Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013

Α. Ξανθός: «Αντιμετωπίζοντας την υγειονομική φτώχεια»

Εισήγηση με θέμα «Αντιμετωπίζοντας την υγειονομική φτώχεια», παρουσίασε στο πρόσφατο Πανελλήνιο Συνέδριο Ασθενών ο βουλευτής Ρεθύμνου του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ και Συντονιστής της Ομάδας Υγείας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ.
Στην ομιλία του ο κ. Ξανθός ανέφερε:

«Σ’ αυτή τη χώρα υπάρχουν 2 πραγματικότητες. Η εικονική , αυτή που προβάλλει η κυβέρνηση προσπαθώντας να δημιουργήσει κλίμα επερχόμενης ανάκαμψης της οικονομίας και επιτυχημένης αναδιοργάνωσης του Κράτους , και η σκληρή , αποστομωτική και αποκαρδιωτική καθημερινότητα της απόλυσης και της ανεργίας, της ανέχειας και  της φτώχειας, της διάλυσης της Δημόσιας Διοίκησης και του Κοινωνικού Κράτους   και συνεπώς της αναξιοπρέπειας και της απελπισίας των ανθρώπων ,  που έχει πάρει πλέον ανεξέλεγκτες διαστάσεις.

Το ίδιο ισχύει και στο Σύστημα Υγείας. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου επαίρεται για τον εξορθολογισμό του ΕΣΥ  και την μείωση της σπατάλης , την ώρα που απλώνεται στην κοινωνία η «κηλίδα» της υγειονομικής φτώχειας , της απόλυτης δηλαδή στέρησης από μια  συνεχώς διευρυνόμενη ομάδα ανασφάλιστων πολιτών βασικών υπηρεσιών  ιατροφαρμακευτικών περίθαλψης.

Αυτή η υγειονομική ένδεια για μεγάλη μερίδα του πληθυσμού , μαζί με τη λειτουργική κατάρρευση των δημόσιων νοσοκομείων, των Κέντρων Υγείας και των υγειονομικών Μονάδων του ΕΟΠΥΥ , των Δομών Ψυχικής Υγείας και απεξάρτησης , έχει ήδη αρχίσει να επηρεάζει αρνητικά τους δείκτες υγείας στη χώρα μας , κάτι που τεκμηριώνεται με αδιαμφισβήτητο τρόπο από την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία. Υπάρχουν άπειρες καταγγελίες και δημοσιεύσεις για την επιδείνωση των συνθηκών περίθαλψης στα δημόσια νοσοκομεία, για τις τραγικές ανεπάρκειες σε ανθρώπινο δυναμικό , εξοπλισμό και υγειονομικό  υλικό  λόγω των δραστικών περικοπών στις λειτουργικές τους δαπάνες , με αποτέλεσμα την αδυναμία των γιατρών και των νοσηλευτών να προσφέρουν αποτελεσματικές υπηρεσίες , παρά το ζήλο και την υπερπροσπάθεια τους και μάλιστα σε συνθήκες μεγάλης εργασιακής πίεσης αλλά και μισθολογικής εξαθλίωσης,  και κυρίως την  ταλαιπωρία και πλημμελή φροντίδα των ασθενών που αισθάνονται «ανοχύρωτοι» μπροστά στην αρρώστια και στον κίνδυνο για τη ζωή. Αυτή λοιπόν η ζοφερή πραγματικότητα στο Σύστημα Υγείας δεν κρύβεται. Θα μπορούσαμε να μιλάμε  για ώρες αναδεικνύοντας τραγικές καθημερινές ιστορίες απόγνωσης ανθρώπων που στερούνται το βασικότερο  ανθρώπινο και κοινωνικό δικαίωμα , το δικαίωμα στην Υγεία. Δεν χρειάζεται όμως. Οι «παροικούντες την Ιερουσαλήμ» ξέρουν από πρώτο χέρι αυτό που παριστάνει ότι αγνοεί ή συνειδητά υποβαθμίζει η κυβέρνηση. Το μαρτυρούν οι ουρές στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών τις μέρες εφημερίας , οι πολύμηνες αναμονές   για ραντεβού στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία, τα ράντζα της αναξιοπρέπειας ακόμα και σε υπερσύγχρονα νοσοκομεία όπως το «Αττικόν» , το μαρτυρούν τα κοινωνικά ιατρεία -φαρμακεία που σε όλη τη χώρα καλύπτουν όσο μπορούν με ευαισθησία τα τεράστια κενά  του μνημονιακού κράτους.

 Αυτό που έχει σημασία είναι , όχι φυσικά να «επενδύσουμε» πολιτικά στην απελπισία της κοινωνίας , αλλά να συνειδητοποιήσουμε τη ζωτική ανάγκη να σταματήσει η ανθρωπιστική κρίση και η κοινωνική καταστροφή. Για μας , για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ η διάλυση της δημόσιας περίθαλψης , της μόνης δηλαδή περίθαλψης που έχουν οι οικονομικά αδύνατες  και ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού ειδικά σε περίοδο κρίσης,  συνιστά κορυφαίο  λόγο εγκατάλειψης  της σημερινής αποτυχημένης «συνταγής»  και ριζικής αλλαγής προτεραιοτήτων στην οικονομική και κοινωνική πολιτική της χώρας. Μόνο με συλλογικούς  αγώνες  και κοινό μέτωπο των εργαζομένων στις Υπηρεσίες Υγείας, των ασθενών και των τοπικών κοινωνιών , μπορούμε να ελπίζουμε στην ανατροπή της σημερινής αθλιότητας στο χώρο της  Υγείας. Μόνο με ένα πολύμορφο και ενωτικό κίνημα για την επιβίωση  και ανασυγκρότηση της δημόσιας περίθαλψης , μπορούμε να οραματιστούμε ξανά την απο-εμπορευματοποίηση και την επανα-κοινωνικοποίηση της Υγείας. Στην υπόθεση της ανασυγκρότησης του ΕΣΥ και του δημοκρατικού προγραμματισμού των υπηρεσιών υγείας στη βάση ενός αξιόπιστου Χάρτη των αναγκών υγείας του πληθυσμού, οι ασθενείς και οι σύλλογοι τους μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο.

Αυτό λοιπόν που προέχει για τον  ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ  είναι η επείγουσα αντιμετώπιση της υγειονομικής φτώχειας με έκτακτα μέτρα και ανακατανομή των δημόσιων πόρων.
Κατ ’αρχήν  πρέπει με κάθε τρόπο  διασφαλιστεί το μείζον ζήτημα : η δωρεάν πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες πρωτοβάθμιας και νοσοκομειακής περίθαλψης όλων των μακροχρόνια ανέργων , απόρων και ανασφάλιστων ασθενών  , των ατόμων με αναπηρία , των ασθενών με ψυχικά  νοσήματα και των τοξικοεξαρτημένων.

Ταυτόχρονα πρέπει να επανεξεταστεί η συμμετοχή των ασθενών στη φαρμακευτική δαπάνη, που σήμερα, παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις του αρμόδιου αναπληρωτή Υπουργού Υγείας, επιβαρύνει δυσανάλογα τους φτωχούς και αδύναμους.  Σήμερα πολλοί ασθενείς οδηγούνται  είτε στη μη συμμόρφωση , είτε στη διακοπή της φαρμακευτικής αγωγής, με προφανείς συνέπειες  στη μη καλή ρύθμιση των χρονίων νοσημάτων τους και στην «αντίστροφη υποκατάσταση»  υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας με υπηρεσίες νοσοκομειακές λόγω  επιπλοκών , που επιβαρύνουν συχνά  με μη αναστρέψιμο τρόπο την υγεία τους και βεβαίως αυξάνουν μακροπρόθεσμα το κόστος περίθαλψης . Θεωρούμε ότι είναι ρεαλιστικό να υπαχθούν άμεσα στη μηδενική συμμετοχή όλοι οι χρονίως πάσχοντες  και όσοι  ζουν  κάτω από το όριο της φτώχειας , με πρώτιστο μέλημα την πλήρη  και δωρεάν  φαρμακευτική κάλυψη των ανασφάλιστων.  Για τους υπόλοιπους ασθενείς θα πρέπει επίσης να συζητηθεί η μείωση  του  ποσοστού  συμμετοχής στο 15%.
Επίσης πρέπει να διασφαλιστεί η δωρεάν εμβολιαστική κάλυψη του παιδικού πληθυσμού που σήμερα δεν υλοποιείται , με ορατό τον κίνδυνο αναζωπύρωσης «ξεχασμένων» λοιμώξεων ,  καθώς και
ο δωρεάν προγεννητικός έλεγχος των εγκύων γυναικών , που η έλλειψη του έχει αρχίσει να επηρεάζει αρνητικά τους δείκτες περιγεννητικής θνησιμότητας στη χώρα.

 Στο εύλογο ερώτημα «που θα βρεθούν τα λεφτά» απαντούμε ότι η εξασφάλιση επαρκών πόρων  για την στήριξη της δημόσιας  περίθαλψης προϋποθέτει κατ’ αρχήν την υλοποίηση της βασικής πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ:  Ακύρωση του Μνημονίου και επαναδιαπραγμάτευση της δανειακής σύμβασης στα πλαίσια συνολικής ευρωπαϊκής ρύθμισης για το χρέος ,  με λογιστικό έλεγχο και διαγραφή μεγάλου μέρους του , άμεσο «πάγωμα» πληρωμών και αποπληρωμή με ρήτρα ανάπτυξης . Δεν γίνεται να πληρώνουμε τόκους και χρεολύσια για ένα μη βιώσιμο χρέος , την ώρα που καταρρέουν τα νοσοκομεία και χιλιάδες συμπολίτες μας δεν μπορούν -επειδή δεν έχουν ασφάλιση και χρήματα -να κάνουν εξετάσεις, να πάρουν τα φάρμακα τους  και να νοσηλευτούν όταν υπάρχει ανάγκη.

Αυτό που πρέπει να συμφωνήσουμε είναι ότι το ΕΣΥ και ο ΕΟΠΥΥ χρειάζονται σταθερή χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι εξαρτώμενη από  το χρεωκοπημένο σύστημα Κοινωνικής  Ασφάλισης  ή την απορροφησιμότητα του ΕΣΠΑ.

Ταυτόχρονα είναι ζωτική ανάγκη η στροφή στην ΠΦΥ και την πρόληψη , με στήριξη  όλων των υγειονομικών μονάδων του ΕΟΠΥΥ και ειδικά των Εργαστηρίων τους , με  επένδυση σε ανθρώπινο δυναμικό και με διατομεακή παρέμβαση στην κοινότητα. Είναι κρίσιμης σημασίας  η άμεση  επανεξέταση από μηδενική βάση όλων  των συμβάσεων του ΕΟΠΠΥ με τα  ιδιωτικά Διαγνωστικά Κέντρα και Θεραπευτήρια και ο θεσμικός περιορισμός του επιχειρηματικού τομέα Διάγνωσης-Θεραπείας-Αποκατάστασης , κάτι που  θα δημιουργήσει σημαντική εξοικονόμηση πόρων που σήμερα κατευθύνονται στους  κρατικοδίαιτους «εθνικούς εργολάβους» της Υγείας.
Είναι βασική ανάγκη επίσης η αναδιοργάνωση του συστήματος προμηθειών στο ΕΣΥ και η δημόσια παρέμβαση  στο χώρο του φαρμάκου ( αναβάθμιση ΕΟΦ-ΙΦΕΤ στην κατεύθυνση της Εθνικής Φαρμακαποθήκης και Αποθήκης Υγειονομικού Υλικού -Αναλωσίμων ) και η ενσωμάτωση της φαρμακοβιομηχανίας σε ένα σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας με ενεργό ρόλο του Δημόσιου  Τομέα.
Ακόμα, είναι σημαντικό ζήτημα η επανεξέταση του υφιστάμενου καθεστώτος των ιδιωτικών συνεργείων στα δημόσια νοσοκομεία και η διερεύνηση της δυνατότητας   συνεταιριστικών πρωτοβουλιών στο πλαίσιο της κοινωνικής οικονομίας για την κάλυψη ορισμένων υποστηρικτικών λειτουργιών των νοσοκομείων.

Κομβικής σημασίας είναι ο αξιόπιστος έλεγχος στον τομέα της συνταγογράφησης, της παραγγελίας εξετάσεων και της νοσοκομειακής περίθαλψης , καθώς και  η αποζημίωση με ρεαλιστικούς όρους κάθε επιστημονικά τεκμηριωμένης ιατρικής-νοσηλευτικής  πράξης με βάση αξιόπιστα διαγνωστικά-θεραπευτικά πρωτόκολλα , που  θα μειώσουν  το χρέος του ΕΟΠΥΥ προς τα δημόσια και κυρίως προς τα ιδιωτικά νοσοκομεία και διαγνωστικά κέντρα.  Θεωρούμε επίσης ότι δεν μπορεί να γίνεται ανεκτή σήμερα η διαχρονική συναλλαγή , προκλητή ζήτηση και  σπατάλη στο χώρο της Υγείας και ότι η διαφθορά στο ΕΣΥ  και η εκμετάλλευση του ασθενή και των κλάδων Υγείας των Ασφαλιστικών Ταμείων αποτελεί κοινωνικό έγκλημα που δεν μπορεί να έχει την παραμικρή κοινωνική ή πολιτική ανοχή.

Όλες αυτές οι αλλαγές θα έχουν σημαντικό δημοσιονομικό αλλά κυρίως κοινωνικό  και υγειονομικό όφελος. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι μπορούν να αποκαταστήσουν την  αξιοπιστία της Πολιτικής , την προτεραιότητα της έναντι της Οικονομίας και την ουσιαστική λειτουργία της Δημοκρατίας.   Γιατί για μας η Υγεία είναι και ζήτημα Δημοκρατίας.  Είναι ζήτημα πραγματικής ισοτιμίας των πολιτών την ώρα της ασθένειας.

Επιγραμματικά, για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ  το Δημόσιο Σύστημα Υγείας και Κοινωνικής Φροντίδας  για όλους,  μπορεί να αποτελέσει   τη «ρεαλιστική ουτοπία»  στην εποχή της υγειονομικής φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού».

Ενημερωτική και κοινοφελής δράση από τα μέλη του συλλόγου εργαζομένων ΓΝΑΝ στα πλαίσια της απεργίας της Παρασκευής 7/6



 Ο Σύλλογος Εργαζομένων Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου  καλύπτει και στηρίζει την 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ που κήρυξε η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΤΡΑΥΜΑΤΙΟΦΟΡΕΩΝ για την Πέμπτη 6 Ιουνίου και καλύπτει τη συμμετοχή και των Νοσοκόμων του Νοσοκομείου σε αυτήν.

Ακόμη ο Σύλλογος Εργαζομένων του ΓΝΑΝ μετέχει στην 24ωρη Πανελλαδική απεργία που έχει προκηρύξει   η ΠΟΕΔΗΝ για την Παρασκευή 7/6/13, στην οποία μετέχουν και η ΟΕΝΓΕ (Ομοσπονδία Νοσοκομειακών Ιατρών) και η ΠΟΣΕΥΠ ΙΚΑ.

Το Νοσοκομείο Αγ. Νικολάου την ημέρα αυτή (ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7/6) θα λειτουργήσει με προσωπικό ασφαλείας. 

Κλιμάκιο εργαζομένων και νοσηλευτών του ΓΝΑΝ θα βρεθεί το πρωί της Παρασκευής από τις 10.00 π.μ.  μέχρι τις 13.00 στην πλατεία Αγ. Νικολάου και θα διανείμει ενημερωτικό υλικό στους πολίτες, ενώ θα προχωρήσει και σε δωρεάν μετρήσεις αρτηριακής πίεσης και σακχάρου αίματος προς όσους πολίτες επιθυμούν.

Την Παρασκευή 7/6 απεργούμε και 
Α Ν Τ Ι Σ Τ Ε Κ Ο Μ Α Σ Τ Ε:

- ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΕΣΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΟΠΥΥ

- ΣΤΗΝ ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΣΦΥΞΙΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ – ΠΡΟΝΟΙΑΣ

- ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ – ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΦΟΡΕΩΝ ΜΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ

- ΣΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΟ ΕΣΥ

- ΣΤΙΣ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ &ΤΑ ΧΑΛΑΣΜΕΝΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ

- ΣΤΙΣ ΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ
ΤΙΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ

Η΄ΕΜΕΙΣ Η΄ΑΥΤΟΙ

Μητρώο Αποκλειστικών Νοσοκόμων δημιουργείται στην 7η Υ.ΠΕ Κρήτης - προθεσμία υποβολής αιτήσεωνv από σήμερα 3.6.2013 έως και τις 14.6.2013

Μητρώο Αποκλειστικών Νοσοκόμων δημιουργείται στην 7η Υ.ΠΕ Κρήτης, στην Δ/νση Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού- Τμήμα Διαχείρισης Ανθρώπινων Πόρων, σε εφαρμογή της σχετικής Υπουργικής Απόφασης (Υ4α/οικ37804/25.4.2013), με στόχο τη θωράκιση και εύρυθμη λειτουργία της συγκεκριμένης παροχής στις υγειονομικές μονάδες.

Στο Μητρώο θα εγγράφονται οι ενδιαφερόμενες-οι που διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα, προκειμένου να παρέχουν τις υπηρεσίες τους στα νοσοκομεία και στις ιδιωτικές κλινικές που εμπίπτουν στα γεωγραφικά όρια της 7ης Υγειονομικής Περιφέρειας Κρήτης.

Για την εγγραφή τους στο Μητρώο απαιτείται άδεια άσκησης επαγγέλματος, άδεια εργασίας ΙΚΑ, πτυχίο, ποινικό μητρώο και πιστοποιητικό ελληνομάθειας για τους αλλοδαπούς.

Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων, κατά την πρώτη εφαρμογή, είναι από σήμερα 3.6.2013 έως και τις 14.6.2013.
Αιτήσεις, μπορούν να υποβάλλονται και ταχυδρομικά, θα γίνονται δεκτές με σφραγίδα ταχυδρομείου έως και τις 14.6.2013.
Αναλυτικότερα, η αίτηση και τα απαραίτητα δικαιολογητικά (που θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να καταθέτουν πρωτότυπα ή επικυρωμένα), καθώς και όλες οι σχετικές διευκρινήσεις για την εγγραφή στο Μητρώο Αποκλειστικών Νοσοκόμων βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα της 7ης Υ.ΠΕ Κρήτης στην ηλεκτρονική Δ/νση: www.hc-crete.gr στη θέση:

Προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι-ες, που διαθέτουν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, να επιλεγούν για ένα νοσοκομείο ή ιδιωτική κλινική, μπορούν να δηλώσουν τρεις επιλογές, κατά σειρά προτίμησης τους.
Κάθε αποκλειστική-ος θα εγγραφεί τελικά μόνο σ ένα νοσοκομείο, μεταξύ των τριών επιλογών που θα δηλώσει αρχικά, για τη διασφάλιση της άμεσης διαθεσιμότητας του προς εξυπηρέτηση των πολιτών.

Μετά τη λήξη υποβολής των αιτήσεων, θα καταρτίζεται σε ετήσια βάση κατάλογος ανά νοσοκομείο από την Δ/νση Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού της 7ης Υ.ΠΕ Κρήτης, σύμφωνα με τα βαθμολογούμενα κριτήρια, ο οποίος και θα διαβιβάζεται στις υγειονομικές μονάδες του νησιού.
Για την κατάταξη των υποψηφίων στις θέσεις των ονομαστικών καταλόγων λαμβάνονται υπόψη κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια, καθώς και η επαγγελματική τους εμπειρία τους.

Η διάθεση των αποκλειστικών θα γίνεται μόνο από τον συγκεκριμένο κατάλογο του νοσοκομείου και με τη σειρά αναγραφής σε αυτόν, ώστε να εξασφαλίζεται ίση πρόσβαση στην εργασία για όλους τους συμμετέχοντες.
Την ευθύνη για τη σωστή διάθεση των αποκλειστικών από τη λίστα έχει τριμελής επιτροπή που ορίζεται σε κάθε νοσοκομείο.

Η παραμονή στο χώρο της νοσηλευτικής μονάδας προσώπων φερόμενων ως συγγενών, θα επιτρέπεται μόνο κατόπιν έγκρισης του θεράποντα γιατρού και αυστηρά μόνο σε συγγενικά πρόσωπα. Σε περίπτωση δε, παραμονής συνοδού που απασχολείται κατ οίκον με την φροντίδα του ασθενή, η σχέση απασχόλησης θα πρέπει να αποδεικνύεται με την προσκόμιση αντιγράφου του εργοσήμου για τον τελευταίο μήνα απασχόλησης του.

Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινήσεις οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα της υπηρεσίας: 2813 404445 και 2813 404423 κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

Υπουργείο Υγείας: Τέρας οργάνωσης και ευταξίας, άρθρο του Δημήτρη Μάρδα


Ένας όμιλος κοινωνικού προβληματισμού, που φέρει την ονομασία «Παρέμβαση», αποφάσισε να οργανώσει συνέδριο, στις 29 Μαΐου  με θέμα: «Υγεία στην Ελλάδα: Σήμερα, αύριο, μύθοι και αλήθειες».

Η οργανωτική επιτροπή είχε την φαεινή –αλλά όπως αποδείχθηκε ατυχή– ιδέα να ζητήσει την ένταξη του εν λόγω συνεδρίου υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υγείας. Προς θεού βέβαια, μη θεωρηθεί ότι η όλη προσπάθεια συνδεόταν με κάποιο αίτημα για επιχορήγηση! Απλά, το «Υπό την Αιγίδα» θα προσέλκυε, σύμφωνα με την οργανωτική επιτροπή, το ενδιαφέρον του ιατρικού κόσμου της πόλης, με συνέπεια να προσδοκάται μεγαλύτερη συμμετοχή συνέδρων.

Έτσι λοιπόν, αφού βρήκαν τα μέλη της επιτροπής τις απαραίτητες άκρες (τα conné ελληνιστί), έστειλαν το σχετικό αίτημα έγκαιρα. Εις απάντηση αυτού έλαβαν ένα έντυπο μιας ηλεκτρονικής αίτησης 17 σελίδων(!!!), που για να συμπληρωθεί χρειάσθηκαν τρεις ημέρες!. Η μόνη πληροφορία που δε ζητούσε το Υπουργείο, μέσω της φλύαρου εντύπου του, ήταν το… DNA του πρόεδρου της Παρέμβασης!  Και όλα αυτά για το πολυπόθητον «Υπό την Αιγίδα…».

Η αίτηση αισίως συμπληρώθηκε, παρουσίαζε όμως ελλείψεις και κενά, οπότε το ατελείωτο ασανσέρ Υπουργείου – «Παρέμβασης», άρχισε να εκνευρίζει τους οργανωτές. Σε μια τελευταία τηλεφωνική επικοινωνία, μπουχτισμένος ο Πρόεδρος  της «Παρέμβασης» από την ατέρμονη ηλεκτρονική γραφειοκρατία, αφού ευχαρίστησε την αρμόδια κυρία του Υπουργείου Υγείας, διέκοψε την ημιτελή επικοινωνία, καθώς η ημέρα του συνεδρίου πλησίαζε και έπρεπε να τυπωθεί το πρόγραμμα.

Να όμως που ο δαίμων της γραφειοκρατίας καλά κρατεί, αφού το Υπουργείο δε τα έβαλε κάτω!. Έτσι, λίγο αργότερα, ο Διευθυντής του Γραφείου του Υπουργού Υγείας, μέσω υπηρεσιακής αλληλογραφίας και απευθυνόμενος –με αριθμό πρωτοκόλλου επιστολής 36723, αλλά χωρίς ημερομηνία(!!!)– προς τον Πρόεδρο της «Παρέμβασης», αφού επιδοκίμαζε  την όλη προσπάθεια, σημείωνε μεταξύ άλλων ότι:

«Oι υπηρεσιακές ανάγκες και ο υφιστάμενος προγραμματισμός δεν επιτρέπουν δυστυχώς στο Υπ. Υγείας να θέσει υπό την αιγίδα του την επερχόμενη εκδήλωση σας…». Ουδείς κατενόησε το βαθύτερο νόημα της επιστολής αυτής, καθώς ήταν αδύνατη η σύνδεση στο μυαλό των οργανωτών η χωρίς χρηματική υποστήριξη της εκδήλωσης, με τον υφιστάμενο προγραμματισμό του Υπουργείου!.

Μετά από κάποιες ημέρες όμως, ο δαίμων του Υπουργείου ξανακτύπησε. Έτσι, μια νέα επιστολή εκ μέρους της Γενικής Γραμματέως αυτή τη φορά, με νέο αριθμό γενικού πρωτοκόλλου ΔΥΓ5/31199, στις 13 Μαΐου, τόνιζε τα εξής: «Σας γνωρίζουμε ότι θέτουμε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υγείας την εν θέματι ημερίδα…»

Ευτυχώς, όλες αυτές οι παλινωδίες, που δείχνουν ότι η επικοινωνία ανάμεσα στα γραφεία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου καλά κρατεί, προκαλούσαν μια εύθυμη κατάσταση στους κόλπους της οργανωτικής επιτροπής, που ζούσε το δικό της μικρό Γολγοθά.

Και ενώ οι οργανωτές νόμιζαν ότι όλα πια τέλειωσαν, ένα τελευταίο τηλεφώνημα σήμανε το ρέκβιεμ της όλης ιστορίας. Μια κυρία από το Υπουργείο, (και αφού είχε προηγηθεί, όπως αναφέρθηκε, μια ημιτελής 17σέλιδη αίτηση που κατατέθηκε μήνες πριν, δυο αντιφατικές επιστολές αξιωματούχων του Υπουργείου και δεκάδες τηλέφωνα), επικοινωνώντας με τον Πρόεδρο της «Παρέμβασης» έθετε την πρώτη και τελευταία ερώτηση που είχε κατά νου:

«Αγαπητέ μου κύριε, μπορείτε να μας πείτε ποιοι είστε, τι ζητάτε και γιατί θέλετε να τεθεί υπό την  αιγίδα του Υπουργείου η ημερίδα σας;»

Η απάντηση του Προέδρου, που υποθέτω ότι μαντεύετε, δεν έδωσε περιθώρια για δεύτερη ερώτηση!  

Τα σχόλια δικά σας.

Ο Δημήτρης Μάρδας είναι καθηγητής του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του ΑΠΘ και μέλος της οργανωτικής επιτροπής του συνεδρίου 

Aναδημοσίευση από τη σελίδα tvxs.gr