Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

Κάλεσμα για συμμετοχή εργαζομένων του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου στο Πανυγειονομικό Συλλαλητήριο στην Αθήνα την Πέμπτη 31/1/2013


Συνάδελφοι - ισσες
Την Πέμπτη 31 Γενάρη ημέρα 24ωρης πανελλαδικής απεργίας ΠΟΕΔΗΝ και ΟΕΝΓΕ, θα πραγματοποιηθεί Πανυγειονομικό Πανελλαδικό Συλλαλητήριο στην Αθήνα με συγκέντρωση στις 12 κάτω από το Υπουργείο Υγείας και πορεία στο Σύνταγμα. 

Από την ΠΟΕΔΗΝ και την ΟΕΝΓΕ καλείται  κάθε σωματείο Νοσοκομείου με το πανό του και με όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο  για να δώσει βροντερό παρόν στην προσπάθεια να ανατρέψουμε όλες αυτές τις αντιλαϊκές και ανθυγιεινές πολιτικές. 

Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε από το Σύλλογο μας  να γίνει στην Αθήνα την ημέρα του Συλλαλητήριου μετάβαση αντιπροσωπίας των εργαζόμενων του Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου, με τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή.

Καλούμε όσους συνάδελφους έχουν τη δυνατότητα και τη θέληση να ταξιδέψουν μαζί μας στην Αθήνα την Πέμπτη 31/1/12 και να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση (αναχώρηση βράδυ Τετάρτης 30/1 και επιστροφή το πρωί της Παρασκευής 1/2) ,  να μας ενημερώσουν το αργότερο μέχρι τη Δευτέρα  28/1/13 ώστε να μπορέσουμε να βγάλουμε έγκαιρα τα ακτοπλοϊκά εισητήρια.

Είναι σημαντικό το προσωπικό του Νοσοκομείου μας που αντιμετωπίζει τόσο μεγάλα προβλήματα, να δώσει δυναμικό παρόν σε αυτή την Πανελλαδική κινητοποίηση.

Το κόστος  των ακτοπολοϊκών εισιτηρίων  όσων συμμετάσχουν θα καλυφθεί από το Σύλλογο (ενδεχομένως με βοήθεια από την ΠΟΕΔΗΝ), ενώ  θα υπάρξει κάλυψη και κάποιου μέρους από τα λοιπά έξοδα μετακίνησης.

Για δήλωση συμμετοχής, ή για διευκρινήσεις οι συνάδελφοι μπορούν να απευθύνονται στον πρόεδρο του συλλόγου Γιώργο Μανουσάκη στο τηλ 6972341889 και στο Γραμματέα Δαμιανό Χαλκιαδάκη στο εσωτερ. τηλ. 434 και στο κιν. 6999925626.

Δημοσίευμα της εφημερίδας ΑΝΑΤΟΛΗ για τη Συνέλευση του Συλλόγου Εργαζομένων του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου








Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013

Video: Εκ των υστέρων συσκέπτονται για να βρουν λύσεις για το μπάχαλο στα συγχωνευμένα Νοσοκομεία και για το αδιέξοδο μετά την κοροϊδία στο θέμα του Νοσοκομείου Νεάπολης


Το video προέρχεται από το youtube από το κανάλι της σελίδας cretalive

Προβάδισμα των κατηγοριών για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων


Επειδή πολλά αναφέρθηκαν,τόσο στην Γενική Συνέλευση / κοπή πίτας όσο και στον ιστότοπο της ΠΟΕΔΗΝ για το παραπάνω θέμα με αφορμή τις δημοσιεύσεις των Οργανισμών των Νοσοκομείων, καλό θα είναι να ακουστεί και η αλήθεια. Κατ' αρχήν και στον προηγούμενο οργανισμό του Νοσοκομείου μας ίσχυε αυτή η σειρά προβαδίσματος όπως και σε κάθε Οργανισμό δημοσίου φορέα που δημιουργήθηκε από το έτος 2007 και μετά. Και αυτό βάσει της αριθμ. 235/2005 απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας. Μάλιστα με εγκύκλιο του, το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ την 18  Ιουνίου  2007 Αριθμ. Πρωτ.: ΔΟΑ/Φ.13/180/οικ.15725  δίνει σαφείς οδηγίες για την εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ κατά την σύνταξη των Οργανισμών. Ο νόμος Ν. 4024/2011 άρθρο 10 θέτει ως προϋποθέσεις επιλογής σε θέσεις ευθύνης, υπαλλήλους που ανήκουν στις κατηγορίες προσωπικού ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος και ΠΕ ή ΤΕ εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης. Όμως για την πλήρωση των θέσεων προϊσταμένων οργανικών μονάδων  οι κλάδοι καθορίζονται με τους οργανισμούς των οικείων υπηρεσιών. Εξάλλου στην παρ. (α) του άρθρου 97 του ισχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007, Α' 26)  το οποίο καθορίζει το προβάδισμα μεταξύ των υπαλλήλων ορίζεται ότι «μεταξύ υπαλλήλων που ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες προηγούνται οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΕΘ και ακολουθούν κατά σειρά οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ, της κατηγορίας ΤΕ, της κατηγορίας ΔΕ. Σύμφωνα με τα ανωτέρω δεν είναι επιτρεπτό να συντρέχουν για την ίδια θέση προϊσταμένου υπάλληλοι διαφόρων κατηγοριών επί ίσοις όροις. Όπως έχει γνωμοδοτήσει σχετικά το Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά την έννοια της ανωτέρω διάταξης, ερμηνευομένης σύμφωνα με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας στη Δημόσια Διοίκηση, όπου προβλέπεται από τους οικείους οργανισμούς η πλήρωση θέσης προϊσταμένου από υπαλλήλους περισσότερων κατηγοριών, προηγούνται οι υπάλληλοι της ανώτερης κατηγορίας και ακολουθούν οι των άλλων κατηγοριών. Συνεπώς είναι επιτρεπτή η πλήρωση θέσεων προϊσταμένων οργανικών μονάδων από υπαλλήλους κατώτερης, κατά τη διαβάθμιση που εισάγεται στον Υπαλληλικό Κώδικα, κατηγορίας, μόνο εφόσον δεν είναι δυνατή η πλήρωση των θέσεων αυτών από υπαλλήλους ανώτερης κατηγορίας (Πρακτικό Επεξεργασίας του Συμβουλίου της Επικρατείας αριθμ. 235/2005).
Οπότε ορθώς αναφέρεται η σειρά προβαδίσματος κατά κατηγορία στους Οργανισμούς των Νοσοκομείων.
Πάντως θα είχε ενδιαφέρον να γνωρίζουμε αν ή άποψη περί προβαδίσματος της ΠΟΕΔΗΝ, ανεξάρτητα της όποιας  νομικής της ορθότητας, έχει την σύμφωνη γνώμη της ΑΔΕΔΥ και αν μια συνδικαλιστική παράταξη που εκπροσωπεί το σύνολο των υγειονομικών ανεξάρτητα κλάδου και κατηγορίας  μπορεί να προβάλει κλαδικές διεκδικήσεις συγκεκριμένης κατηγορίας εργαζομένων λόγω της πλειοψηφικής σύνθεσης του συμβουλίου της. Και βεβαίως δεν πρέπει να αποσιωπάται ότι προϊστάμενοι νοσηλευτικών τμημάτων δύνανται να επιλεγούν και οι της κατηγορίας ΔΕ Βοηθών Νοσηλευτών.
Παρακάτω επισυνάπτεται η σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου για την σύνταξη των οργανισμών.



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ
ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΘΕΣΕΩΝ




Αθήνα,   18  Ιουνίου  2007
Αριθμ. Πρωτ.: ΔΟΑ/Φ.13/180/οικ.15725    

Ταχ. Διεύθυνση:
Βασ. Σοφίας 15

Προς:  1) Όλα τα Υπουργεία και τις Γενικές
               και Ειδικές Γραμματείες
               Διευθύνσεις Διοικητικού
            2) Όλες τις Περιφέρειες
                Διευθύνσεις Διοίκησης
(Αποστολή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο).           
Ταχ. Κώδικας:
106 74 Αθήνα
Πληροφορίες:
Σοφία Παπαματθαίου
Αντιγόνη Γρατσία
Τηλέφωνο:
Fax:
Email:
213-1313107, 213-1313129
213-1313117
doa@ypesdda.gov.gr


ΘΕΜΑ: Προβάδισμα των κατηγοριών για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων.

       
  Με αφορμή ερωτήματα που περιήλθαν στην υπηρεσία μας σχετικά με το προβάδισμα των κατηγοριών για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων, στις δημόσιες υπηρεσίες και τα Ν.Π.Δ.Δ. θέτουμε υπόψη σας τα ακόλουθα:
      1. Οι κλάδοι από τους οποίους προέρχονται οι προϊστάμενοι οργανικών μονάδων καθορίζονται στον Οργανισμό του οικείου φορέα, με πρωτοβουλία αυτού, ο οποίος ακολουθεί προς τούτο συγκεκριμένα κριτήρια. Ειδικότερα, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 84 του νέου Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007, Α' 26),  βασικά κριτήρια για τον προσδιορισμό των κλάδων των οποίων οι υπάλληλοι κρίνονται για την κατάληψη θέσεων προϊστάμενων, είναι η ειδικότητα του κλάδου και το αντικείμενο της συγκεκριμένης οργανικής μονάδας. Δηλαδή, η έννοια της σχετικής διάταξης είναι ότι τη θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας καταλαμβάνει υπάλληλος που ανήκει σε κλάδο του οποίου η ειδικότητα, κατά την εκτίμηση του οικείου φορέα, είναι αντίστοιχη ή συναφής με το αντικείμενο της συγκεκριμένης μονάδας.
      2. Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 84 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007, Α' 26), προϊστάμενοι όλων των οργανικών μονάδων, κατ’ αρχήν, τοποθετούνται υπάλληλοι με βαθμό Α' των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ σε συνδυασμό, βέβαια, με τις προβλέψεις των οικείων Οργανισμών αναφορικά με τους κλάδους προσωπικού από τους οποίους μπορούν να προέρχονται οι προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων. Η έννοια της διάταξης αυτής δεν είναι ότι οι υπάλληλοι και των τριών κατηγοριών (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ) συντρέχουν ταυτόχρονα για τις ίδιες θέσεις προϊσταμένων, αλλά ότι η Διοίκηση με βάση τις λειτουργίες της κάθε οργανικής μονάδας θα καθορίσει την κατηγορία (ή τις κατηγορίες) από την οποία (ή τις οποίες) θα προέρχεται ο προϊστάμενος, με βάση τη γνωστική υποδομή που απαιτεί η λειτουργία, (η άσκηση των αρμοδιοτήτων και γενικότερα η διαχείριση των θεμάτων) της συγκεκριμένης οργανικής μονάδας. Περαιτέρω, αφού η Διοίκηση καθορίσει την κατηγορία (ή τις κατηγορίες) (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ) το επόμενο βήμα είναι να προσδιορίσει τον κλάδο (ή τους κλάδους) συγκεκριμένης κατηγορίας (ή κατηγοριών) από τους οποίους θα προέρχεται ο προϊστάμενος της συγκεκριμένης οργανικής μονάδας με κριτήριο την ειδικότητα του κλάδου και το αντικείμενο της οργανικής μονάδας.
      3. Εξάλλου στην περ. (α) του άρθρου 97 του νέου Υπαλληλικού Κώδικα το οποίο καθορίζει το προβάδισμα μεταξύ των υπαλλήλων ορίζεται ότι «μεταξύ υπαλλήλων που ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες προηγούνται οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΕΘ και ακολουθούν κατά σειρά οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ, της κατηγορίας ΤΕ, της κατηγορίας ΔΕ και τέλος οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΥΕ».
 4. Σύμφωνα με τα ανωτέρω δεν είναι επιτρεπτό να συντρέχουν για την ίδια θέση προϊσταμένου υπάλληλοι διαφόρων κατηγοριών επί ίσοις όροις. Όπως έχει γνωμοδοτήσει σχετικά το Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά την έννοια της ανωτέρω διάταξης, ερμηνευομένης σύμφωνα με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας στη Δημόσια Διοίκηση, όπου προβλέπεται από τους οικείους οργανισμούς η πλήρωση θέσης προϊσταμένου από υπαλλήλους περισσότερων κατηγοριών, προηγούνται οι υπάλληλοι της ανώτερης κατηγορίας και ακολουθούν οι των άλλων κατηγοριών. Συνεπώς είναι επιτρεπτή η πλήρωση θέσεων προϊσταμένων οργανικών μονάδων από υπαλλήλους κατώτερης, κατά τη διαβάθμιση που εισάγεται στον Υπαλληλικό Κώδικα, κατηγορίας, μόνο εφόσον δεν είναι δυνατή η πλήρωση των θέσεων αυτών από υπαλλήλους ανώτερης κατηγορίας (Πρακτικό Επεξεργασίας του Συμβουλίου της Επικρατείας αριθμ. 235/2005).
      5. Κατόπιν των ανωτέρω, οι προτεινόμενες στο εξής ρυθμίσεις στους Οργανισμούς των υπηρεσιών και των Ν.Π.Δ.Δ. σχετικά με τους προϊσταμένους πρέπει να προβλέπουν δυνατότητα επιλογής ως προϊσταμένων υπαλλήλων κατά σειρά προτεραιότητας κατηγορίας ΠΕ, εφόσον φυσικά κρίνεται ότι οι λειτουργίες  της συγκεκριμένης οργανικής μονάδας απαιτούν γνωστική υποδομή πανεπιστημιακού επιπέδου και αν δεν υπάρχουν  ή δεν επαρκούν ακολουθούν οι υπάλληλοι κατηγορίας ΤΕ και αν δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν ακολουθούν οι υπάλληλοι κατηγορίας ΔΕ.
      6. Περαιτέρω, σύμφωνα με τα ανωτέρω (παρ. 2)  σε ορισμένες εξαιρετικές περιπτώσεις, όταν η γνωστική υποδομή υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ θεωρείται υπερβολική για την άσκηση καθηκόντων συγκεκριμένων υπηρεσιακών μονάδων, ιεραρχικά κατώτερου επιπέδου Διεύθυνσης (όπως π.χ. Τμήματος ή Γραφείου Πρωτοκόλλου, Αρχείου, Αποθήκης κ.λπ), θα μπορούσε να προβλέπεται από τις οικείες οργανικές διατάξεις ότι οι προϊστάμενοι αυτών των οργανικών μονάδων θα προέρχονται αποκλειστικά από κατώτερη της ΠΕ κατηγορίας. Στις περιπτώσεις αυτές πρέπει να διασφαλίζεται ότι δε θα υπάρξουν φαινόμενα αδυναμίας πλήρωσης των θέσεων προϊσταμένων, λόγω έλλειψης υπαλλήλων της συγκεκριμένης κατηγορίας.
 
      Παρακαλούνται τα Υπουργεία και οι Περιφέρειες να γνωστοποιήσουν την παρούσα εγκύκλιο στα Ν.Π.Δ.Δ. που εποπτεύουν.
      Η υπηρεσία μας είναι στη διάθεσή σας για τυχόν πρόσθετες πληροφορίες ή διευκρινίσεις.
      Η εγκύκλιος θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα μας www.gspa.gr στη διαδρομή Δημόσια Διοίκηση → Θέματα Οργάνωσης → Νέο Προσοντολόγιο.
                
                                 Ο Γενικός Γραμματέας



                                                                                         Βασίλειος Ανδρονόπουλος


Εσωτερική διανομή:
1) Γραφεία:
κ. Υπουργού
κ. Υφυπουργού
κ. Γενικού Γραμματέα
κ. Γενικών Δ/ντών -Δ/ντριών
2) Δ/νση Ανθρώπινου Δυναμικού
3) Δ/νση Διοικητικού                                              

Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2013

Σχετικά με το νέο οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας του Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου


ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ
ΦΕΚ
Β1765/25-8-2009
ΠΡΟΤΑΣΗ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
ΝΕΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ
ΦΕΚ
Β3485/31-12-2012
ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ
ΣΗΜΕΡΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ
ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΛΙΝΩΝ
260
180 (160 +20)
180
140

ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΟΜΕΩΝ
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
4
3
3
4
ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
ΥΗΡΕΣΙΑΣ
19
13
12
13
ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΟΜΕΩΝ
ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
4
4
4
4
ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
30
28
25

ΑΡΙΘΜΟΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
2
2
2
2
ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ
7
7
6
7
ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
333
243
243
159
65%
ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ ΙΑΤΡΩΝ
98
75
75
51
68%
ΛΟΙΠΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
73
-
56
32
57%
ΑΡΙΘΜΟΣ
ΘΕΣΕΩΝ
ΔΙΟΚΗΤΙΚΟΥ – ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
190
192
102
(έχει υπάρξει
διαγραφή θέσεων με προγενέστερο νόμο)
91
89%
ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
ΘΕΣΕΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
694

476
333
70%

Κάποιες παρατηρήσεις σχετικά με το νέο οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας του Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου:

1) Αν και υπήρξε σαφής μείωση από τον αριθμό κλινών του προηγούμενου οργανισμού (260) είναι θετικό το γεγονός ότι ο αριθμός των κλινών του Νοσοκομείου βρίσκεται στις 180 και όχι στις 160 οι οποίες είχαν εξαγγελθεί αρχικά
2) Μας προκαλεί απορία το ότι στο οργανισμό δεν περιλαμβάνονται ως αναφορά για οργανικές μονάδες το Κ.Υ. Τζερμιάδου, το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Αγίου Νικολάου, η μονάδα «Ψυχαργώς» και η Επαγγελματική Σχολή Αδελφών Νοσοκόμων Αγ. Νικολάου
3) Με το νέο οργανισμό ο αριθμός των νοσηλευτικών τμημάτων ορίζεται στα 12, ενώ στο Νοσοκομείο λειτουργούν αυτή τη στιγμή 13 νοσηλευτικά τμήματα, δηλαδή παραλείπεται – διαγράφεται ένα νοσηλευτικό τμήμα, χωρίς μάλιστα να ορίζεται πιο συγκεκριμένα, αφού στο συγκεκριμένο άρθρο με το οποίο ορίζονται τα τμήματα της νοσηλευτικής υπηρεσίας υπάρχει μεγάλη ασάφεια και αοριστία.  Η αρχική πρόταση του Νοσοκομείου ζητούσε να οριστούν 13 τμήματα, δηλαδή όσα λειτουργούν και σήμερα, όμως για άγνωστους λόγους η πρόταση δεν έγινε δεκτή από το υπουργείο.
4) Με το νέο οργανισμό καταργείται και ένα από τα τμήματα της διοικητικής υπηρεσίας, το τμήμα προμηθειών, το οποίο λειτουργεί ως ξεχωριστό τμήμα.
5)  Καταργείται επίσης ένας νοσηλευτικός τομέας (ψυχιατρικός) και δεν έγινε δεκτή η εισήγηση του Νοσοκομείου για δημιουργεία υποδιεύθυνσης Οικονομικού
6) Επίσης καταργούνται 3 ιατρικά τμήματα (Γαστρεντερολογικό, πνευμονολογικό και νευροχειρουργικό) που μετατρέπονται σε ειδικές μονάδες.
7) Ο  οργανισμός στο άρθρο σχετικά με την επιλογή προϊσταμένων υπηρεσιών προβλέπει προβαδίζουσα κατηγορία την ΠΕ στην κατάληψη θέσεων ευθύνης αν και η υφιστάμενη Νομοθεσία Ν. 4024/2012 άρθρο 10 προβλέπει την ΠΕ ή ΤΕ κατηγορία
8) Παρότι με το νέο οργανισμό οι θέσεις του προσωπικού όλων των υπηρεσιών μειώνονται κατά 45% (476 από 694), το ποσοστό κάλυψης των οργανικών θέσεων  από τους υπηρετούντες εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά χαμηλό στο Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου (70%), ένα από τα μικρότερα ποσοστά σε όλα τα Νοσοκομεία της χώρας. Είναι φανερή η μεγάλη υποστελέχωση του Νοσοκομείου, υποστελέχωση που έχει επιδεινωθεί με το πάγωμα των νέων προσλήψεων τα τελευταία 2 χρόνια και η οποία είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα το Νοσοκομείο Αγ. Νικολάου.

Συνολικά, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι ο νέος οργανισμός εσωτερικής υπηρεσίας θα αποτελέσει τμήμα του συνολικού οργανισμού εσωτερικής υπηρεσίας των συνενωμένων Νοσοκομείων του νομού Λασιθίου. Η όλη τακτική του Υπουργείου Υγειας είναι πρόχειρη και αποπροσνατολιστική από τα πραγματικά προβλήματα των Νοσοκομείων (έλλειψη προσωπικού, μηδενικά έσοδα από τον ΕΟΠΥΥ, υποχρηματοδότηση από το υπουργείο υγείας, γραφειοκρατικό κομφούζιο). Δεν υπάρχει κανένας σοβαρός σχεδιασμός στις κινήσεις που γίνονται, ούτε κάποια σαφής μελέτη σχετικά με το ποιοι είναι οι οικονομικοί και λειτουργικοί στόχοι των συνενώσεων που γίνονται. Με τις κινήσεις αυτές γίνεται προσπάθεια να καλυφθει το γεγονός ότι εξαιτίας της κυβερνητικής πολιτικής των τελευταίων ετών το δημόσιο σύστημα υγείας έχει αφεθεί να οδηγηθεί σε σταδιακή διάλυση, αδιαφορώντας για τις συνέπειες που έχει αυτό στο κοινωνικό σύνολο.

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

ΠΟΕΔΗΝ: Πανελλαδική, Πανυγειονομική Απεργία στις 31 Ιανουαρίου ενάντια στη διάλυση της Δημόσιας Υγείας


Απόφαση του Γενικού Συμβούλιου στις 9 Ιανουαρίου

Με τις ευχές για ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ οφείλουμε όλοι τη νέα χρονιά να αγωνιστούμε για να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες Υγείας και Πρόνοιας οι πολίτες που είναι κοινωνικά αποκλεισμένοι, άνεργοι και ανασφάλιστοι εξαιτίας των Μνημονιακών ανάλγητων πολιτικών της κυβέρνησης.

Με ομόφωνες αποφάσεις προγραμματίσαμε απεργιακές κινητοποιήσεις κατά τη ψήφιση και εφαρμογή των διατάξεων του ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ 3. Αν και διαθέταμε τα πολυπληθέστερα μπλοκ στις πορείες της ΑΔΕΔΥ, μαζί με την ΠΟΕ-ΟΤΑ, η συμμετοχή ήταν σε αναντιστοιχία με τα διακυβεύματα του προωθούμενου προς ψήφιση στη Βουλή ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ 3.

Με την ψήφιση του Ν.4093/2012 οργανώσαμε κινητοποιήσεις μαζί με την ΑΔΕΔΥ για να αποτρέψουμε την εφαρμογή των διατάξεων που προβλέπει και κυρίως κατά του θεσμού των διαθεσιμοτήτων – απολύσεων που ξεκίνησε με τους εργαζόμενους Αορίστου Χρόνου κυρίως των Δήμων.

Με την αποφασιστική στάση των εργαζομένων στους ΟΤΑ και τα Κινήματα Αλληλεγγύης που αναπτύχθηκαν σε όλο το Δημόσιο τομέα αναδείχθηκε ο αυταρχισμός και η θεσμική εκτροπή της κυβέρνησης. Με ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ τροποποίησε πάγιες Νομοθετικές Δημοσιουπαλληλικές Διατάξεις προβλέποντας ότι οι διαθεσιμότητες δεν απαιτούν την έκδοση διαπιστωτικών πράξεων από το Νομικό Πρόσωπο αλλά γίνονται με βάσει το Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού (απογραφή).

Η ΠΟΕΔΗΝ το πρώτο εξάμηνο του έτους 2013 θα αντιμετωπίσει μείζονα ζητήματα που χρήζουν δυναμικής αντιμετώπισης.

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Οι υπηρεσίες Υγείας υποχρηματοδοτούνται. Οι δαπάνες Δημόσιας Υγείας και Πρόνοιας  βαίνουν συνεχώς μειούμενες στους προϋπολογισμούς και η κυβέρνηση όχι μόνο δεν προτίθεται  να δώσει μάχη κατά της παραοικονομίας και της διαφθοράς όπως ισχυρίζεται, αντίθετα «κλείνει το μάτι» στους επιχειρηματίες Υγείας.

Το κόστος της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Περίθαλψης μετακυλίεται στους ασφαλισμένους και ο ΕΟΠΥΥ δεν διαθέτει κονδύλια για να εξοφλήσει χρωστούμενα Νοσήλεια των Νοσοκομείων.

Η κυβέρνηση με πολιτική θρασύτητα ανακοίνωσε την περιστολή της φαρμακευτικής δαπάνης κατά 1 δις ευρώ το έτος 2012 όταν είναι σε όλους γνωστό ότι για τέσσερις μήνες οι ασφαλισμένοι, λόγω απεργιών, πληρώνουν από τη τσέπη τους τα φάρμακα και για όλο το έτος πληρώνουν τους Ιατρούς πρωτοβάθμιας περίθαλψης.

Εξαιτίας της υποχρηματοδότησης των Νοσοκομείων αναστέλλονται βασικές λειτουργίες αφού παρουσιάζονται σοβαρές ελλείψεις σε υλικά και φάρμακα.

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

Με το Ν.4052/2012 Συγχωνεύονται – Καταργούνται πάνω από 50 μικρά και μεσαία Νοσοκομεία. Η πολιτική των συγχωνεύσεων άρχισε να εφαρμόζεται. Μέσω των αξιολογήσεων δομών του Δημοσίου και του προσωπικού θα προκύψουν 25.000 Απολύσεις – Διαθεσιμότητες στο έτος 2013.

Το Υπουργείο Υγείας εκδίδει συνεχώς παράτυπους και παράνομους οργανισμούς συρρικνώνοντας και απαξιώνοντας το Δημόσιο Σύστημα Υγείας.

Οι ενοποιήσεις οργανισμών σε ενιαία Νομικά Πρόσωπα ως πρώτο βήμα ενοποίησης σε ένα οργανισμό, οι ανορθολογισμοί και οι αυθαίρετες περικοπές στις προβλεπόμενες οργανικές θέσεις και υπηρεσίες, οι διαφοροποιήσεις από τα προβλεπόμενα στο Π.Δ. υπ' αριθμ' 87/1986 «Ενιαίο πλαίσιο οργάνωσης των Νοσοκομείων», οι παρανομίες με προβαδίζουσα κατηγορία την ΠΕ στην κατάληψη θέσεων ευθύνης, που αντιτίθεται στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο (Ν.4024/2011 άρθρο 10), οι καταργήσεις τμημάτων και οργανικών θέσεων συνθέτουν την πολιτική της κυβέρνησης που μέσα από τις συνεχείς εκδόσεις οργανισμών αποπροσανατολίζει και προσπαθεί να οδηγήσει τους υγειονομικούς στην γκιλοτίνα των απολύσεων, χωρίς ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ.

Τα Πρωτοβάθμια Σωματεία οφείλουν να μελετήσουν τους Οργανισμούς που εκδόθηκαν, να καταγράψουν τις ενστάσεις και να τις κοινοποιήσουν ΑΜΕΣΑ στην ΠΟΕΔΗΝ για να παρέμβει συνολικά με συγκεκριμένα στοιχεία.

Δεν θα επιτρέψουμε να κλείσουν υγειονομικές ή προνοιακές μονάδες σε περίοδο που τις έχουν ανάγκη περισσότερο από ποτέ οι πολίτες της χώρας.

Δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπούν οι εκδόσεις οργανισμών σε «κολυμπήθρα του Σιλωάμ» για απολύσεις μέσω των προωθούμενων Αξιολογήσεων «Μαϊμού».

Σε συνάντηση της ΠΟΕΔΗΝ με τον Υπουργό Υγείας την Τρίτη 8-1-2013 ο Υπουργός διαβεβαίωσε ότι δεν θα απολυθεί ούτε ένας υγειονομικός. Όμως η πολιτική της κυβέρνησης τροποποιείται ανάλογα των διαθέσεων της ΤΡΟΪΚΑ. Η ΤΡΟΪΚΑ επιδιώκει «αίμα» Δημοσίων Υπαλλήλων σωφρονιστικού χαρακτήρα. Εάν δεν αντιδράσουμε δυναμικά, θα το πετύχει.

Οι 150.000 απολύσεις για την ερχόμενη διετία που δεσμεύτηκε η Κυβέρνηση προς την ΤΡΟΪΚΑ επιτυγχάνεται μέσω των συνταξιοδοτήσεων. Ήδη έως τέλους του Οκτώβρη 2012 συνταξιοδοτήθηκαν 90.000 με στοιχεία που προκύπτουν από τα επικουρικά ταμεία του Δημοσίου  και αναμένονται για την επόμενη διετία άλλες 60.000 που υπερκαλύπτουν το στόχο των 150.000.  

Παρά ταύτα η ΤΡΟΪΚΑ επιδιώκει απολύσεις.

Για «ψύλλου πήδημα» για μικρά πειθαρχικά παραπτώματα που δεν κρίθηκαν τελεσίδικα στα πειθαρχικά όργανα ή στα Δικαστήρια οι Διοικητές θέτουν σε Αργία υπαλλήλους με βάση τους Ν.4057/2012 και 4093/2012. Σε πολλές περιπτώσεις τα παραπτώματα είναι επίπλαστα αφού γίνονται κατά την εκτέλεση της εργασίας σε αντίξοες συνθήκες (εντατικοποίηση, ελλείψεις προσωπικού) και των συνδικαλιστικών καθηκόντων.

Τα Πρωτοβάθμια Σωματεία και η ΠΟΕΔΗΝ δεν θα επιτρέψουν απολύσεις από το «παράθυρο» για να πιάσει το ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ στόχο η κυβέρνηση.

Οι Προνοιακές μονάδες συρρικνώθηκαν σε ένα Νομικό Πρόσωπο ανά Διοικητική Περιφέρεια της χώρας με στόχο την ένταξη στην διαθεσιμότητα των Προνοιακών υπαλλήλων και παράδοση των μονάδων στις μη κερδοσκοπικές οργανώσεις.

Θα υπάρξει εξίσου δυναμική ΑΠΑΝΤΗΣΗ.

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ

Με τα μεταβατικά όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, τα ώριμα ασφαλιστικά δικαιώματα δεν θίγονται. Όμως μειώνονται οι συντάξεις περαιτέρω με το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3.  Με δεδομένα τα εκρηκτικά οικονομικά προβλήματα των ασφαλιστικών ταμείων και τις προβλεπόμενες αναλογιστικές μελέτες θα οδηγηθούμε σύντομα σε πολιτικές νέων δραστικών περικοπών των συντάξεων.

Απαιτείται δυναμική παρέμβαση για την θεσμοθέτηση κοινωνικού πόρου από την φοροδιαφυγή προκειμένου να ενισχυθούν τα  αποθεματικά των ταμείων που υποφέρουν από το κούρεμα των ομολόγων, την εισφοροδιαφυγή, την ανεργία, την ανασφάλιστη εργασία.

Με τις αυξήσεις των ορίων ηλικίας στα 67 είναι επιβεβλημένη η παρέμβαση για ένταξη των υπηρετούντων υγειονομικών στα ΒΑΕ με την έκδοση των Εφαρμοστικών Νόμων, χωρίς ασφαλιστικές επιβαρύνσεις. Έτσι οι υγειονομικοί κατοχυρώνουν ως γενικό όριο ηλικίας το 62ο, με 15 έτη υπηρεσίας.

ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ

Υπάρχουν απλήρωτοι μήνες περασμένων ετών. Σε εκκρεμότητα είναι ο Μάρτιος του έτους 2012 εξαιτίας της αλλαγής της διαδικασίας έγκρισης  (από τους προϋπολογισμούς των Νοσοκομείων πέρασε στις ΥΔΕ). Επίσης ο Νοέμβριος επειδή εγκρίθηκε ετεροχρονισμένα (μετά το κλείσιμο της ΕΑΠ) δεν πληρώθηκε έως τέλους του έτους 2012.

Ο Υπουργός στη συνάντηση με την ΠΟΕΔΗΝ υποσχέθηκε την πληρωμή όλων των δεδουλευμένων με την προώθηση Νόμου για την εξόφληση του Μάρτη και την έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων για τον μήνα Νοέμβρη.

Για το έτος 2013 δημοσιεύτηκαν από το Υπουργείο Υγείας ως κατανομή για πρόσθετες αμοιβές 57 εκατ.ευρώ που δεν φτάνουν ούτε για το πρώτο εξάμηνο. Ο Υπουργός Υγείας διαβεβαίωσε στη συνάντηση με την ΠΟΕΔΗΝ (8.1.2013) ότι θα διορθωθεί η πίστωση και τελικά θα διαμορφωθεί στα 90 εκατ. ευρώ συνολικά για το τρέχον έτος.

Η έγκριση στον προϋπολογισμό του έτους 2013 είναι 340 εκατ.ευρώ μαζί με τις εφημερίες των Ιατρών. Το Υπουργείο ανακοίνωσε ότι θα κατανεμηθούν 250 εκατ.ευρώ για εφημερίες των Ιατρών και 90 εκατ.ευρώ για το υπόλοιπο προσωπικό.

Από την κατανομή στα Νοσοκομεία που αρχικά γίνεται μέσω των ΥΠΕ, διαπιστώνεται ότι το ποσό που κατανέμεται είναι πράγματι 90 εκ.ευρώ. Όμως πρέπει να διασφαλιστεί με υπουργικές αποφάσεις.

Στηρίζουμε σε Νοσοκομεία τοπικές κινητοποιήσεις, επισχέσεις εργασίας ανοικτές Συγκεντρώσεις  Διαμαρτυρίας χωρίς να λαμβάνουμε υπόψιν την γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, για την εξόφληση των ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΩΝ.

Απέναντι στη πολιτική αυτή προετοιμάζουμε τους υγειονομικούς να αντισταθούν με κάθε μέσο, προτείνοντας και καλύπτοντας Γενικές Συνελεύσεις, πολύμορφες τοπικές αγωνιστικές δράσεις, περιφερειακές συσκέψεις, επισκέψεις στους χώρους δουλειάς των Νοσοκομείων και Προνοιακών Μονάδων.

Κοινή συνέντευξη τύπου Ομοσπονδιών Δημόσιας Υγείας – ΠΟΕΔΗΝ – ΟΕΝΓΕ - ΕΟΠΥΥ για ανάδειξη των προβλημάτων.

Οργανώνουμε 24ωρη Πανελλαδική Πανυγειονομική Απεργία 31 Ιανουαρίου 2013 με πρόσκληση για στήριξη στη ΓΣΕΕ, στην ΑΔΕΔΥ, στους συνδικαλιστικούς φορείς του χώρου της Υγείας και τους ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ. Θα ακολουθήσει Πορεία και Συλλαλητήριο στο ΣΥΝΤΑΓΜΑ.

  • Ούτε ένας Υγειονομικός ή Προνοιακός υπάλληλος στην Διαθεσιμότητα.
  • Νέοι Οργανισμοί με προοπτική ανάπτυξης και όχι υποβάθμισης και συρρίκνωσης του ΕΣΥ.
  • Ούτε μία ώρα απλήρωτη εργασία.
  • Ενίσχυση του Δημόσιου και Κοινωνικού χαρακτήρα της Υγείας – Πρόνοιας, ειδικά σε περίοδο που οι Έλληνες πολίτες έχουν ανάγκη όσο ποτέ το Κράτος - Πρόνοιας.
  • Άμεση χρηματοδότηση ΕΟΠΥΥ – ΕΣΥ.
  • Προσλήψεις Μόνιμου Προσωπικού κυρίως Νοσηλευτικού, Παραϊατρικού, Διοικητικού.


ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ Π.Ο.Ε.ΔΗ.Ν.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                       Ο ΑΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΥΤΣΙΟΥΜΠΕΛΗΣ                     ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ