας με στόχο την επίτευξη εξοικονόμησης της τάξης του 1/4 του ΑΕΠ το 2015 και της τάξης του 1% του ΑΕΠ έως το 2016. Μεταξύ άλλων, η δέσμη αποσκοπεί στη δημιουργία ισχυρών αντικινήτρων για πρόωρη συνταξιοδότηση αυξάνοντας τις κυρώσεις για την πρόωρη συνταξιοδότηση και καταργώντας σταδιακά τα κεκτημένα δικαιώματα συνταξιοδότησης πριν από τη νόμιμη ηλικία συνταξιοδότησης. Οι αρχές έχουν ήδη αυξήσει τις εισφορές υγείας των συνταξιούχων στο 6% για τις κύριες συντάξεις τους και εφάρμοσαν επίσης εισφορές υγείας ύψους 6% για τις επικουρικές συντάξεις από την 1η Ιουλίου 2015• θα υπαγάγουν στην ETEA από την 1η Σεπτεμβρίου 2015 όλα τα ταμεία επικουρικών συντάξεων και θα διασφαλίσουν ότι όλα τα επικουρικά συνταξιοδοτικά ταμεία θα χρηματοδοτούνται αποκλειστικά από ίδιες εισφορές από την 1η Ιανουαρίου 2015• θα παγώσουν τα μηνιαία εγγυημένα ανταποδοτικά όρια συντάξεων σε ονομαστικούς όρους μέχρι το 2021• και εξασφάλισαν ότι όσοι συνταξιοδοτούνται μετά τις 30 Ιουνίου 2015 θα έχουν πρόσβαση σε βασικές, εγγυημένες συντάξεις με βάση τις εισφορές και με εισοδηματικά κριτήρια μόνον όταν θα έχουν συμπληρώσει την νόμιμη κανονική ηλικία συνταξιοδότησης, που είναι σήμερα τα 67 έτη. i. Ως προαπαιτούμενο, οι αρχές: α) θα αποσαφηνίσουν τους κανόνες επιλεξιμότητας για τις ελάχιστες εγγυημένες συντάξεις μετά το 67ο έτος, β) θα εκδώσουν όλες τις εγκυκλίους για να εξασφαλίσουν την εφαρμογή του νόμου του 2010• γ) θα διορθώσουν τον ν. 4334/2015 με σκοπό, μεταξύ άλλων, να εφαρμόσουν ορθά το πάγωμα των μηνιαίων εγγυημένων παροχών (αντί των εισφορών με κρατική επιχορήγηση) και να το επεκτείνουν στον δημόσιο τομέα• δ) θα καταργήσουν βαθμιαία τα κεκτημένα δικαιώματα συνταξιοδότησης πριν από τη νόμιμη ηλικία συνταξιοδότησης και τις δυνατότητες πρόωρης συνταξιοδότησης, προσαρμόζοντας σταδιακά το όριο της νόμιμης ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67 έτη, το αργότερο έ- ως το 2022, ή στην ηλικία των 62 ετών και σε 40 έτη εισφορών, που θα ισχύει για όλους όσοι συνταξιοδοτούνται (εκτός από τα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα και τις μητέρες που έχουν παιδιά με αναπηρία), με άμεση εφαρμογή».
ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ ΣΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ.

ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                              Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ                ΕΡΜΗΣ ΚΑΣΣΕΣ

Απόφαση Εκτελεστικής Επιτροπής ΠΟΕΔΗΝ 29/09/2015



ΑΘΗΝΑ 30/09/2015
ΑΡ. ΠΡΩΤ. 758

ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
29 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015

Επιβεβαιώθηκαν οι εκτιμήσεις της ΠΟΕΔΗΝ για το αποτέλεσμα των Εθνικών Εκλογών.
Τα κόμματα του Μνημονιακού τόξου σημείωσαν απίστευτα ποσοστά, αναντίστοιχα με την κατάσταση που βιώνει σήμερα η ελληνική κοινωνία, εξαιτίας των ασκούμενων πολιτικών της τελευταίας πενταετίας.
Η νέα αναλώσιμη κυβέρνηση που σχηματίστηκε θα εφαρμόσει απαρέγκλιτα τα Δεξιά και Αριστερά Μνημόνια, με αριστερή φρασεολογία, μεταφέροντας μία εικονική πραγματικότητα, προκειμένου να εκτονώνει τη λαϊκή αγανάκτηση, προς όφελος των επιχειρηματικών και χρηματοοικονομικών ομίλων, τα συμφέροντα των οποίων εξυπηρετούν τα ΜΝΗΜΟΝΙΑ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γ.Λ.Κ. στα Νοσοκομεία τους οκτώ πρώτους μήνες του έτους, εκταμιεύτηκε το 31,2% της προβλεπόμενης κρατικής χρηματοδότησης. Από το 1 δις 350 εκατ. ευρώ που προβλέπει ο Προϋπολογισμός του έτους 2015 εκταμιεύτηκαν 400 εκατ. ευρώ. Το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι εκταμιεύτηκε 1 δις ευρώ και άλλα 700 εκατ. ευρώ για την κάλυψη ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Με τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί στο 3ο Μνημόνιο αναθεωρούνται οι στόχοι του τρέχοντος Προϋπολογισμού και δεν αναμένεται εφέτος η κρατική χρηματοδότηση να υπερβεί το 50% της προβλεπόμενης ετήσιας.
Με τις ασκούμενες πολιτικές οι υπηρεσίες μετατρέπονται σε ανταγωνιστικές ανταποδοτικές και οι πολίτες καλούνται να τις πληρώνουν από τη τσέπη τους.

Ο ΕΟΠΥΥ υποχρηματοδοτείται και μετακυλύει το κόστος της Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης στους ασφαλισμένους. Η Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ επισημαίνει με ανακοινώσεις τη δυσχερή οικονομική κατάσταση του Οργανισμού.
Με το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3 προβλέπεται η περαιτέρω μείωση των καλύψεων του ΕΟΠΥΥ, Αξιολόγηση και Κατάργηση Πρωτοβάθμιων Υγειονομικών Μονάδων και Κέντρων Υγείας που τώρα στενάζουν από την έλλειψη υλικών. Καταγραφή των δυνατοτήτων του Δημόσιου τομέα και η κάλυψη της ζήτησης από τον Ιδιωτικό τομέα. Ως εκ τούτω η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης.

Στους εργαζόμενους των Κέντρων Υγείας οφείλονται τα νυκτερινά και οι αργίες όλου του έτους.

Τα Νοσοκομεία σήμερα λειτουργούν σε συνθήκες BLACK AOUT. Τα ταμεία τους είναι άδεια και οφείλουν στους προμηθευτές πάνω από 1,3 δις ευρώ.
Ο ένας μετά τον άλλο οι προμηθευτές διακόπτουν τις προμήθειες με σημαντικές επιπτώσεις στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Πολλά Νοσοκομεία εξάντλησαν τους κωδικούς των Προϋπολογισμών τους και αδυνατούν να προμηθευτούν υλικά, έστω με πίστωση. Η τροποποίηση καθυστερεί στο Υπουργείο Υγείας για να αποφευχθεί η αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, με στόχο να αποφύγει η κυβέρνηση τη περαιτέρω κατάρρευση του κρατικού Προϋπολογισμού.

Νοσοκομεία άρχισαν ήδη να παίρνουν αποφάσεις ένταξης στην ΕΣΑΝ Α.Ε. παρά τις αντιδράσεις των εργαζομένων (ΑΧΕΠΑ) ή ερήμην των εργαζομένων (ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ). Άρχισε να εκτυλίσσεται η πολιτική κοστολόγησης και πώλησης των υπηρεσιών, καθώς επίσης η λειτουργία του Συστήματος με ανταγωνιστικά και ιδιωτικά κριτήρια.

Το προσωπικό έπεσε κάτω των 50.000 όταν πριν το Μνημόνια ήταν 67.000.

3.000 αποχώρησαν εφέτος και το κύμα φυγής θα αυξηθεί, εξαιτίας των δυσμενών αλλαγών στο Ασφαλιστικό Σύστημα.

Η συνήθης κάλυψη είναι 1 Νοσηλεύτρια για 40 ασθενείς σε κάθε κλινική. Τελείωσε το καλοκαίρι χωρίς να χορηγηθούν κανονικές άδειες και οφείλονται δεκάδες ρεπό. Συνθήκες εργασιακής εξουθένωσης. Προσλήψεις ακούμε και προσλήψεις δεν βλέπουμε. Απολογισμός πρώτου εννιαμήνου του έτους 2015. Μηδέν προκηρύξεις και μηδέν προσλήψεις.

Σε μη διαχειρίσιμα επίπεδα είναι η κατάσταση στα Δημόσια Ψυχιατρικά Νοσοκομεία εξαιτίας της υποστελέχωσης, της υποχρηματοδότησης και της αυξανόμενης ζήτησης, χωρίς τη λειτουργία κατάλληλων και επαρκών Μονάδων, για τη διαλογή των περιστατικών και την κάλυψη των αναγκών.
Το ΕΚΑΒ στενάζει από την έλλειψη Ασθενοφόρων και Πληρωμάτων. Η Προνοσοκομειακή Φροντίδα παραδίδεται στον ιδιωτικό τομέα.

Οι Προνοιακές Μονάδες έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους με σημαντικές ελλείψεις προσωπικού και απλήρωτα νυκτερινά και αργίες του προσωπικού για το σύνολο των μηνών του έτους 2015, καθώς επίσης και παρελθόντα έτη.

Το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3 προβλέπει νέες μισθολογικές περικοπές έμμεσες (νέα φοροεπιδρομή) και άμεσες.
Η κυβέρνηση με το Ν. 4336/2015 προχώρησε στην αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, θεμελιωμένων δικαιωμάτων. Παρά την έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ του ΝΟΜΟΥ 4336/2015.
Οι συντάξεις μετατρέπονται σε Προνοιακά Επιδόματα. Θα αγωνιστούμε για αποτροπή ψήφισης των Εφαρμοστικών Νόμων.

Θα προσφύγουμε στο ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ για ακύρωση του ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ που αυξάνει τα θεμελιωμένα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης.
Θα οργανώσουμε δυναμικούς αγώνες για ένταξη στα ΒΑΕ.

Στη Συνέντευξη Τύπου 04/09/2015 και στις Ανακοινώσεις «Διάλυση Ασφαλιστικού Συστήματος» και «τι περιλαμβάνει το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3» περιγράφουμε τη νέα κυβερνητική επέλαση στα εισοδήματα και τα εναπομείναντα κοινωνικά αγαθά

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ

Οργανώνουμε Γενικές Συνελεύσεις σε όλα τα Νοσοκομεία της χώρας για ενημέρωση των εργαζομένων και κάλεσμα για δυναμική συμμετοχή σε αγώνες ανατροπής των Δεξιών και των Αριστερών Μνημονίων.

Συμμετέχουμε στην Απεργιακή Πανελλαδική Κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ τον Οκτώβρη (με τη ψήφιση εφαρμοστικών νόμων ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ 3).

Οργανώνουμε αμέσως μετά 24ωρη Πανυγειονομική Πανελλαδική Απεργιακή Κινητοποίηση και ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ έξω από το Υπουργείο Υγείας με αιτήματα:
- ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΑ ΒΑΕ
- ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΩΝ ΣΗΣΤΗΜΑΤΩΝ ΥΓΕΙΑΣ – ΠΡΟΝΟΙΑΣ
- ΔΩΡΕΑΝ ΜΕ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑ
- ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ 1ου – 2ου – 3ου ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ
- ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΨΗΦΙΣΗΣ ΤΩΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ 3
- ΑΝΑΚΤΗΣΗ ΑΠΩΛΕΙΩΝ

ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ ΕΡΜΗΣ ΚΑΣΣΕΣ

Η Μεσόγειος σήμερα κινδυνεύει να γίνει νεκροταφείο προσφύγων - Ας μην αφήσουμε την κοινωνία να γίνει νεκροταφείο ανθρωπιάς


Άγιος Νικόλαος 30/9/2015
Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές ο εκφωνητής του δελτίου ειδήσεων ανακοινώνει ότι σε ακρογιαλιά της Λέσβου βρέθηκαν νεκροί μια μάνα αγκαλιά με ένα παιδί. Πόσα τέτοια δράματα δεν είδαν οι κάτοικοι των ακριτικών περιοχών της χώρας μας φέτος! Αν οι κυβερνήσεις της Ευρώπης θεωρούν αυτά τα περιστατικά απλά «αριθμητικές απώλειες» οι λαοί της Ευρώπης όπως ο Ελληνικός που γνωρίζει τι σημαίνει προσφυγιά έχοντας εκτοπιστεί βίαια από τις εστίες του το 1923 πρέπει να δώσει ένα μάθημα αλληλεγγύης και ανθρωπιάς. Αυτή τη στιγμή οι Σύριοι πρόσφυγες δεν έχουν άλλη επιλογή από το να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους. Ο πόλεμος καθιστά τη φυγή πιο ασφαλή από την παραμονή.
«Κανένας δεν αφήνει την πατρίδα του,
εκτός αν πατρίδα είναι το στόμα ενός καρχαρία
τρέχεις προς τα σύνορα μόνο όταν βλέπεις
ολόκληρη την πόλη να τρέχει κι εκείνη
οι γείτονές σου τρέχουν πιο γρήγορα από σένα
με την ανάσα ματωμένη στο λαιμό τους πρέπει να καταλάβεις
ότι κανένας δε βάζει τα παιδιά του σε μια βάρκα
εκτός αν το νερό είναι πιο ασφαλές από την ξηρά
κανένας δεν καίει τις παλάμες του
κάτω από τρένα, ανάμεσα από βαγόνια
κανένας δεν περνά μέρες και νύχτες στο στομάχι ενός φορτηγού
τρώγοντας εφημερίδες
εκτός αν τα χιλιόμετρα που ταξιδεύει
σημαίνουν κάτι παραπάνω από ένα ταξίδι…». 
Ποίημα της Κενυάτισσας ποιήτριας Ουαρσάν Σάιρ

Έχουμε υποχρέωση ειδικά απέναντι στους Σύριους γιατί τουλάχιστον 17.000 Έλληνες της Μικράς Ασίας ζήτησαν στη Συρία καταφύγιο, όπως αναφέρει ο Onur Yildirim, στο «Diplomacy and Displacement: Reconsidering the Turco-Greek Exchange of Populations, 1922-1934».
Δεν είναι μόνο όμως ζήτημα ανταπόδοσης. Είναι κυρίως θέμα ανθρωπιάς! Χθες κυνηγημένοι ήταν οι Έλληνες, σήμερα οι Σύριοι, αύριο θα είναι κάποιος άλλος λαός όσο επικρατεί το εκμεταλλευτικό μοντέλο ανάπτυξης της οικονομίας. 

Η ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ!
 Και πίσω από τη λέξη «πρόσφυγας» εμείς και τα παιδιά μας πρέπει να βλέπουμε τον ΑΝΘΡΩΠΟ.

Η Μεσόγειος σήμερα κινδυνεύει να γίνει νεκροταφείο προσφύγων. 
Ας μην αφήσουμε την κοινωνία να γίνει νεκροταφείο ανθρωπιάς.
 Όσες ανθρώπινες ζωές χάνονται, όσοι άνθρωποι κινδυνεύουν ή εξευτελίζονται στα σύνορα της κεντρικής Ευρώπης τόσες ανθρώπινες συνειδήσεις θα έπρεπε να αφυπνίζονται. Και αφυπνίζονται. Καθημερινά σε όλη την Ευρώπη, σε όλη την Ελλάδα. Στο Τορίνο μέχρι και οι άστεγοι μάζεψαν χρήματα. Στην Ελλάδα μέρα με τη μέρα πολλαπλασιάζονται οι εθελοντικές οργανώσεις αλληλεγγύης. Έτσι κι εμείς δεν είμαστε παρά άνθρωποι που ευαισθητοποιήθηκαν από το ανθρώπινο δράμα που λέγεται προσφυγικό και είπαμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να προσφέρουμε στους ανθρώπους που αυτή τη στιγμή δοκιμάζονται ό,τι μπορούμε. Θα είμαστε εδώ να κάνουμε το ίδιο αν άλλοι συνάνθρωποί μας το χρειαστούν. Η διοργάνωση εκδηλώσεων όπως Η Ημέρα Αγάπης από την Πολιτιστική Ομάδα Καθηγητών, η στήριξη και λειτουργία του Κοινωνικού Ιατρείου είναι παραδείγματα που το αποδεικνύουν. Για αυτό φτιάξαμε την Αχτίδα Αλληλέγγυων Πολιτών και είμαστε διατεθειμένοι να συνεργαστούμε με όποιον φορέα ή όποιον πολίτη το επιθυμεί.

 Θα θέλαμε επίσης να διαβεβαιώσουμε τους πολίτες του Αγίου Νικολάου ότι η βοήθεια που θα μαζευτεί θα καταλήξει στον προορισμό της. Είναι μια μικρή βοήθεια σε είδη πρώτης ανάγκης και θα σταλούν στην Ομάδα Εθελοντών Κιλκίς/Θεσσαλονίκης-Σύριοι Πρόσφυγες που είναι καθημερινά στα σύνορα (Ειδομένη) προσφέροντας κατά το πέρασμα των προσφύγων αδιάβροχα και μικρή υλική ανακούφιση στο μακρύ ταξίδι τους που γίνεται συχνά σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Άννα Μάμου,
εκ μέρους της Πολιτιστικής Ομάδας Καθηγητών Αγίου Νικολάου-ΕΛΜΕ ΛΑΣΙΘΊΟΥ