Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013

Προβάδισμα των κατηγοριών για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων


Επειδή πολλά αναφέρθηκαν,τόσο στην Γενική Συνέλευση / κοπή πίτας όσο και στον ιστότοπο της ΠΟΕΔΗΝ για το παραπάνω θέμα με αφορμή τις δημοσιεύσεις των Οργανισμών των Νοσοκομείων, καλό θα είναι να ακουστεί και η αλήθεια. Κατ' αρχήν και στον προηγούμενο οργανισμό του Νοσοκομείου μας ίσχυε αυτή η σειρά προβαδίσματος όπως και σε κάθε Οργανισμό δημοσίου φορέα που δημιουργήθηκε από το έτος 2007 και μετά. Και αυτό βάσει της αριθμ. 235/2005 απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας. Μάλιστα με εγκύκλιο του, το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ την 18  Ιουνίου  2007 Αριθμ. Πρωτ.: ΔΟΑ/Φ.13/180/οικ.15725  δίνει σαφείς οδηγίες για την εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ κατά την σύνταξη των Οργανισμών. Ο νόμος Ν. 4024/2011 άρθρο 10 θέτει ως προϋποθέσεις επιλογής σε θέσεις ευθύνης, υπαλλήλους που ανήκουν στις κατηγορίες προσωπικού ΠΕ ή ΤΕ ή ΔΕ εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Τμήματος και ΠΕ ή ΤΕ εφόσον πρόκειται να επιλεγούν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας επιπέδου Διεύθυνσης. Όμως για την πλήρωση των θέσεων προϊσταμένων οργανικών μονάδων  οι κλάδοι καθορίζονται με τους οργανισμούς των οικείων υπηρεσιών. Εξάλλου στην παρ. (α) του άρθρου 97 του ισχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007, Α' 26)  το οποίο καθορίζει το προβάδισμα μεταξύ των υπαλλήλων ορίζεται ότι «μεταξύ υπαλλήλων που ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες προηγούνται οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΕΘ και ακολουθούν κατά σειρά οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ, της κατηγορίας ΤΕ, της κατηγορίας ΔΕ. Σύμφωνα με τα ανωτέρω δεν είναι επιτρεπτό να συντρέχουν για την ίδια θέση προϊσταμένου υπάλληλοι διαφόρων κατηγοριών επί ίσοις όροις. Όπως έχει γνωμοδοτήσει σχετικά το Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά την έννοια της ανωτέρω διάταξης, ερμηνευομένης σύμφωνα με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας στη Δημόσια Διοίκηση, όπου προβλέπεται από τους οικείους οργανισμούς η πλήρωση θέσης προϊσταμένου από υπαλλήλους περισσότερων κατηγοριών, προηγούνται οι υπάλληλοι της ανώτερης κατηγορίας και ακολουθούν οι των άλλων κατηγοριών. Συνεπώς είναι επιτρεπτή η πλήρωση θέσεων προϊσταμένων οργανικών μονάδων από υπαλλήλους κατώτερης, κατά τη διαβάθμιση που εισάγεται στον Υπαλληλικό Κώδικα, κατηγορίας, μόνο εφόσον δεν είναι δυνατή η πλήρωση των θέσεων αυτών από υπαλλήλους ανώτερης κατηγορίας (Πρακτικό Επεξεργασίας του Συμβουλίου της Επικρατείας αριθμ. 235/2005).
Οπότε ορθώς αναφέρεται η σειρά προβαδίσματος κατά κατηγορία στους Οργανισμούς των Νοσοκομείων.
Πάντως θα είχε ενδιαφέρον να γνωρίζουμε αν ή άποψη περί προβαδίσματος της ΠΟΕΔΗΝ, ανεξάρτητα της όποιας  νομικής της ορθότητας, έχει την σύμφωνη γνώμη της ΑΔΕΔΥ και αν μια συνδικαλιστική παράταξη που εκπροσωπεί το σύνολο των υγειονομικών ανεξάρτητα κλάδου και κατηγορίας  μπορεί να προβάλει κλαδικές διεκδικήσεις συγκεκριμένης κατηγορίας εργαζομένων λόγω της πλειοψηφικής σύνθεσης του συμβουλίου της. Και βεβαίως δεν πρέπει να αποσιωπάται ότι προϊστάμενοι νοσηλευτικών τμημάτων δύνανται να επιλεγούν και οι της κατηγορίας ΔΕ Βοηθών Νοσηλευτών.
Παρακάτω επισυνάπτεται η σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου για την σύνταξη των οργανισμών.



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ
ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΘΕΣΕΩΝ




Αθήνα,   18  Ιουνίου  2007
Αριθμ. Πρωτ.: ΔΟΑ/Φ.13/180/οικ.15725    

Ταχ. Διεύθυνση:
Βασ. Σοφίας 15

Προς:  1) Όλα τα Υπουργεία και τις Γενικές
               και Ειδικές Γραμματείες
               Διευθύνσεις Διοικητικού
            2) Όλες τις Περιφέρειες
                Διευθύνσεις Διοίκησης
(Αποστολή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο).           
Ταχ. Κώδικας:
106 74 Αθήνα
Πληροφορίες:
Σοφία Παπαματθαίου
Αντιγόνη Γρατσία
Τηλέφωνο:
Fax:
Email:
213-1313107, 213-1313129
213-1313117
doa@ypesdda.gov.gr


ΘΕΜΑ: Προβάδισμα των κατηγοριών για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων.

       
  Με αφορμή ερωτήματα που περιήλθαν στην υπηρεσία μας σχετικά με το προβάδισμα των κατηγοριών για την κατάληψη θέσεων προϊσταμένων, στις δημόσιες υπηρεσίες και τα Ν.Π.Δ.Δ. θέτουμε υπόψη σας τα ακόλουθα:
      1. Οι κλάδοι από τους οποίους προέρχονται οι προϊστάμενοι οργανικών μονάδων καθορίζονται στον Οργανισμό του οικείου φορέα, με πρωτοβουλία αυτού, ο οποίος ακολουθεί προς τούτο συγκεκριμένα κριτήρια. Ειδικότερα, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 84 του νέου Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007, Α' 26),  βασικά κριτήρια για τον προσδιορισμό των κλάδων των οποίων οι υπάλληλοι κρίνονται για την κατάληψη θέσεων προϊστάμενων, είναι η ειδικότητα του κλάδου και το αντικείμενο της συγκεκριμένης οργανικής μονάδας. Δηλαδή, η έννοια της σχετικής διάταξης είναι ότι τη θέση προϊσταμένου οργανικής μονάδας καταλαμβάνει υπάλληλος που ανήκει σε κλάδο του οποίου η ειδικότητα, κατά την εκτίμηση του οικείου φορέα, είναι αντίστοιχη ή συναφής με το αντικείμενο της συγκεκριμένης μονάδας.
      2. Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 84 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007, Α' 26), προϊστάμενοι όλων των οργανικών μονάδων, κατ’ αρχήν, τοποθετούνται υπάλληλοι με βαθμό Α' των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ σε συνδυασμό, βέβαια, με τις προβλέψεις των οικείων Οργανισμών αναφορικά με τους κλάδους προσωπικού από τους οποίους μπορούν να προέρχονται οι προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων. Η έννοια της διάταξης αυτής δεν είναι ότι οι υπάλληλοι και των τριών κατηγοριών (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ) συντρέχουν ταυτόχρονα για τις ίδιες θέσεις προϊσταμένων, αλλά ότι η Διοίκηση με βάση τις λειτουργίες της κάθε οργανικής μονάδας θα καθορίσει την κατηγορία (ή τις κατηγορίες) από την οποία (ή τις οποίες) θα προέρχεται ο προϊστάμενος, με βάση τη γνωστική υποδομή που απαιτεί η λειτουργία, (η άσκηση των αρμοδιοτήτων και γενικότερα η διαχείριση των θεμάτων) της συγκεκριμένης οργανικής μονάδας. Περαιτέρω, αφού η Διοίκηση καθορίσει την κατηγορία (ή τις κατηγορίες) (ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ) το επόμενο βήμα είναι να προσδιορίσει τον κλάδο (ή τους κλάδους) συγκεκριμένης κατηγορίας (ή κατηγοριών) από τους οποίους θα προέρχεται ο προϊστάμενος της συγκεκριμένης οργανικής μονάδας με κριτήριο την ειδικότητα του κλάδου και το αντικείμενο της οργανικής μονάδας.
      3. Εξάλλου στην περ. (α) του άρθρου 97 του νέου Υπαλληλικού Κώδικα το οποίο καθορίζει το προβάδισμα μεταξύ των υπαλλήλων ορίζεται ότι «μεταξύ υπαλλήλων που ανήκουν σε διαφορετικές κατηγορίες προηγούνται οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΕΘ και ακολουθούν κατά σειρά οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΠΕ, της κατηγορίας ΤΕ, της κατηγορίας ΔΕ και τέλος οι υπάλληλοι της κατηγορίας ΥΕ».
 4. Σύμφωνα με τα ανωτέρω δεν είναι επιτρεπτό να συντρέχουν για την ίδια θέση προϊσταμένου υπάλληλοι διαφόρων κατηγοριών επί ίσοις όροις. Όπως έχει γνωμοδοτήσει σχετικά το Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά την έννοια της ανωτέρω διάταξης, ερμηνευομένης σύμφωνα με τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας στη Δημόσια Διοίκηση, όπου προβλέπεται από τους οικείους οργανισμούς η πλήρωση θέσης προϊσταμένου από υπαλλήλους περισσότερων κατηγοριών, προηγούνται οι υπάλληλοι της ανώτερης κατηγορίας και ακολουθούν οι των άλλων κατηγοριών. Συνεπώς είναι επιτρεπτή η πλήρωση θέσεων προϊσταμένων οργανικών μονάδων από υπαλλήλους κατώτερης, κατά τη διαβάθμιση που εισάγεται στον Υπαλληλικό Κώδικα, κατηγορίας, μόνο εφόσον δεν είναι δυνατή η πλήρωση των θέσεων αυτών από υπαλλήλους ανώτερης κατηγορίας (Πρακτικό Επεξεργασίας του Συμβουλίου της Επικρατείας αριθμ. 235/2005).
      5. Κατόπιν των ανωτέρω, οι προτεινόμενες στο εξής ρυθμίσεις στους Οργανισμούς των υπηρεσιών και των Ν.Π.Δ.Δ. σχετικά με τους προϊσταμένους πρέπει να προβλέπουν δυνατότητα επιλογής ως προϊσταμένων υπαλλήλων κατά σειρά προτεραιότητας κατηγορίας ΠΕ, εφόσον φυσικά κρίνεται ότι οι λειτουργίες  της συγκεκριμένης οργανικής μονάδας απαιτούν γνωστική υποδομή πανεπιστημιακού επιπέδου και αν δεν υπάρχουν  ή δεν επαρκούν ακολουθούν οι υπάλληλοι κατηγορίας ΤΕ και αν δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν ακολουθούν οι υπάλληλοι κατηγορίας ΔΕ.
      6. Περαιτέρω, σύμφωνα με τα ανωτέρω (παρ. 2)  σε ορισμένες εξαιρετικές περιπτώσεις, όταν η γνωστική υποδομή υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ θεωρείται υπερβολική για την άσκηση καθηκόντων συγκεκριμένων υπηρεσιακών μονάδων, ιεραρχικά κατώτερου επιπέδου Διεύθυνσης (όπως π.χ. Τμήματος ή Γραφείου Πρωτοκόλλου, Αρχείου, Αποθήκης κ.λπ), θα μπορούσε να προβλέπεται από τις οικείες οργανικές διατάξεις ότι οι προϊστάμενοι αυτών των οργανικών μονάδων θα προέρχονται αποκλειστικά από κατώτερη της ΠΕ κατηγορίας. Στις περιπτώσεις αυτές πρέπει να διασφαλίζεται ότι δε θα υπάρξουν φαινόμενα αδυναμίας πλήρωσης των θέσεων προϊσταμένων, λόγω έλλειψης υπαλλήλων της συγκεκριμένης κατηγορίας.
 
      Παρακαλούνται τα Υπουργεία και οι Περιφέρειες να γνωστοποιήσουν την παρούσα εγκύκλιο στα Ν.Π.Δ.Δ. που εποπτεύουν.
      Η υπηρεσία μας είναι στη διάθεσή σας για τυχόν πρόσθετες πληροφορίες ή διευκρινίσεις.
      Η εγκύκλιος θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα μας www.gspa.gr στη διαδρομή Δημόσια Διοίκηση → Θέματα Οργάνωσης → Νέο Προσοντολόγιο.
                
                                 Ο Γενικός Γραμματέας



                                                                                         Βασίλειος Ανδρονόπουλος


Εσωτερική διανομή:
1) Γραφεία:
κ. Υπουργού
κ. Υφυπουργού
κ. Γενικού Γραμματέα
κ. Γενικών Δ/ντών -Δ/ντριών
2) Δ/νση Ανθρώπινου Δυναμικού
3) Δ/νση Διοικητικού                                              

Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2013

Σχετικά με το νέο οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας του Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου


ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ
ΦΕΚ
Β1765/25-8-2009
ΠΡΟΤΑΣΗ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
ΝΕΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ
ΦΕΚ
Β3485/31-12-2012
ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ
ΣΗΜΕΡΑ
ΠΟΣΟΣΤΟ
ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ
ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΛΙΝΩΝ
260
180 (160 +20)
180
140

ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΟΜΕΩΝ
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
4
3
3
4
ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ
ΥΗΡΕΣΙΑΣ
19
13
12
13
ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΟΜΕΩΝ
ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
4
4
4
4
ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
30
28
25

ΑΡΙΘΜΟΣ ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
2
2
2
2
ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ
7
7
6
7
ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
333
243
243
159
65%
ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΕΣΕΩΝ ΙΑΤΡΩΝ
98
75
75
51
68%
ΛΟΙΠΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
73
-
56
32
57%
ΑΡΙΘΜΟΣ
ΘΕΣΕΩΝ
ΔΙΟΚΗΤΙΚΟΥ – ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
190
192
102
(έχει υπάρξει
διαγραφή θέσεων με προγενέστερο νόμο)
91
89%
ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ
ΘΕΣΕΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
694

476
333
70%

Κάποιες παρατηρήσεις σχετικά με το νέο οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας του Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου:

1) Αν και υπήρξε σαφής μείωση από τον αριθμό κλινών του προηγούμενου οργανισμού (260) είναι θετικό το γεγονός ότι ο αριθμός των κλινών του Νοσοκομείου βρίσκεται στις 180 και όχι στις 160 οι οποίες είχαν εξαγγελθεί αρχικά
2) Μας προκαλεί απορία το ότι στο οργανισμό δεν περιλαμβάνονται ως αναφορά για οργανικές μονάδες το Κ.Υ. Τζερμιάδου, το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Αγίου Νικολάου, η μονάδα «Ψυχαργώς» και η Επαγγελματική Σχολή Αδελφών Νοσοκόμων Αγ. Νικολάου
3) Με το νέο οργανισμό ο αριθμός των νοσηλευτικών τμημάτων ορίζεται στα 12, ενώ στο Νοσοκομείο λειτουργούν αυτή τη στιγμή 13 νοσηλευτικά τμήματα, δηλαδή παραλείπεται – διαγράφεται ένα νοσηλευτικό τμήμα, χωρίς μάλιστα να ορίζεται πιο συγκεκριμένα, αφού στο συγκεκριμένο άρθρο με το οποίο ορίζονται τα τμήματα της νοσηλευτικής υπηρεσίας υπάρχει μεγάλη ασάφεια και αοριστία.  Η αρχική πρόταση του Νοσοκομείου ζητούσε να οριστούν 13 τμήματα, δηλαδή όσα λειτουργούν και σήμερα, όμως για άγνωστους λόγους η πρόταση δεν έγινε δεκτή από το υπουργείο.
4) Με το νέο οργανισμό καταργείται και ένα από τα τμήματα της διοικητικής υπηρεσίας, το τμήμα προμηθειών, το οποίο λειτουργεί ως ξεχωριστό τμήμα.
5)  Καταργείται επίσης ένας νοσηλευτικός τομέας (ψυχιατρικός) και δεν έγινε δεκτή η εισήγηση του Νοσοκομείου για δημιουργεία υποδιεύθυνσης Οικονομικού
6) Επίσης καταργούνται 3 ιατρικά τμήματα (Γαστρεντερολογικό, πνευμονολογικό και νευροχειρουργικό) που μετατρέπονται σε ειδικές μονάδες.
7) Ο  οργανισμός στο άρθρο σχετικά με την επιλογή προϊσταμένων υπηρεσιών προβλέπει προβαδίζουσα κατηγορία την ΠΕ στην κατάληψη θέσεων ευθύνης αν και η υφιστάμενη Νομοθεσία Ν. 4024/2012 άρθρο 10 προβλέπει την ΠΕ ή ΤΕ κατηγορία
8) Παρότι με το νέο οργανισμό οι θέσεις του προσωπικού όλων των υπηρεσιών μειώνονται κατά 45% (476 από 694), το ποσοστό κάλυψης των οργανικών θέσεων  από τους υπηρετούντες εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά χαμηλό στο Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου (70%), ένα από τα μικρότερα ποσοστά σε όλα τα Νοσοκομεία της χώρας. Είναι φανερή η μεγάλη υποστελέχωση του Νοσοκομείου, υποστελέχωση που έχει επιδεινωθεί με το πάγωμα των νέων προσλήψεων τα τελευταία 2 χρόνια και η οποία είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα το Νοσοκομείο Αγ. Νικολάου.

Συνολικά, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι ο νέος οργανισμός εσωτερικής υπηρεσίας θα αποτελέσει τμήμα του συνολικού οργανισμού εσωτερικής υπηρεσίας των συνενωμένων Νοσοκομείων του νομού Λασιθίου. Η όλη τακτική του Υπουργείου Υγειας είναι πρόχειρη και αποπροσνατολιστική από τα πραγματικά προβλήματα των Νοσοκομείων (έλλειψη προσωπικού, μηδενικά έσοδα από τον ΕΟΠΥΥ, υποχρηματοδότηση από το υπουργείο υγείας, γραφειοκρατικό κομφούζιο). Δεν υπάρχει κανένας σοβαρός σχεδιασμός στις κινήσεις που γίνονται, ούτε κάποια σαφής μελέτη σχετικά με το ποιοι είναι οι οικονομικοί και λειτουργικοί στόχοι των συνενώσεων που γίνονται. Με τις κινήσεις αυτές γίνεται προσπάθεια να καλυφθει το γεγονός ότι εξαιτίας της κυβερνητικής πολιτικής των τελευταίων ετών το δημόσιο σύστημα υγείας έχει αφεθεί να οδηγηθεί σε σταδιακή διάλυση, αδιαφορώντας για τις συνέπειες που έχει αυτό στο κοινωνικό σύνολο.

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

ΠΟΕΔΗΝ: Πανελλαδική, Πανυγειονομική Απεργία στις 31 Ιανουαρίου ενάντια στη διάλυση της Δημόσιας Υγείας


Απόφαση του Γενικού Συμβούλιου στις 9 Ιανουαρίου

Με τις ευχές για ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ οφείλουμε όλοι τη νέα χρονιά να αγωνιστούμε για να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες Υγείας και Πρόνοιας οι πολίτες που είναι κοινωνικά αποκλεισμένοι, άνεργοι και ανασφάλιστοι εξαιτίας των Μνημονιακών ανάλγητων πολιτικών της κυβέρνησης.

Με ομόφωνες αποφάσεις προγραμματίσαμε απεργιακές κινητοποιήσεις κατά τη ψήφιση και εφαρμογή των διατάξεων του ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ 3. Αν και διαθέταμε τα πολυπληθέστερα μπλοκ στις πορείες της ΑΔΕΔΥ, μαζί με την ΠΟΕ-ΟΤΑ, η συμμετοχή ήταν σε αναντιστοιχία με τα διακυβεύματα του προωθούμενου προς ψήφιση στη Βουλή ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ 3.

Με την ψήφιση του Ν.4093/2012 οργανώσαμε κινητοποιήσεις μαζί με την ΑΔΕΔΥ για να αποτρέψουμε την εφαρμογή των διατάξεων που προβλέπει και κυρίως κατά του θεσμού των διαθεσιμοτήτων – απολύσεων που ξεκίνησε με τους εργαζόμενους Αορίστου Χρόνου κυρίως των Δήμων.

Με την αποφασιστική στάση των εργαζομένων στους ΟΤΑ και τα Κινήματα Αλληλεγγύης που αναπτύχθηκαν σε όλο το Δημόσιο τομέα αναδείχθηκε ο αυταρχισμός και η θεσμική εκτροπή της κυβέρνησης. Με ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ τροποποίησε πάγιες Νομοθετικές Δημοσιουπαλληλικές Διατάξεις προβλέποντας ότι οι διαθεσιμότητες δεν απαιτούν την έκδοση διαπιστωτικών πράξεων από το Νομικό Πρόσωπο αλλά γίνονται με βάσει το Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού (απογραφή).

Η ΠΟΕΔΗΝ το πρώτο εξάμηνο του έτους 2013 θα αντιμετωπίσει μείζονα ζητήματα που χρήζουν δυναμικής αντιμετώπισης.

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Οι υπηρεσίες Υγείας υποχρηματοδοτούνται. Οι δαπάνες Δημόσιας Υγείας και Πρόνοιας  βαίνουν συνεχώς μειούμενες στους προϋπολογισμούς και η κυβέρνηση όχι μόνο δεν προτίθεται  να δώσει μάχη κατά της παραοικονομίας και της διαφθοράς όπως ισχυρίζεται, αντίθετα «κλείνει το μάτι» στους επιχειρηματίες Υγείας.

Το κόστος της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Περίθαλψης μετακυλίεται στους ασφαλισμένους και ο ΕΟΠΥΥ δεν διαθέτει κονδύλια για να εξοφλήσει χρωστούμενα Νοσήλεια των Νοσοκομείων.

Η κυβέρνηση με πολιτική θρασύτητα ανακοίνωσε την περιστολή της φαρμακευτικής δαπάνης κατά 1 δις ευρώ το έτος 2012 όταν είναι σε όλους γνωστό ότι για τέσσερις μήνες οι ασφαλισμένοι, λόγω απεργιών, πληρώνουν από τη τσέπη τους τα φάρμακα και για όλο το έτος πληρώνουν τους Ιατρούς πρωτοβάθμιας περίθαλψης.

Εξαιτίας της υποχρηματοδότησης των Νοσοκομείων αναστέλλονται βασικές λειτουργίες αφού παρουσιάζονται σοβαρές ελλείψεις σε υλικά και φάρμακα.

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

Με το Ν.4052/2012 Συγχωνεύονται – Καταργούνται πάνω από 50 μικρά και μεσαία Νοσοκομεία. Η πολιτική των συγχωνεύσεων άρχισε να εφαρμόζεται. Μέσω των αξιολογήσεων δομών του Δημοσίου και του προσωπικού θα προκύψουν 25.000 Απολύσεις – Διαθεσιμότητες στο έτος 2013.

Το Υπουργείο Υγείας εκδίδει συνεχώς παράτυπους και παράνομους οργανισμούς συρρικνώνοντας και απαξιώνοντας το Δημόσιο Σύστημα Υγείας.

Οι ενοποιήσεις οργανισμών σε ενιαία Νομικά Πρόσωπα ως πρώτο βήμα ενοποίησης σε ένα οργανισμό, οι ανορθολογισμοί και οι αυθαίρετες περικοπές στις προβλεπόμενες οργανικές θέσεις και υπηρεσίες, οι διαφοροποιήσεις από τα προβλεπόμενα στο Π.Δ. υπ' αριθμ' 87/1986 «Ενιαίο πλαίσιο οργάνωσης των Νοσοκομείων», οι παρανομίες με προβαδίζουσα κατηγορία την ΠΕ στην κατάληψη θέσεων ευθύνης, που αντιτίθεται στο υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο (Ν.4024/2011 άρθρο 10), οι καταργήσεις τμημάτων και οργανικών θέσεων συνθέτουν την πολιτική της κυβέρνησης που μέσα από τις συνεχείς εκδόσεις οργανισμών αποπροσανατολίζει και προσπαθεί να οδηγήσει τους υγειονομικούς στην γκιλοτίνα των απολύσεων, χωρίς ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ.

Τα Πρωτοβάθμια Σωματεία οφείλουν να μελετήσουν τους Οργανισμούς που εκδόθηκαν, να καταγράψουν τις ενστάσεις και να τις κοινοποιήσουν ΑΜΕΣΑ στην ΠΟΕΔΗΝ για να παρέμβει συνολικά με συγκεκριμένα στοιχεία.

Δεν θα επιτρέψουμε να κλείσουν υγειονομικές ή προνοιακές μονάδες σε περίοδο που τις έχουν ανάγκη περισσότερο από ποτέ οι πολίτες της χώρας.

Δεν θα επιτρέψουμε να μετατραπούν οι εκδόσεις οργανισμών σε «κολυμπήθρα του Σιλωάμ» για απολύσεις μέσω των προωθούμενων Αξιολογήσεων «Μαϊμού».

Σε συνάντηση της ΠΟΕΔΗΝ με τον Υπουργό Υγείας την Τρίτη 8-1-2013 ο Υπουργός διαβεβαίωσε ότι δεν θα απολυθεί ούτε ένας υγειονομικός. Όμως η πολιτική της κυβέρνησης τροποποιείται ανάλογα των διαθέσεων της ΤΡΟΪΚΑ. Η ΤΡΟΪΚΑ επιδιώκει «αίμα» Δημοσίων Υπαλλήλων σωφρονιστικού χαρακτήρα. Εάν δεν αντιδράσουμε δυναμικά, θα το πετύχει.

Οι 150.000 απολύσεις για την ερχόμενη διετία που δεσμεύτηκε η Κυβέρνηση προς την ΤΡΟΪΚΑ επιτυγχάνεται μέσω των συνταξιοδοτήσεων. Ήδη έως τέλους του Οκτώβρη 2012 συνταξιοδοτήθηκαν 90.000 με στοιχεία που προκύπτουν από τα επικουρικά ταμεία του Δημοσίου  και αναμένονται για την επόμενη διετία άλλες 60.000 που υπερκαλύπτουν το στόχο των 150.000.  

Παρά ταύτα η ΤΡΟΪΚΑ επιδιώκει απολύσεις.

Για «ψύλλου πήδημα» για μικρά πειθαρχικά παραπτώματα που δεν κρίθηκαν τελεσίδικα στα πειθαρχικά όργανα ή στα Δικαστήρια οι Διοικητές θέτουν σε Αργία υπαλλήλους με βάση τους Ν.4057/2012 και 4093/2012. Σε πολλές περιπτώσεις τα παραπτώματα είναι επίπλαστα αφού γίνονται κατά την εκτέλεση της εργασίας σε αντίξοες συνθήκες (εντατικοποίηση, ελλείψεις προσωπικού) και των συνδικαλιστικών καθηκόντων.

Τα Πρωτοβάθμια Σωματεία και η ΠΟΕΔΗΝ δεν θα επιτρέψουν απολύσεις από το «παράθυρο» για να πιάσει το ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ στόχο η κυβέρνηση.

Οι Προνοιακές μονάδες συρρικνώθηκαν σε ένα Νομικό Πρόσωπο ανά Διοικητική Περιφέρεια της χώρας με στόχο την ένταξη στην διαθεσιμότητα των Προνοιακών υπαλλήλων και παράδοση των μονάδων στις μη κερδοσκοπικές οργανώσεις.

Θα υπάρξει εξίσου δυναμική ΑΠΑΝΤΗΣΗ.

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ

Με τα μεταβατικά όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, τα ώριμα ασφαλιστικά δικαιώματα δεν θίγονται. Όμως μειώνονται οι συντάξεις περαιτέρω με το ΜΝΗΜΟΝΙΟ 3.  Με δεδομένα τα εκρηκτικά οικονομικά προβλήματα των ασφαλιστικών ταμείων και τις προβλεπόμενες αναλογιστικές μελέτες θα οδηγηθούμε σύντομα σε πολιτικές νέων δραστικών περικοπών των συντάξεων.

Απαιτείται δυναμική παρέμβαση για την θεσμοθέτηση κοινωνικού πόρου από την φοροδιαφυγή προκειμένου να ενισχυθούν τα  αποθεματικά των ταμείων που υποφέρουν από το κούρεμα των ομολόγων, την εισφοροδιαφυγή, την ανεργία, την ανασφάλιστη εργασία.

Με τις αυξήσεις των ορίων ηλικίας στα 67 είναι επιβεβλημένη η παρέμβαση για ένταξη των υπηρετούντων υγειονομικών στα ΒΑΕ με την έκδοση των Εφαρμοστικών Νόμων, χωρίς ασφαλιστικές επιβαρύνσεις. Έτσι οι υγειονομικοί κατοχυρώνουν ως γενικό όριο ηλικίας το 62ο, με 15 έτη υπηρεσίας.

ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ

Υπάρχουν απλήρωτοι μήνες περασμένων ετών. Σε εκκρεμότητα είναι ο Μάρτιος του έτους 2012 εξαιτίας της αλλαγής της διαδικασίας έγκρισης  (από τους προϋπολογισμούς των Νοσοκομείων πέρασε στις ΥΔΕ). Επίσης ο Νοέμβριος επειδή εγκρίθηκε ετεροχρονισμένα (μετά το κλείσιμο της ΕΑΠ) δεν πληρώθηκε έως τέλους του έτους 2012.

Ο Υπουργός στη συνάντηση με την ΠΟΕΔΗΝ υποσχέθηκε την πληρωμή όλων των δεδουλευμένων με την προώθηση Νόμου για την εξόφληση του Μάρτη και την έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων για τον μήνα Νοέμβρη.

Για το έτος 2013 δημοσιεύτηκαν από το Υπουργείο Υγείας ως κατανομή για πρόσθετες αμοιβές 57 εκατ.ευρώ που δεν φτάνουν ούτε για το πρώτο εξάμηνο. Ο Υπουργός Υγείας διαβεβαίωσε στη συνάντηση με την ΠΟΕΔΗΝ (8.1.2013) ότι θα διορθωθεί η πίστωση και τελικά θα διαμορφωθεί στα 90 εκατ. ευρώ συνολικά για το τρέχον έτος.

Η έγκριση στον προϋπολογισμό του έτους 2013 είναι 340 εκατ.ευρώ μαζί με τις εφημερίες των Ιατρών. Το Υπουργείο ανακοίνωσε ότι θα κατανεμηθούν 250 εκατ.ευρώ για εφημερίες των Ιατρών και 90 εκατ.ευρώ για το υπόλοιπο προσωπικό.

Από την κατανομή στα Νοσοκομεία που αρχικά γίνεται μέσω των ΥΠΕ, διαπιστώνεται ότι το ποσό που κατανέμεται είναι πράγματι 90 εκ.ευρώ. Όμως πρέπει να διασφαλιστεί με υπουργικές αποφάσεις.

Στηρίζουμε σε Νοσοκομεία τοπικές κινητοποιήσεις, επισχέσεις εργασίας ανοικτές Συγκεντρώσεις  Διαμαρτυρίας χωρίς να λαμβάνουμε υπόψιν την γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, για την εξόφληση των ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΩΝ.

Απέναντι στη πολιτική αυτή προετοιμάζουμε τους υγειονομικούς να αντισταθούν με κάθε μέσο, προτείνοντας και καλύπτοντας Γενικές Συνελεύσεις, πολύμορφες τοπικές αγωνιστικές δράσεις, περιφερειακές συσκέψεις, επισκέψεις στους χώρους δουλειάς των Νοσοκομείων και Προνοιακών Μονάδων.

Κοινή συνέντευξη τύπου Ομοσπονδιών Δημόσιας Υγείας – ΠΟΕΔΗΝ – ΟΕΝΓΕ - ΕΟΠΥΥ για ανάδειξη των προβλημάτων.

Οργανώνουμε 24ωρη Πανελλαδική Πανυγειονομική Απεργία 31 Ιανουαρίου 2013 με πρόσκληση για στήριξη στη ΓΣΕΕ, στην ΑΔΕΔΥ, στους συνδικαλιστικούς φορείς του χώρου της Υγείας και τους ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ. Θα ακολουθήσει Πορεία και Συλλαλητήριο στο ΣΥΝΤΑΓΜΑ.

  • Ούτε ένας Υγειονομικός ή Προνοιακός υπάλληλος στην Διαθεσιμότητα.
  • Νέοι Οργανισμοί με προοπτική ανάπτυξης και όχι υποβάθμισης και συρρίκνωσης του ΕΣΥ.
  • Ούτε μία ώρα απλήρωτη εργασία.
  • Ενίσχυση του Δημόσιου και Κοινωνικού χαρακτήρα της Υγείας – Πρόνοιας, ειδικά σε περίοδο που οι Έλληνες πολίτες έχουν ανάγκη όσο ποτέ το Κράτος - Πρόνοιας.
  • Άμεση χρηματοδότηση ΕΟΠΥΥ – ΕΣΥ.
  • Προσλήψεις Μόνιμου Προσωπικού κυρίως Νοσηλευτικού, Παραϊατρικού, Διοικητικού.


ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ Π.Ο.Ε.ΔΗ.Ν.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                       Ο ΑΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΥΤΣΙΟΥΜΠΕΛΗΣ                     ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ

Σε αδιέξοδο τα Νοσοκομεία της Κρήτης λόγω διένεξης με τη ΔΥΠΕ της ιδιωτικής εταιρίας που έχει αναλάβει τη μηχανοργάνωση των Νοσοκομείων


Σε αδιέξοδο βρίσκονται όλα τα Νοσοκομεία της Κρήτης λόγω της διένεξης με τη ΔΥΠΕ της ιδιωτικής εταιρίας που έχει αναλάβει τη μηχανοργάνωση των Νοσοκομείων.

Εδώ και αρκετούς μήνες η εταιρία δεν συνεργάζεται με τα Νοσοκομεία, ενώ με την έναρξη του νέου χρόνου η κατάσταση οδηγήθηκε σε αδιέξοδο αφού τα Νοσοκομεία δεν μπορούν να συντάξουν νέους προϋπολογισμούς και δεν μπορούν να προβούν σε νέες παραγγελίες υλικών και φαρμάκων.

Έτσι τα Νοσοκομεία του νησιού είναι πλήρως μπλοκαρισμένα και οι διοικητές τους επικοινωνούν καθημερινά με αγωνία με τη ΔΥΠΕ ζητώντας να μάθουν αν υπάρχει κάποιο νεότερο σχετικά με τη διένεξη με την ιδιωτική εταιρία.

Απ΄ότι φαίνεται η διαφορά υπάρχει σε οικονομικά ζητήματα και σε θέματα τήρης των όρων της αρχικής σύμβασης.

Γίνονται διαπραγματεύσεις και επαφές, όμως είναι άγνωστο αν θα έχουν τελικά αίσια έκβαση και αν το κράτος βγει ζημιωμένο από αυτές λόγω της δύσκολης θέσης στην οποία έχουν περιέλθει πλέον τα Νοσοκομεία.

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013

Συνέλευση και κοπή πίτας του Συλλόγου την Τετάρτη 16/1/2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Το ΔΣ του Συλλόγου εργαζομένων του Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου καλεί τους εργαζόμενους σε Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 16/1/2013 και ώρα 1.00 μμ στην αίθουσα εκδηλώσεων στον 1ο όροφο του Νοσοκομείου με θέματα:

1) έλλειψη προσωπικού
2) νέος οργανισμός εσωτερικής υπηρεσίας του Νοσοκομείου - συνενώσεις
3) Εργασιακά θέματα (νέο πειθαρχικό δίκαιο, κρίσεις, επιδόματα, μετακινήσεις προσωπικού)
4) Ενημέρωση για μισθολογικά - συνταξιοδοτικά ζητήματα.

Στη συνέλευση θα παραβρεθεί κλιμάκιο της Ομοσπονδίας με συμμετοχή του αντιπροέδρου της ΠΟΕΔΗΝ

Μετά το πέρας της συνέλευσης θα γίνει η κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Πίτας του Συλλόγου

ΑΔΕΔΥ: Να αποσύρει η κυβέρνηση το φορολογικό νομοσχέδιο



Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί την κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην ψήφιση του Φορολογικού νομοσχεδίου που αποτελεί το πιο άδικο και ταξικό νομοθέτημα των τελευταίων ετών. 

Αυτό το νομοσχέδιο έχει χαρακτήρα αποκλειστικά φοροεισπρακτικό. Δεν διευρύνει τη φορολογική βάση, δεν πατάσσει τη φοροδιαφυγή αλλά οδηγεί στην απόγνωση, ιδιαίτερα τους χαμηλόμισθους και τους χαμηλοσυνταξιούχους, οι οποίοι έχουν, ήδη, υποστεί διαδοχικές, βάρβαρες περικοπές του εισοδήματός τους, κατά την τελευταία, ιδιαίτερα, τριετία.

Αυτή τη φορά, ειδικότερα, επιχειρείται μια επιπλέον αφαίμαξη 2,5 δισ. ευρώ από τα συνήθη υποζύγια. Οι μισθωτοί καλούνται να πληρώσουν έως και πολλαπλάσιους  φόρους για τα εισοδήματα που θα αποκτήσουν την νέα χρονιά, ενώ την ίδια στιγμή η συνολική φορολογική επιβάρυνση των κερδών των Ανωνύμων Εταιριών θα περιοριστεί από το 40% που είναι σήμερα στο 33%. 

Επιπλέον στα μεγάλα εισοδήματα υπάρχει φορολογική ελάφρυνση αφού μειώνονται οι φορολογικοί συντελεστές με αποτέλεσμα να ωφελούνται οι μεγάλοι εισοδηματίες και να επιβαρύνονται τα θεωρούμενα μεσαία αλλά ουσιαστικά χαμηλά εισοδήματα.

Το μεγάλο σκάνδαλο, όμως, είναι η ρύθμιση για «τον αναβαλλόμενο φόρο» για τις τράπεζες, μέσω της οποίας γίνεται συμψηφισμός των ζημιών του PSI, με μελλοντικά κέρδη σε βάθος χρόνου 30 ετών, με αποτέλεσμα οι τράπεζες να κερδίζουν δισεκατομμύρια με αυτόν το συμψηφισμό και με δεδομένο ότι οι ζημιές του PSI έχουν καλυφθεί από την ανακεφαλαίωση, σε βάρος βέβαια του ελληνικού λαού.

Με άλλα λόγια, για άλλη μια φορά,  αυτοί που κατέχουν τον πλούτο, ευνοούνται σε σχέση με όσους αιμορραγούν από τις διαδοχικές περικοπές και καλούνται τώρα σε νέες θυσίες!
Πιο συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο, που έχουν μειωθεί τα εισοδήματά τους έως και 50% από τις διαδοχικές περικοπές στο μισθό θα επιβαρυνθούν, επιπλέον, από:

Την κατάργηση του αφορολόγητου ορίου των 5.000 ευρώ.
Την κατάργηση των πρόσθετων αφορολογήτων ορίων για τα προστατευόμενα τέκνα (2.000 ευρώ για κάθε ένα από το 1ο και 2ο παιδί και 3.000 ευρώ για κάθε ένα από τα επόμενα), από την οποία θα προκύψει ετήσια αύξηση φόρου έως και 200 ευρώ για κάθε φορολογούμενο με 1 παιδί, 400 ευρώ για κάθε φορολογούμενο με 2 παιδιά, 700 ευρώ για κάθε τρίτεκνο και 1.240 ευρώ για κάθε πολύτεκνο με 4 παιδιά.
Την κατάργηση εκπτώσεων δαπανών από τον φόρο εισοδήματος 10% των δαπανών για τόκους στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας, ενοίκια κύριας κατοικίας, ενοίκια παιδιών που σπουδάζουν, δίδακτρα φροντιστηρίων, ασφάλιστρα ζωής.
Τον περιορισμό του αφορολόγητου των δαπανών, στο 10%, για νοσήλια, ιατρικές επισκέψεις .
   
Η Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. τονίζει, για μια ακόμη φορά, ότι το προς ψήφιση φορολογικό νομοσχέδιο αποτελεί συνέχεια της ίδιας αποτυχημένης περιοριστικής και φοροεισπρακτικής πολιτικής, η οποία μειώνει ακόμη περισσότερο τα εισοδήματα, τροφοδοτεί την ύφεση και την ανεργία και οδηγεί σε δραματική συρρίκνωση, λόγω της υποχρηματοδότησης, τα δημόσια αγαθά και υπηρεσίες (παιδεία, υγεία και κοινωνική ασφάλιση).

Από  την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.


Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

Μπάχαλο με τη συνένωση των Νοσοκομείων του νομού Λασιθίου


Σύμφωνα με το νόμο 4052/2012 τα τέσσερα Νοσοκομεία του νομού Λασιθίου από 1/1/2013 αποτελούν ένα Νομικό Πρόσωπο με ένα οργανισμός εσωτερικής υπηρεσίας, ένα πρόγραμμα προμηθειών, ε΄να προϋπολογισμό κλπ.

Όμως η 1/1/2013 παρήλθε και έχουν μείνει χωρίς διευθέτηση μια σειρά από σημαντικά ζητήματα τα οποία έχουν κρίσιμο ρόλο για τη λειτουργία των Νοσοκομείων:

1. Δεν έχει ξεκαθαριστεί πως θα συνταχθεί ο προϋπολογισμός του 2013, πως θα γίνεται η κατανομή και πως θα δίνονται οι κρατικές επιχορηγήσεις.
2. Δεν έχει εκδοθεί οργανισμός εσωτερικής υπηρεσίας του νέου Νομικού Προσώπου.
3. Δεν έχει καθοριστεί πως θα γίνονται οι προμήθειες, οι αγορές φαρμακείου και αν θα υπάρχει κεντρικό φαρμακείο.
4. Δεν έχει καθοριστεί πως θα λειτουργήσει η γενική λογιστική και η αναλυτική λογιστική.Δηλαδή αν θα συνεχίσει να υπάρχει λογιστική αυτοτέλεια στα Νοσοκομεία.
5. Δεν έχει ξεκαθαριστεί αν τα Νοσοκομεία ΚΥ Σητείας και Ιεράπετρας συνεχίζουν να παραμένουν στη Γ ζώνη και αν θα αλλάξει ο αρισθμός των επιτρεπόμενων εφημεριών
6. Δεν έχει ξεκαθαριστεί από πού θα ελέγχονται τα κέντρα υγείας.
7. Δεν έχει αποσαφηνιστεί το αν θα υλοποιηθεί η υπόσχεση του Υπουργού Υγείας στο βουλευτή Γ. Πλακιωτάκη στις 30/10/12 σχετικά με την εξαίρεση του Διαλυνάκειου Νοσοκομείου από τη συνένωση.

Τα περισσότερα από τα παραπάνω ερωτήματα είχαν τεθεί από τη διοίκηση του Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου σε συνεδρίαση του ΔΣ που είχε καθοριστεί να γίνει τον Οκτώβριο, και δεν έχουν διευθετηθεί ακόμα, παρά το ότι υποτίθεται πως η συνένωση έχει γίνει εδώ και 10 ημέρες.

Είναι εμφανές ότι ή συνένωση αποτέλεσε και αποτελεί μια κίνηση για επικοινωνιακούς λόγους, χωρίς σοβαρό σχεδιασμό και χωρίς οργάνωση που δημιουργεί πολύ μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία των Νοσοκομείων του νομού Λασιθίου.

Καλό λοιπόν είναι όσοι υποστήριξαν και ψήφισαν στη Βουλή αυτές τις συνενώσεις, να ξαναδούν το θέμα, αφού υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθούν πολλά περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται ότι προσπαθούν να λύσουν.

Γιώργος Μανουσάκης
Πρόεδρος ΔΣ Συλλόγου Εργαζομένων
Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου

Ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων του Νοσοκομείου Νεάπολης



 «Παρά τις υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις του Διοικητή της 7ης ΥΠΕ κου Γρηγοράκη και το δελτίο τύπου από τον Βουλευτή Νομού Λασιθίου κου Πλακιωτάκη στις 30-10-2012 ότι το Νοσοκομείο-Κ.Υ.Νεάπολης θα εξαιρεθεί από τη διασύνδεση και θα διατηρήσει την αυτοτέλεια του ως ΝΠΔΔ , σήμερα πληροφορηθήκαμε ότι ο Υπουργός Υγείας θα προχωρήσει στην ενοποίηση του ΝΠΔΔ του Νοσοκομείου-Κ.Υ. Νεάπολης με τα υπόλοιπα του νομού Λασιθίου

Ενημερώνουμε τους πολίτες της περιοχής ευθύνης του Νοσοκομείου-Κ.Υ μας για αυτές τις εξελίξεις και ζητάμε την συμπαράστασή στον αγώνα μας που ξεκινάει αυτήν την ώρα και θα κλιμακωθεί τις επόμενες ημέρες. 

Γιατί μόνο όλοι μαζί μπορούμε να προστατεύσουμε την μεγάλη περιουσία του πλεονασματικού Νοσοκομείου-Κ.Υ. μας και να πετύχουμε τον στόχο μας που είναι η διατήρηση της αυτοτέλειας του Νοσοκομείου-Κ.Υ. Νεάπολης και η ίδρυση του Κέντρου αποκατάστασης."

Σύλλογος εργαζομένων Νοσοκομείου- Κ.Υ Νεάπολης 

Με αφορμή την διατυπωμένη πρόθεση για μετακινήσεις νοσηλευτικού προσωπικού


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Προς: Διοικητή Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου

Κοινοποίηση: Διεύθυνση και Τομεάρχες Νοσηλευτικής Υπηρεσίας
                    Νοσηλευτικό προσωπικό


Κύριε διοικητή
με αφορμή την διατυπωμένη πρόθεση για μετακινήσεις νοσηλευτικού προσωπικού από τμήμα σε τμήμα το τελευταίο διάστημα θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα παρακάτω:

1. Καθ΄ όσον γνωρίζουμε, οι μετακινήσεις θα πρέπει να γίνονται με γραπτές αποφάσεις διοικητή, κατόπιν εισήγησης της νοσηλευτικής υπηρεσίας, κάτι που δυστυχώς στο παρελθόν δεν έχει τηρηθεί.

2. Μεγάλο μέρος του νοσηλευτικού προσωπικού του Νοσοκομείου λόγω της παύσης νέων προσλήψεων και  των συνταξιοδοτήσεων εργάζεται πλέον εκτός των ορίων της εργασιακής νομοθεσίας, με 6 και 7 βάρδιες την εβδομάδα, χωρίς να παίρνει τις νόμιμες άδειες του κατ΄ έτος και με περικοπές στο οικογενειακό εισόδημα που ξεπερνούν το 50%. Καταλαβαίνετε ότι αυτή η κατάσταση δημιουργεί μεγάλο ψυχολογικό φορτίο στους εργαζόμενους, το οποίο επιβαρύνεται σε μεγάλο βαθμό με τυχόν αλλαγές του εργασιακού περιβάλλοντος από μετακινήσεις. Γι΄ αυτό σας ζητούμε οι όποιες αποφάσεις να λαμβάνονται μετά από μεγάλη προπαρασκευή και μελέτη και αφού εξετάζονται όλες οι πλευρές και οι τυχόν επιπτώσεις, τόσο στους εργαζόμενους, όσο και στα τμήματα τους. Δεν θα πρέπει οι εργαζόμενοι να δέχονται απειλές σχετικά με το θέμα των μετακινήσεων, ούτε να λαμβάνονται αποφάσεις σύμφωνα με την προσωπική άποψη και βούληση διοικούντων  ή ιατρών. Με διάλογο και εμπεριστατωμένη μελέτη μπορεί η διοίκηση να βρίσκει τον καλύτερο δυνατό τρόπο να καλύπτει τις ανάγκες, χωρίς να διαταράσσεται η  ησυχία, η τάξη και η ψυχολογική ισορροπία των νοσηλευτικών τμημάτων και των εργαζομένων.

3. Στην όλη δύσκολη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με την παύση των προσλήψεων και τη μεγάλη έλλειψη προσωπικού, θα πρέπει κατά τη γνώμη μας να γίνεται προσπάθεια ώστε η δραστηριότητα του Νοσοκομείου να είναι ανάλογη με τις ανθρώπινες δυνατότητες του νοσηλευτικού προσωπικού. Η ανάληψη από ιατρούς και τμήματα του Νοσοκομείου(πχ ΜΤΝ)  δραστηριοτήτων που ξεπερνούν τα όρια ακόμα και της υπερπροσπάθειας που γίνεται από το νοσηλευτικό προσωπικό, θέτει σε κίνδυνο την ομαλή λειτουργία του Νοσοκομείου και πιστεύουμε ότι από την πλευρά σας πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες σχετικά με το σοβαρό αυτό θέμα.

Για  το ΔΣ 
ο πρόεδρος                               ο Γραμματέας

Γ. Μανουσάκης                             Δ. Χαλκιαδάκης

Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2013

Ο νέος οργανισμός εσωτερικής υπηρεσίας του Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου

Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ που περιλαμβάνει την ΚΥΑ για το νέο οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας του Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου.
Μπορείτε να τον δείτε και να τον κατεβάσετε παρακάτω.
(Ο οργανισμός του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου ξεκινά από το φύλλο 51970 μέχρι και το φύλλο 51979)

Τρίτη 1 Ιανουαρίου 2013

Συνεργασία του συλλόγου με δικηγόρο


Μετά από αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων του συλλόγου αποφασίστηκε η σύναψη σύμβασης με δικηγόρο για παροχή προς τα μέλη συμβουλών σε θέματα εργασιακά, συνταξιοδοτικά κ μισθολογικά, γνωμοδοτήσεις επι θεμάτων που ανακύπτουν από το ΔΣ του Συλλόγου και εξωδικαστικές ενέργειες σχετικες με το σύλλογο. Αφού αποστείλαμε σχετική επιστολή προς το Δικηγορικό Σύλλογο Λασιθίου ζητήσαμε να υποβληθούν προσφορές για τις συγκεκριμένες υπηρεσίες για ένα έτος. Η μόνη προσφορά που υποβλήθηκε ήταν από το γραφείο του Γ. Μανδελένη για χρονικό διάστημα ενός έτους και με τον οποίο ξεκινάμε συνεργασία.

Έτσι τα μέλη του Συλλόγου μπορούν να απευθύνονται στο συγκεκριμένο δικηγορικό γραφείο για παροχή συμβουλών σε θέματα εργασιακά, συνταξιοδοτικά κ μισθολογικα,
Το κινητό τηλέφωνο του Γ. Μανδελένη είναι 6936 962051 και το τηλέφωνο του γραφείου του  2841021129.

Η συνεργασία και η παροχή των συμβουλών προς τα μέλη θα γίνεται δωρεάν για τα μέλη του συλλόγου , στα πλαίσια της συνεργασίας με το σύλλογο. Δεν περιλαμβάνεται δικαστική εκπροσώπηση, επιδόσεις εξωδίκων, εκπροσώπηση ενώπιον υπηρεσιακών συμβουλίων.