Κυριακή 15 Μαρτίου 2015

Video: Τί είπε ο αν. υπουργός υγείας A.Ξανθός στο κλείσιμο της χθεσινής συνάντησης στην αντιπεριφέρεια Λασιθίου


Ξανθός από Λασίθι: "Στόχος η ενίσχυση της δημόσιας υγείας"


Το τραγικό τοπίο στο χώρο της δημόσιας υγείας στην Ελλάδα αλλά και στην Κρήτη, με τις εφιαλτικές ελλείψεις σε προσωπικό και υλικά, καθώς και ο προϋπολογισμός της λιτότητας στο σύστημα υγείας τέθηκαν επί τάπητος σε σχετική συνάντηση που συγκάλεσε η Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Υγείας Ανδρέα Ξανθού, δημάρχων του Λασιθίου, διοικητών νοσοκομείων, εργαζομένων και όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Ο Ανδρέας Ξανθός ανέπτυξε τον προγραμματισμό του υπουργείου, που περιλαμβάνει την παράταση της θητείας των επικουρικών γιατρών, νοσηλευτών και παραϊατρικού προσωπικού μέχρι τα τέλη του 2015, την επιτάχυνση της διαδικασίας διορισμών γιατρών του ΕΣΥ, την ενίσχυση του συστήματος υγείας με τουλάχιστον 2.000 γιατρούς και λοιπό προσωπικό, αλλά και ένα νέο μοντέλο πρωτοβάθμιας φροντίδας.

Την ώρα που το δημόσιο σύστημα υγείας βρίσκεται σε τροχιά κατάρρευσης, ο κ. Ξανθός, αναφερόμενος από το Λασίθι στο σχεδιασμό του υπουργείου για την ενίσχυση των νοσοκομείων, είπε πως τις επόμενες μέρες αναμένεται να ψηφιστεί τροπολογία για την παράταση της θητείας του επικουρικού προσωπικού στα νοσοκομεία μέχρι τα τέλη του έτους.

«Βρισκόμαστε στην τελική φάση για το διορισμό 450 μόνιμων γιατρών στο ΕΣΥ με βάση τις κρίσεις της τελευταίας πενταετίας.

Στο σχεδιασμό μας είναι να ενισχύσουμε το δημόσιο σύστημα υγείας με τουλάχιστον 2.000 εργαζόμενους (γιατρούς και λοιπό προσωπικό).

Το επόμενο χρονικό διάστημα θα προσληφθούν 300 επικουρικοί γιατροί. Κάποιες θέσεις αφορούν το Λασίθι, όμως δεν αφορούν το σημαντικά κενά που υπάρχουν, διότι οι επίμαχες θέσεις προκηρύχθηκαν πριν από πέντε χρόνια», δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Ξανθός.

Σε ό,τι αφορά την κατανομή των θέσεων σε όλα τα νοσοκομεία της χώρας, ο κ. Ξανθός δήλωσε ότι θα γίνει με δίκαιο τρόπο χωρίς τοπικισμούς και πελατειακές λογικές, ενώ παραδέχτηκε ότι θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα και στις αυξημένες ανάγκες των νοσοκομείων του Λασιθίου.

Θετικά είναι τα νέα και για την Παιδιατρική Κλινική στο Νοσοκομείο του Αγίου Νικολάου, καθώς την ερχόμενη Δευτέρα αναμένεται να υπογραφεί η απόφαση για την απόσπαση παιδιάτρου από το Βενιζέλειο στο Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου, όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων κ. Γιώργος Μανουσάκης.


«Δεν μπορούμε να αλλάξουμε το σεληνιακό τοπίο της δημόσιας υγείας σε ελάχιστους μήνες», δήλωσε ο κ. Ξανθός, ο οποίος παράλληλα επισήμανε ότι η αναμόρφωση του προϋπολογισμού λιτότητας στο σύστημα υγείας θα εξαρτηθεί από τις γενικότερες εξελίξεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

«Προσπαθούμε με νύχια και με δόντια να κρατήσουμε όρθιο το δημόσιο σύστημα υγείας.

Στο τέλος της βδομάδας θα υπάρξει σύσκεψη στα επιτελεία των υπουργείων Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης, όπου θα συζητήσουμε την κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού στο δημόσιο τομέα.

Διεκδικούμε μέσα από το συνολικό κυβερνητικό σχεδιασμό 1.095 θέσεις νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού, όπως παρασκευαστών, φαρμακοποιών, τραυματιοφορέων κ.ά.

Επιπλέον, με κινήσεις ηθικοποίησης του δημόσιου συστήματος υγείας θα αλλάξουμε την κουλτούρα στη διοίκηση του όλου συστήματος.

Παράλληλα, εκπονούμε ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης με στόχο τη διασφάλιση της επιβίωσης των δημόσιων δομών σε όλη τη χώρα», ανέφερε ο κ. Ξανθός.

Στόχος του αρμόδιου υπουργείου είναι και η ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας.

«Θα υπάρξει νέα προκήρυξη 620 θέσεων επικουρικών γιατρών για την πρωτοβάθμια περίθαλψη. Το νέο μοντέλο στην πρωτοβάθμια περίθαλψη στηρίζεται στη λογική του Κέντρου Υγείας Αστικού Τύπου, στα Ιατρεία της Γειτονιάς στα μεγάλα αστικά κέντρα, στα οργανωμένα Περιφερειακά Ιατρεία, στους οικογενειακούς γιατρούς κ.ά.».

Γεωργία Μακάκη

Αναδημοσίευση από τη σελίδα της εφημερίδας ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ

Σάββατο 14 Μαρτίου 2015

Πίνακας με την εξέλιξη του αριθμού του μόνιμου προσωπικού του ΓΝΑΝ τα τελευταία 3 χρόνια

Αριθμός  προσωπικού ΓΝΑΝ



Ιανουάριος
2012
Ιανουάριος
2015
Αριθμός
μείωσης
Ποσοστό μείωσης
Ιατροί
(ειδικευμένοι)
57
44
-13
-22.8%
Νοσηλευτικό προσωπικό
177
138
-39
-22,00%
Διοικητικό προσωπικό
78
34
-44
-56.4%
Επιστημονικό μη ιατρικό προσωπικό
11
3
-8
-72.7%
Τεχνικό
Προσωπικό
24
13
-11
-45.8%
Παραιατρικό προσωπικό
28
24
-4
-14.2%
ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΝΙΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
375
256
-119
-31.7%




Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015

Επιστολή για τα προβλήματα του διοικητικού προσωπικού του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Προς: -Αν. Υπουργό Υγείας κ. Ανδρ. Ξανθό

- Υπουργείο Υγείας

-Διοίκηση ΥΠΕ Κρήτης

-Διοίκηση Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου

Κοινοποίηση: βουλευτές ν. Λασιθίου κ.κ. Κ. Δερμιτζάκη, Γ. Πλακιωτάκη

Θέμα: Προβλήματα του διοικητικού προσωπικού του Νοσοκομείου μας

11/3/15

Το μεσημέρι της Τετάρτης 11/3/2015 έγινε συγκέντρωση του Συλλόγου Εργαζομένων του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου με τους εργαζόμενους στη διοικητική υπηρεσία και συζητήθηκαν τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά. Θα θέλαμε να σας αναφέρουμε τα βασικά ζητήματα και να ζητήσουμε την επίλυση τους:

  1. Έλλειψη Προσωπικού: O αριθμός των διοικητικών υπαλλήλων της διοικητικής υπηρεσίας του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου έχει μειωθεί κατά 56.7% τα τελευταία 3 χρόνια . Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΣΥΝΕΤ τον Ιανουάριο του 2012 υπηρετούσαν στη διοικητική υπηρεσία του ΓΝΑΝ 78 εργαζόμενοι και τον Ιανουάριο του 2015 υπηρετούν 34 εργαζόμενοι, ενώ υπάρχουν 54 κενές οργανικές θέσεις.
    Τα προβλήματα στελέχωσης συνεχώς μεγεθύνονται λόγω συνταξιοδοτήσεων και λόγω του πλήρους παγώματος των προσλήψεων.

Υπηρετούντες
Υπάλληλοι
Ιανουάριος
2012
Ιανουάριος 2015

ΠΕ
6
3
-3
ΤΕ
7
2
-5
ΔΕ
31
12
-19
Λοιπό προσωπικό (κλητήρες, εστίαση, καθαρίστριες, πλυντήρια, θυρωροί κλπ)
34
17
-17

78
34
-44 
(-56.4%)

Την ίδια στιγμή, οι απαιτήσεις της υπηρεσίας και του Υπουργείου έχουν πολλαπλασιαστεί, όπως έχει πολλαπλασιαστεί και ο όγκος των ασθενών που επισκέπτονται πλέον τα Νοσοκομεία, κάτι που προκαλεί αντίστοιχο πολλαπλασιασμό των απαιτούμενων διοικητικών πράξεων. Παράλληλα στη διοικητική υπηρεσία του ΓΝΑΝ έχει μετατοπιστεί τεράστιος όγκος εργασίας από τη συνένωση των Νοσοκομείων του ν. Λασιθίου σε ενιαίο ΝΠΔΔ με έδρα το ΓΝΑΝ. Ειδικά το γραφείο προμηθειών και η Γραμματεία ΔΣ διεκπεραιώνουν το σύνολο των εργασιών που αφορούν στα Νοσοκομεία του νομού Λασιθίου.

Όλα τα παραπάνω εκ των πραγμάτων δημιουργούν ένα τεράστιο όγκο εργασιών και οδηγούν σε αδυναμία έγκαιρης και ασφαλούς διεκπεραίωσης των διοικητικών εργασιών από τους υπάλληλους που όλο και λιγοστεύουν , κάτι που η ηγεσία του Νοσοκομείου, της ΔΥΠΕ και του Υπουργείου θα πρέπει να έχουν υπόψη τους και να μην ζητούν ευθύνες από τους εργαζόμενους, για πράγματα που εκ των πραγμάτων αδυνατούν να κάνουν.

Ζητούμε να βρεθεί τρόπος ώστε να στελεχωθεί άμεσα η διοικητική υπηρεσία του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου με τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μόνιμους υπάλληλους, ώστε να μπορέσει να εξασφαλιστεί στοιχειωδώς η λειτουργία του Νοσοκομείου και των υπόλοιπων Νοσοκομείων του νομού. Ζητούμε επίσης να δοθεί η δυνατότητα στα Νοσοκομεία να προσλάβουν επικουρικό προσωπικό άμεσα, έτσι ώστε να μπορέσει το Νοσοκομείο μας να προσλάβει τουλάχιστον 5 διοικητικούς επικουρικούς υπαλλήλους στο επόμενο διάστημα και να ανανεωθεί η θητεία των ήδη υπηρετούντων.

Ζητούμε ακόμη, εφόσον δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό, να σταματήσει η λειτουργία σε απογευματινό ωράριο του γραφείου κίνησης του Νοσοκομείου.

  1. Τα τελευταία χρόνια οι διοικητικοί υπάλληλοι έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με μια απίστευτη κατάσταση πολυνομίας, αλληλοαναιρούμενων νόμων, υπουργικών αποφάσεων και εγκυκλίων που δημιουργούν τεράστια προβλήματα στην προσπάθεια ασφαλής και ομαλής διεκπεραίωσης του διοικητικού έργου των Νοσοκομείων. Οι διοικητικοί υπάλληλοι συνεχώς βρίσκονται απέναντι σε νομικά και ηθικά αδιέξοδα. Πολύ συχνά τίθεται το δίλλημα αν θα εφαρμόσουν τους νόμους και τις διατάξεις ή όχι, με κίνδυνο (αν τους εφαρμόσουν) να μην μπορεί να λειτουργήσει το Νοσοκομείο, να μην μπορούν να γίνονται πληρωμές, προμήθειες υλικών, εγχειρήσεις κλπ, ενώ σε περίπτωση που δεν τους εφαρμόσουν να κινδυνεύουν με καταλογισμό διοικητικών, ποινικών και οικονομικών ευθυνών. Απέναντι σε αυτά δεν υπάρχει κάποιος από το Νοσοκομείο ή από το Υπουργείο Υγείας που να αναλαμβάνει τις ευθύνες διοίκησης που του αναλογούν και να καθοδηγεί με ευθύνη και βεβαιότητα τους υπάλληλους στο τι πρέπει να πράξουν ή όχι. Επίσης υπάρχει σοβαρό θέμα με την πρόσφατη ρύθμιση να χρειάζεται ανάρτηση στη διαύγεια την ίδια ημέρα με τη λήψη των αποφάσεων, κάτι που δημιουργεί τεράστιο φόρτο εργασίας στους υπόλογους υπάλληλους.

Ακόμα, στο ζήτημα του προληπτικού ελέγχου των ενταλμάτων, άλλαξε η νομοθεσία και δεν γίνεται προληπτικός έλεγχος από τον επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου σε εντάλματα έως 5.000 ευρώ και σε εντάλματα που προκύπτουν σε συνέχεια προγραμματικών συμβάσεων. Αυτό, σε συνδυασμό με την πολυνομία και αλληλοαναιρούμενη κατάσταση που επικρατεί στις διατάξεις, μεταφέρει τεράστιο μέρος ευθύνης τους υπάλληλους που υπογράφουν τα εντάλματα, αφού καθίστανται ανά πάσα στιγμή υπόλογοι για εφαρμογή διατάξεων και νόμων που αλλάζουν από ημέρα σε ημέρα και είναι αδύνατο πλέον να τους παρακολουθήσει με συνέπεια κανείς.

Με βάση τα παραπάνω, ζητούμε το Υπουργείο Υγείας να προχωρήσει άμεσα τις διαδικασίες κωδικοποίησης της νομοθεσίας που είναι σχετική με τη λειτουργία των Νοσοκομείων, ώστε να υπάρχει σαφής καταγραφή των σχετικών διατάξεων που υποχρεούνται να ακολουθούν οι υπάλληλοι.

Ακόμη ζητούμε η λειτουργία των οργάνων διοίκησης του Νοσοκομείου, της ΔΥΠΕ και του Υπουργείου να είναι ουσιαστική και αποφασιστική, ώστε να μην είναι οι διοικητικοί υπάλληλοι συνεχώς το «μαύρο πρόβατο» στο οποίο μεταβιβάζονται εύκολα και αγόγγυστα όλες οι ευθύνες.

  1. Αποδοχές: Οι αποδοχές των υπαλλήλων της διοικητικής υπηρεσίας με το ενιαίο μισθολόγιο και με τις συνεχείς περικοπές των τελευταίων χρόνων έχουν συρρικνωθεί κατά 45% έως 55%, με αποτέλεσμα να είναι σήμερα από τους πιο κακοπληρωμένους και χαμηλόμισθους υπάλληλους και να αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα με την αντιμετώπιση των οικογενειακών τους υποχρεώσεων και των δαπανών διαβίωσης. Οι διοικητικοί υπάλληλοι εξαιρέθηκαν από τη χορήγηση του Επιδόματος ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας, παρά το γεγονός ότι απασχολούνται σε ένα κατεξοχήν χώρο διασποράς μικροβίων με τεράστιους κινδύνους για την υγεία τους, ενώ υπάρχουν υπάλληλοι που εκ των πραγμάτων έρχονται σε άμεση επαφή με τους ασθενείς. Γι΄ αυτό ζητούμε να ενταχθούν οι διοικητικοί υπάλληλοι σε κάποιες από τις χαμηλότερες κατηγορίες χορήγησης του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας. Ακόμη, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός υπερωριών του διοικητικού προσωπικού που μένει απλήρωτος λόγω των περιορισμών της νομοθεσίας (20 ώρες το μήνα) Στο εξής οι διοικητικοί υπάλληλοι του Νοσοκομείου μας θα σταματήσουν να κάνουν υπερωρίες που δεν μπορούν να πληρωθούν σύμφωνα και με την απόφαση της πρόσφατης συνέλευσης.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας και αναμένουμε για ενέργειες σας

Για το ΔΣ

ο Πρόεδρος    η Γραμματέας


Γ. Μανουσάκης  Π. Κιτοπούλου

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Πίνακας με την αριθμιτική εξέλιξη του διοικητικού προσωπικού του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου - μειώθηκε κατά 56% σε 3 χρόνια!

Υπηρετούντες
υπάλληλοι
Ιανουάριος
2012
Ιανουάριος 2015

ΠΕ
6
3
-3
ΤΕ
7
2
-50
ΔΕ
31
12
-19
Λοιπό προσωπικό (κλητήρες, εστίαση, καθαρίστριες, πλυντήρια, θυρωροί κλπ)
34
17
-17

78
34
-44 (-56.4%)

Πηγή: ΕΣΥΝΕΤ