Τετάρτη 13 Ιουλίου 2011

Αθώοι για την κατάληψη

«Ολοι αθώοι» ήταν η απόφαση Πρωτοδικείου Ιεράπετρας για τους 14 πολίτες-μέλη της Επιτροπής Κοινωνικών Φορέων Ιεράπετρας-Μακρύ Γιαλού, που έκαναν κατάληψη στο Δημαρχείο Ιεράπετρας, με αίτημα να μην υποβαθμιστεί το νοσοκομείο της πόλης.
Η κατάληψη ξεκίνησε στις 26 Μαΐου και έληξε στις 12 Ιουνίου.
Πέντε ημέρες μετά την έναρξη της κατάληψης ο δήμαρχος Σήφης Αναστασάκης και δύο αντιδήμαρχοι κατέθεσαν αναφορά στον εισαγγελέα Λασιθίου για παρεμπόδιση λειτουργίας υπηρεσιών του δήμου. Η κατηγορία που διατυπώθηκε ήταν «διατάραξη οικιακής ειρήνης σε δημόσιο χώρο».
Καμία λειτουργία δεν παρεμποδίστηκε, δήλωσαν οι κατηγορούμενοι και κατηγόρησαν την πλειοψηφία του δήμου και τον δήμαρχο ότι παρακίνησαν τους υπαλλήλους να μην εργαστούν ενώ θα μπορούσαν να το κάνουν στις άλλες κτιριακές υποδομές και όχι μόνο στο κεντρικό κτίριο θέλοντας να στρέψουν πολίτες εναντίον της διαμαρτυρίας.

- Ερώτηση προς τον κ. Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης


ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς
τον κ. Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Θέμα: «Απόφαση διορισμού ιατρών για τους οποίους έχουν ολοκληρωθεί οι κρίσεις»

Υπάρχουν πολλές ολοκληρωμένες κρίσεις ιατρών Ε.Σ.Υ. για τους οποίους ωστόσο δεν έχει εκδοθεί απόφαση διορισμού. Ο κ. Υπουργός σε συνάντηση με την ΟΕΝΓΕ είχε δεσμευτεί πως δεν θα ισχύσει ο περιορισμός του 1:5 για τις θέσεις που είχαν προκηρυχθεί το 2010.
Παράλληλα, μεταξύ των κρίσεων που έχουν ολοκληρωθεί, σε αρκετές έχουν επιλεγεί ιατροί που ήδη υπηρετούν στο Ε.Σ.Υ. και που διεκδίκησαν τη θέση είτε για λόγους προαγωγής, είτε για επιστημονικούς, οικογενειακούς ή άλλους λόγους. Είναι όμως προφανές ότι δεν είναι δυνατόν να θεωρούνται νέοι διορισμοί, διορισμοί γιατρών που ήδη υπηρετούν στο Σύστημα Υγείας και θα συνεχίσουν να υπηρετούν σε αυτό.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1.    Ποιο είναι ακριβώς το χρονοδιάγραμμα για τους διορισμούς ιατρών Ε.Σ.Υ. για τους οποίους υπάρχουν ήδη ολοκληρωμένες κρίσεις;
2.    Θα ισχύσει και για αυτούς τους διορισμούς ο περιορισμός του 1:5 ή του 1:10;
3.    Προτίθεται το Υπουργείο να διαχωρίσει την κατηγορία διορισμών για όσους ήδη υπηρετούν στο Ε.Σ.Υ., ώστε αυτοί να προχωρήσουν άμεσα ;


Οι ερωτώντες Βουλευτές

Μουλόπουλος Βασίλης

Κριτσωτάκης Μιχάλης

Κυριακή 10 Ιουλίου 2011

ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΟΕΔΗΝ 5/7/2011


ΑΘΗΝΑ 6/7/2011
ΑΡ. ΠΡΩΤ. 2635

ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
5 ΙΟΥΛΙΟΥ 2011


            Το Δίμηνο που μεσολάβησε από το προηγούμενο Γενικό Συμβούλιο, ήταν πλούσιο σε Συνδικαλιστική δράση.
            Πραγματοποιήθηκαν απεργιακές κινητοποιήσεις σε καλέσματα της ΑΔΕΔΥ με απεργιακό πλαίσιο, τα γενικότερα αιτήματα των Δημοσίων Υπαλλήλων που στοχοποιήθηκαν από την Κυβέρνηση, αλλά και της ΠΟΕΔΗΝ για τα αιτήματα των υγειονομικών που οξύνονται .
            Συμμετείχαμε στην 24ωρη 15 Ιουνίου και 48ωρη Πανελλαδική 28 & 29 Ιουνίου κινητοποιήσεις της ΑΔΕΔΥ. Διοργανώσαμε 5ωρη στάση εργασίας στην Αθήνα και 24ωρη Πανελλαδική απεργία στις 9 Ιουνίου  στην Περιφέρεια.
            Στηρίξαμε τις κινητοποιήσεις των Τεχνολόγων Ραδιολόγων Ακτινολόγων και Χειριστών Εμφανιστών για την περικοπή της  ακτινολογικής άδειας και τις κινητοποιήσεις των πρωτοβάθμιων Σωματείων κατά των μέτρων του Μνημονίου.
            Στηρίξαμε την επίσχεση εργασίας των εργαζομένων των Νοσοκομείων για την καθυστέρηση καταβολής των Πρόσθετων αμοιβών αν και κινείται στα όρια της Νομιμότητας. Ήταν συνειδητή επιλογή σύγκρουσης με την κυβέρνηση.
            Στηρίξαμε τις κινητοποιήσεις των ψυχιατρικών Νοσοκομείων, στην κατεύθυνση μετατροπής, με κατάργηση του ασύλου, ανάπτυξη δομών αποασυλοποίησης οι οποίες θα είναι συγκεντρωμένες σε οργανισμούς με νομική μορφή Δημοσίου Δικαίου. Η συνένωσή τους με τα Γενικά Νοσοκομεία θα οδηγήσει στη συρρίκνωση και την υποχρηματοδότηση  των μονάδων ψυχικής υγείας με απώτερο στόχο το ξεφόρτωμα του κόστους από το κράτος.      
Στις πρόσθετες αμοιβές αναπτύχθηκε κίνημα στα Νοσοκομεία καθοδηγούμενο από την ΠΟΕΔΗΝ για την έγκυρη καταβολή τους.
            Η ΠΟΕΔΗΝ έκανε παρέμβαση σε 4 σημεία (κινητικότητα μεταξύ των κωδικών 511 – 512, αποδέσμευση εξαμήνου, απλοποίηση της διαδικασίας, άμεση πληρωμή των δεδουλευμένων) που έγιναν δεκτές διασφαλίζοντας έτσι την καταβολή τους.
            Παρεμβαίνουμε για την αποδέσμευση του επόμενου εξαμήνου γιατί με τα μέτρα του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος (αύξηση ωραρίου από 7 ½  σε 8 ώρες, μείωση των ωρών σε 20 ανά μήνα από 40 και περιορισμό των κονδυλίων για υπερωρίες), δημιουργείται κίνδυνος για την εκταμίευση του εγκεκριμένου κονδυλίου.
            Στην 48ωρη Απεργία της ΑΔΕΔΥ θα έπρεπε να προπαγανδιστεί περισσότερο από τα Πρωτοβάθμια Σωματεία και να είχε μεγαλύτερη συμμετοχή, γιατί ανατρέπονται κοινωνικά δικαιώματα, μειώνονται δραστικά οι αμοιβές, στοχοποιούνται οι Δημόσιοι Υπάλληλοι με το ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ και τον ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟ.
Ανασυντάσσουμε τις δυνάμεις μας και αγωνιζόμαστε για την εμπόδιση εφαρμογής των μέτρων.
            Από το Μνημόνιο 1 του Μάη του 2010, φτάσαμε στο Μνημόνιο 2 του Ιούνη του 2011.
Τα Μέτρα είναι μονομερή και μονόπλευρα σε βάρος των μισθωτών και συνταξιούχων. Πέρυσι  εφαρμόσθηκαν υποτίθεται για την Σωτηρία της Χώρας, ώστε να δοθεί χρόνος για  οργάνωση του Φοροεισπρακτικού Μηχανισμού  ώστε να επιτευχθεί η πάταξη της φοροδιαφυγής και η διεύρυνση της φορολογικής βάσης. Δεν υπήρξε όμως αποτέλεσμα λόγω πολιτικής βούλησης της κυβέρνησης να μη θίξει τους Προνομιούχους φοροκλέπτες. Διαπιστώνουμε  με το ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ και τον ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΟ ΝΟΜΟ δεύτερο γύρο οριζόντιων περικοπών.
            Μείωση αφορολόγητου, έκτακτη εισφορά 1-5%,  εισφορά 2% για την ανεργία,  εισφορά 1% για το ταμείο πρόνοιας μείωση του εφ’ άπαξ 10%, μείωση επικουρικών συντάξεων και αύξηση των άδικων εμμέσων φόρων, εισπρακτικά μέτρα που οδηγούν σε αδιέξοδο και φορτώνουν νέα βάρη τους μισθωτούς και συνταξιούχους. Με λιγότερους όμως φόρους στις επιχειρήσεις δεν συντηρείται το κράτος. Στα Σκανδιναβικά κράτη είναι αυξημένη η φορολογία όλης της φορολογητέας ύλης. Μεγάλο μέρος όμως των φόρων κατευθύνονται στο κοινωνικό κράτος.
Οι λιγότεροι φόροι είναι Νεοσυντηρητική άποψη και κακώς υιοθέτησε  η Κυβέρνηση την πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων στο 15%.
            Στην απογραφή των Δημοσίων Υπαλλήλων απογράφηκαν 775.000 που μετά τις αθρόες συνταξιοδοτήσεις λόγω των συνταξιοδοτικών μέτρων έμειναν 700.000. Επειδή διαπιστώνουν κυβέρνηση και ΤΡΟΪΚΑ ότι οι συνταξιοδοτήσεις δεν αρκούν για την μείωση των Δημοσίων Υπαλλήλων θεσμοθετήθηκε η εργασιακή εφεδρεία που είναι συγκεκαλυμμένες απολύσεις.  Σε ενδεχόμενο δημοψήφισμα  θα τεθεί θέμα Μονιμότητας των Δημοσίων Υπαλλήλων. Παράλληλα έχουμε νέα επιδρομή στους Μισθούς και τις συντάξεις.

ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ
Παραπέμπεται μετά τις νέες οριζόντιες περικοπές για το 2012. Επειδή είναι λιγοστοί οι υψηλόμισθοι στο Δημόσιο , πρόθεση της Κυβέρνησης είναι η ένταξη στο Μισθολόγιο των Υπαλλήλων των ΔΕΚΟ. Θα προηγηθεί το βαθμολόγιο και θα έχουμε με την εφαρμογή του Μισθολογίου νέα επιδρομή στους μισθούς. Ουσιαστικά περιορίστηκαν οι μισθοί με την υποτίμηση της αγοραστικής δύναμης των υπαλλήλων κατά 25%-30% ( για να ενθυμούμαστε τις υποτιμήσεις της δραχμής).
Η πολιτική που εφαρμόζεται επιβάλλεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, περιορίζοντας δικαιώματα των Λαών ειδικά των χωρών του Νότου, στο όνομα μείωσης των ελλειμμάτων.
Είναι αδιέξοδη πολιτική που συγκεντρώνει το χρήμα στα χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα. Οι Λαοί θα αντιδράσουν στις νεοφιλελεύθερες, νεοσυντηρητικές Πολιτικές.

ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ
            Οι συγχωνεύσεις, καταργήσεις των Νοσοκομείων στόχο έχουν τον περιορισμό της δαπάνης και όχι τον εξορθολογισμό του συστήματος, για εύκολη και δωρεάν πρόσβαση των πολιτών.
Μειώνονται 3.000 ανεπτυγμένα κρεβάτια. Τα υπόλοιπα 33.000 θα αρκούσαν για την κάλυψη των αναγκών εάν υπήρχε ορθολογική κατανομή και οι εξής προϋποθέσεις:
            Ανάπτυξη  της Πρωτοβάθμιας περίθαλψης, σύγχρονα και οργανωμένα ΤΕΠ για την ταχύτερη διακίνηση Ασθενών, ανάπτυξη της υψηλής τεχνολογίας, σύγχρονος εργαστηριακός τομέας, σύγχρονή αύξηση και ορθολογική διαχείριση των χειρουργικών τραπεζιών και αύξηση των κρεβατιών των Μονάδων εντατικής θεραπείας ώστε να μειωθεί ο μέσος χρόνος Νοσηλείας.
            Επειδή δεν αναπτύχθηκαν οι παραπάνω προϋποθέσεις και με δεδομένη την υποστελέχωση λόγω της απαγόρευσης των προσλήψεων και των αθρόων συνταξιοδοτήσεων, θα οδηγηθούμε στην απαξίωση και στο σταδιακό κλείσιμο των διασυνδεδεμένων Νοσοκομείων. Η κινητικότητα των υπαλλήλων με την ενοποίηση των υπηρεσιών των διασυνδεδεμένων Νοσοκομείων θα αναστατώσει τους υγειονομικούς αφού θα υπάρξουν υποχρεωτικές μετατάξεις.
            Εξορθολογισμός των κλινών  πρέπει να  υπάρξει εξυπηρετώντας τις ανάγκες των πολιτών και όχι την ιδιωτική πελατεία των Διευθυντών Ιατρών.
Η αναβάθμιση των θαλάμων σε Τρίκλινα, Δίκλινα και Μονόκλινα είναι επιβεβλημένη. Έτσι καθίσταται το σύστημα ανταγωνιστικό. Η πρόθεση του Υπουργού για διάθεση κλινών-θέσεων σε ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρίες , εξυπηρετεί τις εταιρίες αφού το κόστος Νοσηλείας μετακυλείται από τις ασφαλιστικές εταιρείες στον Κρατικό Προϋπολογισμό.

ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ
            Συμμετείχαμε στην Διαρκή επιτροπή των ΒΑΕ. Διατυπώσαμε τις θέσεις για την σωστή περιγραφή των επαγγελμάτων Υγείας σύμφωνα με το Πλαίσιο Οργάνωσης των Νοσοκομείων. Αντικρούσαμε απόψεις για αποχαρακτηρισμό από τα ΒΑΕ κατηγορίες Νοσηλευτικού Προσωπικού και ζητήσαμε τον χαρακτηρισμό ως Ανθυγιεινών των χώρων των Νοσοκομείων, Προνοιακών Ιδρυμάτων, Κ.Υ., ΕΚΑΒ.
            Το αίτημα στήριξε ο εκπρόσωπος της ΓΣΕΕ. Το πόρισμα της επιτροπής μας δικαιώνει αφού ξεφεύγουμε από τις κατηγοριοποιήσεις προσωπικού του πορίσματος ΜΠΕΧΡΑΚΗ και προτείνει την ένταξη όλων των επαγγελμάτων Υγείας που είναι σήμερα στον επικαιροποιημένο κατάλογο του ΙΚΑ.
            Παράλληλα προτείνει την επέκταση ένταξης των αντίστοιχων ειδικοτήτων του Δημοσίου.
Συμμετέχουμε στα συλλαλητήρια την ημέρα των εγκαινίων της έκθεσης Θεσσαλονίκης, εξουσιοδοτούμε την εκτελεστική επιτροπή για κινητοποιήσεις σε περίπτωση που υπάρξουν αφενός δυσμενείς εξελίξεις στην υγεία το επόμενο διάστημα και αφετέρου η ΑΔΕΔΥ αποφασίσει κινητοποιήσεις.
            Στο τέλος Αυγούστου θα συνεδριάσουν τα όργανα της ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ για να προσδιορίσουν κινητοποιήσεις αντιδρώντας στις δυσμενείς εξελίξεις που αναμένονται.

ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                         Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ



ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΥΤΣΙΟΥΜΠΕΛΗΣ                   ΕΡΜΗΣ ΚΑΣΣΕΣ

Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011

Ανακοίνωση του Συλλόγου Εργαζομένων Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου για την πρόταση του Υπουργείου Υγείας για την αναδιάταξη των μονάδων του ΕΣΥ


Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εργαζομένων Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου συνεδρίασε την Παρασκευή 8/7/11 με θέμα την πρόταση του Υπουργείου Υγείας για την αναδιάταξη των μονάδων του ΕΣΥ και κατέληξε στις παρακάτω παρατηρήσεις:


1.   Η πρόταση στερείται αξιοπιστίας και σοβαρότητας γιατί στηρίζεται σε αριθμητικά στοιχεία που δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα. Για παράδειγμα, στο Νοσοκομείο Αγ. Νικολάου αναφέρεται ότι εργάζονται 179 άτομα Νοσηλευτικό προσωπικό, ενώ με βάση τα επίσημα προγράμματα της Νοσηλευτικής Υπηρεσίας στο Νοσοκομείο απασχολούνται 152, δηλαδή 29 λιγότεροι (15%). Το ίδιο ισχύει και για τους γιατρούς, αφού στα στοιχεία της πρότασης του Υπουργείου Υγείας περιλαμβάνονται και οι ειδικευόμενοι, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται η ΜΕΘ του Νοσοκομείου Αγ. Νικολάου με 6 γιατρούς (ενώ έχει 4 που δεν μπορούν να καλύψουν το σύνολο των εφημεριών) και η παιδιατρική με 8, ενώ έχει 3. Το ίδιο ισχύει και για άλλες κλινικές. Είναι φανερό ότι η πρόταση που  στηρίζεται σε λανθασμένα στοιχεία, δεν μπορεί να καταλήξει σε αξιόπιστα και αποτελεσματικά συμπεράσματα.

2.    Η πρόταση του υπουργείου δεν αντιμετωπίζει το πραγματικά προβλήματα των Νοσοκομείων που είναι η υποστελέχωση, η υποχρηματοδότηση  και ο στρεβλός τρόπος λειτουργίας και προμηθειών.  Δεν υπάρχει καμιά συγκεκριμένη πρόταση για το πώς θα λυθεί το τεράστιο πρόβλημα της έλλειψης σε νοσηλευτικό, διοικητικό, ιατρικό και τεχνικό προσωπικό που κλιμακώνεται σε επικίνδυνο βαθμό με την πρόβλεψη του μνημονίου και του μεσοπρόθεσμου για 1 πρόσληψη κάθε 10 αποχωρήσεις το 2011 και 1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις του 2012. Στο Νοσοκομείο Αγ. Νικολάου το νοσηλευτικό προσωπικό βρίσκεται σε αδιέξοδο, αφού λόγω των αποχωρήσεων για διάφορους λόγους και της μη αναπλήρωσης τους, δεν επαρκούν οι εργαζόμενοι για να καλύψουν τις βασικές βάρδιες των νοσηλευτικών τμημάτων. Ακόμη, λόγω της έλλειψης προσωπικού, τα πλυντήρια, η καθαριότητα  και η φύλαξη έχουν ανατεθεί σε ιδιώτες (με δυσανάλογο κόστος), η τεχνική υπηρεσία υπολειτουργεί, ενώ οι διοικητικοί υπάλληλοι σε καμιά περίπτωση δεν επαρκούν (λόγω της συσώρευσης νέου όγκου γραφειοκρατικών διεκπεραιώσεων τα τελευταία 2 χρόνια) με αποτέλεσμα να υπάρχει κάλυψη των κενών  με αμφιβόλου νομιμότητας και δεοντολογίας λύσεις. Για όλα τα παραπάνω σοβαρά προβλήματα λειτουργίας του Νοσοκομείου σήμερα δεν προτείνεται καμιά λύση στην πρόταση του Υπουργείου, ούτε υπάρχει στον ορίζοντα κάποια εναλλακτική πρόταση. Επίσης, δεν προτείνεται καμιά λύση για το οξύ πρόβλημα εφημεριών που υπάρχει στο Νοσοκομείο Αγ. Νικολάου στους ιατρούς της  ΜΕΘ και στους αναισθησιολόγους, πρόβλημα που στο πρόσφατο παρελθόν έχει δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία του Νοσοκομείου  και έχει οδηγήσει τους ιατρούς να καλύπτουν τις κενές εφημερίες άμισθα και εθελοντικά.

3.   Η πρόταση για συνδιοίκηση των Νοσοκομείων του νομού Λασιθίου με 1 ΔΣ και 4 συμβούλια διοίκησης είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε νέα γραφειοκρατικά προβλήματα και να μεγενθύνει ακόμα περισσότερο την υπάρχουσα δυσλειτουργία της διοικητικής διάρθρωσης και των προμηθειών των Νοσοκομείων. Είναι ένα σύστημα που δεν έχει εφαρμοστεί ξανά, απαιτεί μεγάλο αριθμό υπουργικών αποφάσεων, προεδρικών διαταγμάτων και εγκυκλίων  για την εφαρμογή της και δεν έχει συγκεκριμένη στόχευση, ούτε περιγράφονται αναμενόμενα απτά αποτελέσματα. Η αναφορά σε επικείμενη ενοποίηση των οργανισμών των 4 Νοσοκομείων αναφέρεται στο απώτερο μέλλον, είναι αμφιβόλου δυνατότητας υλοποίησης και έχει ως αναφερόμενο στόχο την ανακύκλωση και τη μετακίνηση του προσωπικού από Νοσοκομείο σε Νοσοκομείο με απλές αποφάσεις του διοικητή, κάτι εντελώς απαράδεκτο και αντιδεοντολογικό. Συν τοις άλλοις, η  πρόταση για συνδιοίκηση των 4 Νοσοκομείων του νομού με 1 ΔΣ και 4 συμβούλια διοίκησης, αν και δεν κομίζει τίποτα το αποτελεσματικό για τη δημόσια υγεία στο νομό,  αναζωπυρώνει ακόμα περισσότερο τις τοπικιστικές αντιθέσεις των τοπικών κοινωνιών στο νομό.

4.    Εν πολλοίς, μπορούμε να πούμε ότι το Υπουργείο Υγείας στην προσπάθεια του να καλύψει την υποστελέχωση και την υποχρηματοδότηση της δημόσιας υγείας με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη διόγκωση του ιδιωτικού τομέα της υγείας, προχωρά με την πρόταση του σε ένα «επικοινωνιακό πυροτέχνημα», που όχι μόνο δεν θα λύσει προβλήματα, αλλά θα διογκώσει ακόμα περισσότερο τα υπάρχοντα. Μοναδική και αποτελεσματική λύση για τη δημόσια υγεία είναι η στήριξη της με τις απαιτούμενες προσλήψεις νοσηλευτικού, ιατρικού, διοικητικού και τεχνικού προσωπικού και η χρηματοδότηση της σε ποσοστό δημόσιων δαπανών  του ΑΕΠ ανάλογο με το Μ.Ο. των χωρών της Ευρώπης.