Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024

Κατατέθηκε τελικά στη Βουλή τροπολογία με την οποία παρατείνονται ως 31/12/2025 και οι συμβάσεις των επικουρικών εργαζομένων του ΕΣΥ που είχαν προσληφθεί προς αναπλήρωση όσων είχαν τεθεί σε αναστολή εργασίας


 Κατατέθηκε τελικά χθες στη Βουλή τροπολογία  με την οποία παρατείνονται ως 31/12/2025 και οι συμβάσεις των επικουρικών εργαζομένων του ΕΣΥ που είχαν προσληφθεί προς αναπλήρωση όσων είχαν τεθεί σε αναστολή εργασίας.

Θυμίζουμε ότι στο σχέδιο νόμου του υπουργείου υγείας με τίτλο «Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης»  που είχε κατατεθεί στη Βουλή και συζητείται στην επιτροπή κοινωνικών υποθέσεων, ενώ υπήρχε ρύθμιση για τη δυνατότητα παράτασης του επικουρικού προσωπικού ως 31/12/2025,  δεν υπήρχε ρύθμιση με την οποία να δινόταν  παράταση θητείας για τους επικουρικούς που προσλήφθησαν προς αναπλήρωση όσων τέθηκαν σε αναστολή εργασίας, κάτι που ως σύλλογος εργαζομένων ΓΝΑΝ είχαμε επισημάνει με έγγραφο μας προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου υγείας (δείτε το ΕΔΩ).

Τελικά, μετά από τα παραπάνω, σε τροπολογία που κατατέθηκε από την κυβέρνηση λίγο πριν τη συζήτηση του σχεδίου νόμου στην Ολομέλεια της Βουλής, περιλαμβάνεται ρύθμιση η οποία αναφέρει:

"2. Η ισχύς του άρθρου 18 του ν. 5007/2022 (Α’ 241), περί της παράτασης της ισχύος των συμβάσεων ορισμένου χρόνου, οι οποίες έχουν συναφθεί κατ’ εφαρμογή του άρθρου 50 του ν. 4825/2021 (Α’ 157), παρατείνεται, από τη λήξη της, έως την 31η.12.2025."

Το σχέδιο νόμου αναμένεται να εισαχθεί προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής τις επόμενες ημέρες.

Την τροπολογία μπορείτε να τη δείτε ΕΔΩ.

Σύγκληση Γενικής Συνέλευσης του συλλόγου Εργαζομένων ΓΝΑΝ

 
Το ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων ΓΝΑΝ  στη συνεδρίαση του στις 27/11/2024 ομόφωνα αποφάσισε τη σύγκληση Γενικής Συνέλευσης μελών Συλλόγου Εργαζομένων ΓΝΑΝ την Πέμπτη  5/12/23 στις 13.30 στην αίθουσα α ορόφου του ΓΝΑΝ με θέματα:

1. Έλλειψη προσωπικού, 

2. Αίτημα για μονιμοποίηση συμβασιούχων

3.Εργασιακά και μισθολογικά θέματα

4. Έγκριση διοικητικού και οικονομικού απολογισμού απερχόμενου ΔΣ,  ορισμός ημερομηνίας εκλογών,  εκλογή εφορευτικής επιτροπής.

5. Θέματα εκτός Ημερήσιας Διάταξης.  

Αν  δεν υπάρξει η προβλεπόμενη από το καταστατικό απαρτία (1/3 των μελών) τότε η Γενική Συνέλευση συγκαλείται για  την Πέμπτη 12/12/2024 στις 13.30 στην αίθουσα α ορόφου του ΓΝΑΝ 

Αν ούτε τότε δεν υπάρξει  η προβλεπόμενη από το καταστατικό απαρτία (1/4 των μελών), τότε η Γενική Συνέλευση συγκαλείται για την Τρίτη 14/1/2025 στις 13.30 στην αίθουσα α ορόφου του ΓΝΑΝ (απαιτείται παρουσία του 1/5 των μελών για να υπάρχει απαρτία) .

Εκ του ΔΣ

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024

Τα κυβερνητικά μέτρα δεν λειτούργησαν ως αποτελεσματικό κίνητρο προσέλκυσης νέων ιατρών - άγονες οι περισσότερες προκηρύξεις στην Κρήτη και στο ν. Λασιθίου

 
Η κυβέρνηση το Σεπτέμβριο  στη ΔΕΘ παρουσίασε κάποια οικονομικά μέτρα για τους ιατρούς του ΕΣΥ (όπως η αύξηση  και οι αλλαγές στο επίδομα άγονων περιοχών) παρουσιάζοντας ότι αυτά θα αποτελέσουν αποτελεσματικά κίνητρα προσέλκυσης νέων ιατρών στο ΕΣΥ, έτσι ώστε οι περισσότερες προκηρυσσόμενες θέσεις να μην βγαίνουν άγονες, ειδικά στα νοσοκομεία της περιφέρειας.

 Τότε είχαμε τονίσει ότι τα μέτρα αυτά απέχουν πολύ από τα αιτήματα και τις  προτάσεις μας σχετικά με τον τρόπο προσέλκυσης νέων ιατρών στο ΕΣΥ και  αυτό θα φανεί και τους επόμενους μήνες  από την εξέλιξη  των προκηρύξεων που αναμένεται να γίνουν.

Πράγματι, αρχές Οκτωβρίου έγιναν προκηρύξεις μόνιμων θέσεων ιατρών σε όλα τα Νοσοκομεία της Ελλάδα, 30 θέσεων στα Νοσοκομεία της Κρήτης από τις οποίες 14 θέσεις για τα Νοσοκομεία του νομού Λασιθίου.

Στις 19/11/24 δημοσιεύτηκε στη σελίδα της 7ης ΥΠΕ ο αυτοματοποιημένος κατάλογος υποψηφίων με σειρά κατάταξης, ειδικευμένων ιατρών κλάδου ΕΣΥ Νοσοκομείων και Νοσοκομείων-Κέντρων Υγείας που είχαν κάνει αιτήσεις στην τελευταία προκήρυξη.

Από την εξέταση του πίνακα προκύπτει ότι από τις 30 θέσεις μόνιμων ιατρών που προκηρύχθηκαν στο σύνολο των νοσοκομείων της Κρήτης, υποβλήθηκαν αιτήσεις μόνο για τις 11 από αυτές, ενώ λόγω του ότι έχουν γίνει από τα ίδια πρόσωπα αιτήσεις για περισσότερες από μία θέσεις, ο μέγιστος αριθμός των θέσεων που μπορούν να καλυφθούν είναι μόλις 8  από τις 30!

Στα νοσοκομεία του νομού Λασιθίου  από τις 14 θέσεις μόνιμων ιατρών που προκηρύχθηκαν, αιτήσεις υποβλήθηκαν μόνο για τις 2 από αυτές!!!

Εκ των πραγματων αποδεικνύεται ότι τα κυβερνητικά  μέτρα  για την προσέλκυση νέων γιατρών, δεν λειτούργησαν ως αποτελεσματικό κίνητρο. Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με τα λεγόμενα “θεσμικά κίνητρα' που περιλαμβάνονται σε σχέδιο νόμου του υπουργείου υγείας  που συζητείται αυτές τις ημέρες στη Βουλή.

Από την πλευρά μας ζητήσαμε και ζητάμε οριζόντιες αυξήσεις αποδοχών ανεξάρτητα από ειδικότητα και περιοχή εργασίας, είτε με διπλασιασμό είτε με αναδρομική αναπλήρωση των απωλειών από την περίοδο των μνημονίων (2012) και μετά, μαζικές προσλήψεις και βελτίωση των συνθηκών εργασίας. Αυτός είναι ο μοναδικός αποτελεσματικός τρόπος για να ανασχεθεί το κύμα αποχωρήσεων από το ΕΣΥ και να υπάρξει προσέλκυση νέων ιατρών στις προκηρυσσόμενες θέσεις. Η κυβέρνηση το γνωρίζει αυτό αλλά συνειδητά δεν το επιλέγει γιατί έχει στόχο την πλήρη αποδυνάμωση του δημόσιου συστήματος υγείας προς όφελος των μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ιδιωτικής υγείας.

Ως εργαζόμενοι του δημόσιου συστήματος, που ξέρουμε από πρώτο χέρι τα βάσανα των ασθενών μας εξαιτίας αυτής της  πολιτικής, το επόμενο διάστημα μαζί με το λαό που στέκεται στο πλευρό μας όπως έγινε στο πρόσφατο Παγκρήτιο Συλλαλητήριο, θα συνεχίσουμε τον αγώνα για ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς, για μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων,  για μόνιμη και σταθερή δουλειά, για κατάργηση των κάθε είδους πληρωμών από τους ασθενείς, για δωρεάν σύγχρονες υπηρεσίες υγείας για όλους!


ΔΣ ΕΝΩΣΗΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΙΑΤΡΩΝ ΛΑΣΙΘΙΟΥ

ΔΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

ΔΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΥ ΣΗΤΕΙΑΣ

ΔΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΥ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ

ΔΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ 

Δωρεάν νομική πληροφόρηση από νομικούς του ΙΝΕ ΓΣΕΕ τη Δευτέρα 9/12/24 στα γραφεία του Εργατικού Κέντρου Λασιθίου - απαιτείται τηλεφωνικό κλείσιμο ραντεβού

 
ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΝΟΜΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ  ΣΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΣΙΘΙΟΥ 

9 Δεκεμβρίου 2024

Δωρεάν νομική πληροφόρηση από νομικούς του ΙΝΕ ΓΣΕΕ σε εξατομικευμένα  ερωτήματα σχετικά με: Θέματα κοινωνικής ασφάλισης όλων των ταμείων (ΟΓΑ, ΙΚΑ, ΔΗΜΟΣΙΟ, ΟΑΕΕ, κ.α.), όπως:

 Πότε συνταξιοδοτούμαι με βάση τα ένσημα που διαθέτω;

 Μπορώ να εργαστώ και μετά τη λήψη σύνταξης;

 Πώς μπορώ να ρυθμίσω οφειλές σε ασφαλιστικά ταμεία;

Β. Τα Εργασιακά Δικαιώματα, όπως:

 Δικαιούμαι αποζημίωση μετά την απόλυσή μου;

 Δεν καταβάλλεται ο μισθός, τι μπορώ να κάνω κλπ

Οι ενδιαφερόμενοι θα εξυπηρετούνται μόνο με ραντεβού και μέχρι την πλήρωση των κενών θέσεων.

Η δήλωση συμμετοχής στη δράση γίνεται τηλεφωνικά 2810343616   και 2841022364

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού με αλγόριθμο σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα

 
Κατατέθηκε την περασμένη Παρασκευή στη Βουλή (δείτε το ΕΔΩ και ΕΔΩ) το νομοσχέδιο με το οποίο μονιμοποιείται το μνημονιακό μέτρο για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού από την εκάστοτε κυβέρνηση, χωρίς συλλογικές διαπραγματεύσεις, ώστε να διευκολύνεται η μόνιμη συμπίεση συνολικά των αποδοχών κατά παραγγελία των επιχειρηματικών ομίλων.

Πιο συγκεκριμένα, το ν/σ προβλέπει ότι από το 2028 ο καθορισμός του κατώτατου μισθού θα γίνεται κάθε χρόνο μέσω ενός μαθηματικού τύπου, ενώ μέχρι τότε θα παραμείνει σε ισχύ το σημερινό καθεστώς απευθείας κυβερνητικής απόφασης, το οποίο νομοθετήθηκε από τη συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ακροδεξιού ΛΑ.Ο.Σ. το 2012 και εφαρμόστηκε πρώτη φορά από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.

Ο «νέος» μηχανισμός διαμορφώνεται στο πλαίσιο της ενσωμάτωσης της Οδηγίας 2022/2041 «για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ενωση», που αποτελεί ένα ακόμα πολύτιμο εργαλείο για την εργοδοσία σε όλα τα κράτη - μέλη.

Στην πραγματικότητα, και με το νέο νομοθέτημα ο καθορισμός του κατώτατου μισθού μέσω του μαθηματικού τύπου εξασφαλίζει ότι οι αμοιβές των εργαζομένων θα βρίσκονται κάτω από τη μέγγενη της ανταγωνιστικότητας και της παραγωγικότητας της οικονομίας, άρα της διαρκούς συμπίεσής τους για την ένταση της εκμετάλλευσης, που η εκάστοτε κυβέρνηση θα κρατά σε λειτουργία για λογαριασμό της κερδοφορίας του κεφαλαίου.

Οσον αφορά τον μαθηματικό τύπο, ο οποίος θα εφαρμόζεται από το 2028 και μετά για την ετήσια αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού, αυτός περιλαμβάνει το ετήσιο ποσοστό μεταβολής του δείκτη τιμών καταναλωτή για τα νοικοκυριά που βρίσκονται στο χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κλίμακας και του μισού ποσοστού μεταβολής της αγοραστικής δύναμης του γενικού δείκτη μισθών κατά την ίδια χρονική περίοδο (δηλαδή, κατά την περίοδο από 1 Ιούλη του προηγούμενου έτους μέχρι 30 Ιούνη του τρέχοντος έτους). Και οι δύο δείκτες θα καθορίζονται από την ΕΛΣΤΑΤ, προσδίδοντας δήθεν «αντικειμενικό χαρακτήρα» στον καθορισμό του κατώτατου μισθού, προστατεύοντας δηλαδή την εργοδοσία από τις διεκδικήσεις των εργαζομένων και των σωματείων τους.

Ενας νόμος για να «παγώνει» ο κατώτατος μισθός

Είναι δε χαρακτηριστικό ότι στον ίδιο νόμο προβλέπονται εξαιρέσεις ακόμα κι απ' αυτό το καθεστώς, πώς δηλαδή θα μπαίνει «φρένο» στην όποια αναπροσαρμογή - αύξηση του κατώτατου μισθού.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι μια Επιστημονική Επιτροπή που δημιουργείται στο πλαίσιο του νέου μηχανισμού θα μπορεί να προτείνει να μη γίνεται αύξηση του κατώτατου μισθού για το επόμενο έτος «αν συντρέχουν λόγοι». Στους λόγους αυτούς που μπορεί να επικαλεστεί η Επιτροπή για να «παγώσει» ο κατώτατος μισθός περιλαμβάνονται οι εξής: «α) Η οικονομία βρίσκεται σε σημαντική ύφεση ή β) υπάρχει σημαντική απόκλιση του εθνικού πληθωρισμού (Δείκτη Τιμών Καταναλωτή) από τον στόχο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας ή γ) υπάρχει σημαντική ανισορροπία στο ισοζύγιο εξωτερικών συναλλαγών ή δ) υπάρχει σημαντική αύξηση του ποσοστού της ανεργίας, ή ε) η βάσει του συντελεστή της παρ. 1 αναπροσαρμογή δεν δικαιολογείται από τα επίπεδα και τις μακροπρόθεσμες εξελίξεις στην παραγωγικότητα και τη δυναμική της ή την απόκλιση του κατώτατου μισθού από το εξήντα τοις εκατό (60%) του ακαθάριστου διάμεσου μισθού ή στ) υπερβαίνει τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας ή ζ) δεν δικαιολογείται από έκτακτες περιστάσεις».

Και μόνο η απαρίθμηση των «λόγων» που μπορεί η κάθε κυβέρνηση να επικαλεστεί για να αποτρέψει την τυχόν αύξηση δείχνει ότι η τράπουλα είναι «σημαδεμένη» από την αρχή μέχρι το τέλος για λογαριασμό της εργοδοσίας, η οποία θα έχει έναν ακόμα νόμο στα χέρια της, είτε για να περιορίζει τις αυξήσεις, επικαλούμενη την «αντικειμενικότητα» του μαθηματικού τύπου, είτε να τις απαγορεύει, επικαλούμενη τουλάχιστον έναν από τους παραπάνω εφτά λόγους.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι στο αρχικό κείμενο που δόθηκε στη διαβούλευση δεν υπήρχε ο παράγοντας της «σημαντικής αύξησης της ανεργίας», που προστέθηκε εκ των υστέρων. Θυμίζουμε ότι το «κριτήριο» της αύξησης της ανεργίας στα χρόνια των μνημονίων αξιοποιήθηκε συστηματικά ως πρόσχημα για τη μείωση του κατώτατου μισθού, την κατάργηση των τριετιών και συνολικά των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.

Στις καλένδες η «επαναφορά των ΣΣΕ

Μεγάλη κοροϊδία αποδεικνύεται και ο ισχυρισμός της κυβέρνησης ότι «πρόθεσή της είναι να ενισχύσει τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας». Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο σχετικό άρθρο που ενσωματώνει την ευρωπαϊκή Οδηγία, προβλέπεται η επεξεργασία ενός σχεδίου δράσης με διάρκεια από 1 έως 5 έτη (!), το οποίο υποτίθεται ότι θα ορίσει «χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένα μέτρα για τη σταδιακή αύξηση του ποσοστού κάλυψης από συλλογικές διαπραγματεύσεις».

Αυτό το σχέδιο «εκδίδεται εντός ενός έτους από την έναρξη ισχύος του νόμου». Σε απλά ελληνικά, η επαναφορά των κλαδικών ΣΣΕ παραπέμπεται στις καλένδες, αφού την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση αρνείται να επαναφέρει στοιχειώδεις προβλέψεις που απαιτούν τα σωματεία για να αποκτήσουν υπόσταση οι ΣΣΕ (επεκτασιμότητα, υποχρεωτικότητα, μετενέργεια, δυνατότητα μονομερούς προσφυγής στον ΟΜΕΔ κ.ά.), παραγγέλνει «σχέδια» για το ...2030!

Μονιμοποίηση των περικοπών για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο

Αντίστοιχου χαρακτήρα είναι και οι διατάξεις που αφορούν την κατώτατη αμοιβή για τους δημοσίους υπαλλήλους. Με τα σχετικά άρθρα, η κυβέρνηση ορίζει πως από «το έτος 2026 και εξής, οι βασικοί μισθοί των μισθολογικών κλιμακίων του προσωπικού του δημόσιου τομέα, όπως αυτοί έχουν διαμορφωθεί την 31η.12.2025, βάσει των άρθρων 9 και 14 του Κεφαλαίου Β΄ του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), του άρθρου 20 του ν. 5045/2023 (Α΄ 136) καθώς και της παρ. 3 του παρόντος, προσαυξάνονται ισόποσα...».

Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση μονιμοποιεί όλες τις περικοπές των τελευταίων χρόνων σε βάρος των δημοσίων υπαλλήλων που έφτασαν το 40%, προβλέπει λίγα ψίχουλα αύξηση για τα επόμενα χρόνια και κυρίως ενταφιάζει το δίκαιο αίτημά τους για επιστροφή του 13ου και 14ου μισθού.

Αναδημοσίευση από τη σελίδα της εφημερίδας ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ