Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2017

Ερώτηση του βουλευτή Λασιθίου της ΝΔ Γιάννη Πλακιωτάκη για την Μονάδα Νεφροπαθών Λασιθίου


Ζήτημα μείζονος σημασίας για την υγεία και την ασφάλεια της ζωής των πολιτών του Νομού Λασιθίου προκαλεί η απαράδεκτη καθυστέρηση της μεταφοράς της Μονάδας Τεχνητού Νεφρού σε χώρο του Γενικού Νοσοκομείου του Αγίου Νικολάου.

Ο πρόσφατος θάνατος του 47χρονου Προέδρου του Συλλόγου Νεφροπαθών του νομού Λασιθίου κατά την διάρκεια της διαδικασίας της αιμοκάθαρσης, δημιούργησε την δικαιολογημένη αγανάκτηση και την έκρηξη του θυμού και της απόγνωσης των νεφροπαθών του νομού μας. Τα μέλη του Συλλόγου Νεφροπαθών του νομού Λασιθίου, δικαίως αποδίδουν τον θάνατο του Προέδρου τους, στο γεγονός ότι η Μονάδα Τεχνητού Νεφρού δεν λειτουργεί ως όφειλε στον χώρο του Νοσοκομείου, αντιθέτως στεγάζεται στο ισόγειο του Θεραπευτηρίου  Χρόνιων Παθήσεων Λασιθίου και επομένως κάθε φορά που υποβάλλονται στην διαδικασία αιμοκάθαρσης ελλοχεύει κίνδυνος για την ζωή τους, σε ενδεχόμενο έκτακτο περιστατικό.

Εξαιτίας του συγκεκριμένου τραγικού συμβάντος άλλωστε, προχώρησαν πριν λίγες μέρες στην συμβολική κατάληψη της Μονάδας Τεχνητού Νεφρού. Επειδή όμως οι εκκλήσεις τους για βοήθεια προς τους αρμόδιους έπεσαν στο κενό προσέφυγαν νομικά με καταγγελία τους στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Λασιθίου με αποτέλεσμα να διαταχθεί επείγουσα προκαταρκτική εξέταση για το συγκεκριμένο θέμα.

Η τοπική κοινωνία, οι αιρετοί άρχοντες, οι δημοτικές παρατάξεις, οι φορείς της περιοχής, το ιατρικό προσωπικό , κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου φοβούμενοι επανάληψη του τραγικού συμβάντος ενός ενδεχόμενου θανάτου στην Μονάδα Τεχνητού Νεφρού.

Θα πρέπει να τονίσουμε ότι η Διοικήτρια του Γενικού Νοσοκομείου Λασιθίου, κατά την διάρκεια της συμβολικής κατάληψης στην οποία προχώρησαν τα μέλη του Συλλόγου των Νεφροπαθών του Λασιθίου, δεσμεύτηκε για την προσπάθεια να επισπευτούν οι διαδικασίες ολοκλήρωσης του έργου, αλλά τόνισε ότι η μεταφορά της Μονάδας Τεχνητού Νεφρού αποκλείεται να ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2018, προφασιζόμενη την γραφειοκρατική δυσκαμψία στην διαδικασία προκήρυξης, ανάθεσης και ολοκλήρωσης του έργου.

Κύριε Υπουργέ,

Για την τραγική καθυστέρηση της υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου που ήταν η αιτία του τραγικού θανάτου ενός συνανθρώπου μας,  η ευθύνη ανήκει εξ ολοκλήρου στην κυβερνητική πολιτική των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Πριν θρηνήσουμε εκ νέου και άλλα θύματα της αναλγησίας της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, θα πρέπει να αναλάβετε τις ευθύνες σας και να δώσετε άμεση και αποτελεσματική λύση στο ζωτικό πρόβλημα που ταλανίζει τον Νομό Λασιθίου.

Περαιτέρω καθυστέρηση εξαιτίας των χρονοβόρων γραφειοκρατικών κωλυμάτων στην ολοκλήρωση της μεταφοράς της Μονάδας Τεχνητού Νεφρού στο Γενικό Νοσοκομείου του Αγίου Νικολάου, σας καθιστά προσωπικά υπεύθυνο.

Τα μέλη της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ είναι υπόλογοι για την όλη απαράδεκτη και επικίνδυνη κατάσταση στις νοσοκομειακές μονάδες της χώρας μας.

Η σύγχυση που επικρατεί στο κυβερνητικό στρατόπεδο και η αποτυχημένη προσπάθεια χάραξης και υλοποίησης αποτελεσματικής πολιτικής, καθιστά τραγελαφική την όλη κατάσταση, πλήττοντας την άμεση και ουσιαστική εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και την συνολικότερη περιφερειακή ανάπτυξη του τόπου μας, που στην εξαιρετικά δύσκολη εποχή που βιώνουμε όλοι μας, εξαιτίας της πολυετούς οικονομικής κρίσης, οι ανάγκες της τοπικής κοινωνίας αντιμετωπίζονται με πλήρη αδιαφορία και παντελή έλλειψη σχεδιασμού και οργάνωσης από την κυβέρνηση.

Κύριε Υπουργέ,

Επειδή στην τοπική κοινωνία του Νομού Λασιθίου, επικρατεί έντονη δυσαρέσκεια και μεγάλη ανησυχία τόσο από τα στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης, όσο και από το σύνολο των πολιτών της περιοχής.

Ερωτάται ο Υπουργός;

1.    Πότε και με ποιο χρονοδιάγραμμα θα πραγματοποιηθεί η μεταφορά της Μονάδας Τεχνητού Νεφρού στο Γενικό Νοσοκομείο Αγίου Νικολάου ώστε να αποφευχθεί η επανάληψη ενός τόσο τραγικού περιστατικού όπως ο πρόσφατος θάνατος του Προέδρου του Συλλόγου Νεφροπαθών του Νομού Λασιθίου ;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Γιάννης Πλακιωτάκης

Απάντηση στην Διοικήτρια του Νοσοκομείου Αγίου Νικολάου από το Δ.Σ. Νεφροπαθών Νομού Λασιθίου


Σαν αιμοκαθαριζόμενοι αυτό που βιώνουμε απέχει πολύ από τα γραφόμενα σας.

1)  Η απόσταση της Μονάδας Τεχνητού Νεφρού από το κτίριο του Νοσοκομείου δεν είναι πέντε (5) λεπτά με τα πόδια,εκτός αν τα 200 μ. που απέχει η απόσταση μπορεί κάποιος να την διανύσει τόσο γρήγορα.

2) Το βάψιμο των εσωτερικών χώρων που αναφέρει το δημοσίευμα είχε γίνει πριν από τρία (3) χρόνια και ήδη η αίθουσα είναι γεμάτη υγρασίες και πεσμένους σοβάδες και οι πόρτες εσωτερικά χωρίς χερούλια. Η υγρομόνωση της ταράτσας του κτιρίου είχε γίνει αρκετά χρόνια πριν.

3) Τα καινούρια μηχανήματα αιμοκάθαρσης είχαν αγοραστεί μετά από χορηγίες του κ. Βαρκαράκη , του κ. Λεμπιδάκη (επιχειρηματία με τα πλαστικά ΚΡΗΤΗΣ) και του κ. Χαλκιαδάκη, μετά  από κινητοποίηση και μεγάλη προσπάθεια του προηγούμενου Δ.Σ με Πρόεδρο τον κύριο Ν. Χριστοφακάκη.  Τα υπόλοιπα μηχανήματα είναι πεπαλαιωμένα.

4) Τα πιεσόμετρα που χρησιμοποιούνται τώρα είναι και αυτά από δωρεές και τις περισσότερες φορές υπολειτουργούν.

5) Τα σιφώνια αποχέτευσης που υπάρχουν εντός της αίθουσας αιμοκάθαρσης μυρίζουν πολύ άσχημα και συχνά εμφανίζονται κατσαρίδες.

6) Στις πολυθρόνες που χρησιμοποιούμε κατά την ώρα της κάθαρσης υπολειτουργεί ή δεν λειτουργεί καθόλου η ανάκληση στα πόδια, κάτι πολύ σημαντικό για ασθενείς που εμφανίζουν χαμηλή αρτηριακή πίεση κατά την ώρα της κάθαρσης.

7) Όταν κάποιος ασθενής νοσηλεύεται για άλλη αιτία στο Νοσοκομείο μπορεί να περιμένει έως και δύο ώρες το ασθενοφόρο για να τον μεταφέρει από την Μ.Τ.Ν πίσω.

Παρόλα τα παραπάνω προβλήματα εξοπλισμού της Μ.Τ.Ν και της κακής κτιριακής υποδομής έχουμε εμπιστοσύνη στο προσωπικό της μονάδας (Ιατρικό – Νοσηλευτικό – Βοηθητικό)το οποίο εργάζεται συνειδητά,και ζητάμε περισσότερες νοσηλεύτριες για την καθεμία βάρδια.

Ελπίζουμε ότι θα λάβετε υπόψιν όλα τα παραπάνω και θα γίνει το συντομότερο η δημοπράτηση του έργου για την μεταστέγαση μας εντός του Νοσοκομείου.

Από το Δ.Σ Νεφροπαθών Νομού Λασιθίου.

Aναδημοσίευση από τη σελίδα cna.gr

ΠΟΕΔΗΝ: Απαντήσεις του Υπουργού Υγείας στην κινητοποίηση της Πέμπτης 23-11-2017

ΑΘΗΝΑ 24/11/2017
ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 3908

ΠΡΟΣ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΕΛΗ ΠΟΕΔΗΝ

Συνάδελφοι,
Την Πέμπτη 23/11/2017 πραγματοποιήσαμε απεργιακή κινητοποίηση για την εξόφληση των μισθών και την μονιμοποίηση του προσωπικού με ελαστικές μορφές απασχόλησης.

Συγκεντρωθήκαμε έξω από το Υπουργείο Υγείας και ζητήσαμε να συναντήσουμε τον Υπουργό όλοι οι εργαζόμενοι. Η πρόθεση του Υπουργού ήταν να δει μόνο μία ολιγομελή αντιπροσωπεία. Κατ’ απαίτηση των συγκεντρωμένων εργαζόμενων ανοίξαμε την πόρτα του Υπουργείου και εισήλθαν όλοι οι συγκεντρωμένοι.
Ζητήσαμε να έρθει ο Υπουργός στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Υγείας να απαντήσει στα αιτήματά μας μπροστά σε όλους τους εργαζόμενους. Όπως κι έγινε.

Τέθηκαν τα αιτήματα από τον Πρόεδρο της ΠΟΕΔΗΝ και από συναδέλφους, επικουρικό, εργολαβικό, ΟΑΕΔ, πρώην εργολαβικό προσωπικό. Τονίσαμε ότι το εν λόγω προσωπικό καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες, αντικατέστησαν σε ένα μικρό μέρος μόνιμο προσωπικό που αποχώρησε. Στηρίουν τη λειτουργία των Νοσοκομείων, των Προνοιακών Μονάδων, των Κέντρων Υγείας, του ΕΚΑΒ, δεν έχουν χρήματα ούτε για φαγητό αφού δεν τους καταβάλλεται ο μισθός, δεν ανέχονται να γίνονται πίνγ πονγκ, μεταξύ Υπουργείου Υγείας και Ελεγκτικού Συνεδρίου για να ενισχύσει το αφήγημά της η κυβέρνηση ότι «για όλα φταίνε οι δικαστές» που δεν την αφήνουν να κυβερνήσει. Είπαμε ότι ο σκοπός της κυβέρνησης είναι η ομηρία των 10.000 και πλέον συμβασιούχων στη Δημόσια Υγεία για ψηφοθηρικούς λόγους. Η κυβέρνηση ενδιαφέρεται για τα ψηφαλάκια και «Γαία πυρί μιχθήτω» για τα Νοσοκομεία.
Ευρηματικά ήταν τα πανό μας.
Μάλιστα επειδή ήταν συγκεντρωμένοι έξω από το Υπουργείο Υγείας οι συνταξιούχοι το πανό που είχε σύνθημα «ψωμί κι ελιά με Τσίπρα ... πρωθυπουργό και Πολάκη ... υπουργό» ήταν επίκαιρο.
Πολύ επίκαιρο.
Ο Υπουργός απάντησε στα αιτήματα που θέσαμε:

Καταβολή μισθοδοσίας και μονιμοποίηση επικουρικού προσωπικού.
Θα αναλάβει πρωτοβουλίες είπε προς το Ελεγκτικό Συνέδριο για να διευθετηθεί η καταβολή της μισθοδοσίας και εάν χρειασθεί θα νομοθετήσουν στη Βουλή. Σε κάθε περίπτωση είπε θα εξοφληθούν οι εργαζόμενοι.
Οι καθυστερήσεις στην καταβολή της μισθοδοσίας είπε είναι αναπόφευκτες. Δεν εξετάζουμε είπε την μονιμοποίηση των υπαλλήλων παρ’ ότι συμφωνούμε ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, καθ’ ότι δεν μας αφήνουν τα μνημόνια. Θα εφαρμόσουμε την απόφαση που πάρθηκε για τους συμβασιούχους των ΟΤΑ.
Μετά τα μνημόνια βλέπουμε.
Μάλιστα ο κος Πολάκης τόνισε πολλές φορές ότι οι δικαστές σαμποτάρουν την κυβέρνηση.
Τονίσαμε στον Υπουργό ότι η κυβέρνηση νομοθετεί και ως εκ τούτω η ίδια αρνείται να νομοθετήσει την μετατροπή των συμβάσεων σε αορίστου χρόνου ελέω μνημονίων.
Το συμπέρασμα είναι ότι οι συνάδελφοι θα ταλαιπωρούνται στην καταβολή της μισθοδοσίας έως τη λήξη των συμβάσεων. Μετά την 31/12/2018 δεν υπάρχει καμία δέσμευση από την κυβέρνηση για την τύχη τους.

Προσωπικό ΟΑΕΔ με κοινοτικά κονδύλια.
Ο Υπουργός μας είπε ότι έχει συμφωνήσει με την Υπουργό Εργασίας και τον ΟΑΕΔ για την παράταση των συμβάσεών τους για ένα έτος.

Πρώην εργολαβικό προσωπικό.
Υπηρετούν με συμβάσεις έργου που μετατράπηκαν σε συμβάσεις εργασίας και λήγουν 31/12/2018. Υπενθυμίσαμε στον Υπουργό ότι στο Ν. 4430/2011 άρθρο 63 περιλαμβάνεται διάταξη που ορίζει ότι ο χρόνος απασχόλησης δεν μπορεί να υπερβαίνει το 24μηνο. Μάλιστα Επίτροποι του Ελεγκτικού Συνεδρίου ξεκίνησαν ήδη να αθροίζουν το χρόνο της σύμβασης έργου με το χρόνο της σύμβασης εργασίας.
Ως εκ τούτω σύντομα θα δημιουργηθεί ζήτημα και με αυτή την κατηγορία εργαζομένων.
Ζητήσαμε ο Υπουργός να παρέμβει στα Νοσοκομεία που έχουν συνάψει συμβάσεις έργου με το πρώην εργολαβικό προσωπικό να μετατρέψουν τις εν λόγω συμβάσεις σε συμβάσεις εργασίας, καθ’ ότι οι Διοικήσεις αρνούνται με το επιχείρημα ότι υπερβαίνουν το 24μηνο απασχόλησης.
Δεσμεύτηκε ότι θα το πράξει ο Υπουργός.
Θέσαμε υπ’ όψιν του Υπουργού Υγείας ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο επιστρέφει αθεώρητα εντάλματα πρώην εργολαβικού προσωπικού που έχει συνάψει συμβάσεις έργου με τα Νοσοκομεία, λόγω προσφυγής των εργολάβων.
Ταυτόχρονα επισημάναμε ότι ακόμη και σήμερα σε πολλά Νοσοκομεία παραμένουν οι εργολάβοι που πίνουν το αίμα των εργολαβικών εργαζομένων.
Υποσχέθηκε ότι θα τα δει όλα αυτά τα ζητήματα.

Στο Γενικό Συμβούλιο της Δευτέρας 27/11/2017 θα αποφασίσουμε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017

«Καμπανάκι» από την Κομισιόν...


για το πλήγμα στις δαπάνες υγείας...

Στο πλήγμα που δέχθηκαν οι δαπάνες υγείας στη διάρκεια της κρίσης, κάτι που είχε άμεση αρνητική επίπτωση στις παρεχόμενες υπηρεσίες, αναφέρεται έκθεση της Κομισιόν με...
ειδικό κεφάλαιο 20 σελίδων για την Ελλάδα. Μάλιστα, για να εκτιμηθούν οι ακριβείς συνέπειες θα χρειαστούν μερικά χρόνια, διευκρινίζει η έκθεση.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλύπτει το προφίλ της υγείας στην Ε.Ε., αλλά και των κρατών-μελών, όπου αναφέρεται τόσο στα υφιστάμενα συστήματα όσο και στα ιατρικά ευρήματα.

Σύμφωνα με την έκθεση, η βαθιά οικονομική κρίση εξακολουθεί να επιδρά στο σύστημα υγείας, όπου οι συνολικές δαπάνες (δημόσιες και ιδιωτικές) κυμάνθηκαν στο 8,4% του ΑΕΠ το 2015.

Η κατά κεφαλή δαπάνη μειώθηκε από 2.287 ευρώ το 2009 σε 1.650 ευρώ το 2015 (προσαρμοσμένη ανάλογα με τις διαφορές στην αγοραστική δύναμη), μείωση ύψους 28%, η οποία κατατάσσει την Ελλάδα αρκετά χαμηλά σε σχέση με τον μέσο όρο στην Ε.Ε. Οι δημόσιες δαπάνες αντιστοιχούν στο 5% του ΑΕΠ σε σχέση με το 7,2% που είναι ο μέσος όρος στην Ε.Ε. και αντιπροσωπεύουν μόλις το 59% των συνολικών δαπανών για την υγεία.

Η μη ικανοποιούμενη ανάγκη στον τομέα της υγείας αυξήθηκε και οι ομάδες χαμηλότερου εισοδήματος αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες πρόσβασης στην περίθαλψη, αναφέρει η έκθεση.

Ειδικότερα, η μη ικανοποιούμενη ανάγκη για ιατρική περίθαλψη λόγω κόστους, απόστασης ή χρόνου αναμονής τριπλασιάστηκε κατά την τελευταία δεκαετία και είναι πλέον η δεύτερη υψηλότερη στην Ε.Ε. (12,3% έναντι 3,3% του μέσου όρου της Ε.Ε.). Η διαφοροποίηση μεταξύ του υψηλότερου εισοδήματος (3,9%) και του χαμηλότερου (18,7%) είναι τεράστια, στοιχείο που υπογραμμίζει την άνιση πρόσβαση σε υπηρεσίες που βιώνουν οι διάφορες εισοδηματικές ομάδες.

Το ποσοστό του πληθυσμού που αναφέρει μη ικανοποιούμενες ανάγκες υγειονομικής περίθαλψης λόγω υψηλού κόστους υπερδιπλασιάστηκε μεταξύ 2010 και 2015 (από 4,2% σε 10,9%), ενώ ιδιαίτερα μεγάλες είναι οι ανισότητες ανάλογα με την εισοδηματική ομάδα. Στα φτωχότερα στρώματα έφτασε στο 17,4%, το υψηλότερο ποσοστό στην Ε.Ε., όπου ο μέσος όρος είναι μόλις 4,1%.

Από την άλλη, η Ελλάδα εμφανίζει ένα από τα υψηλότερα επίπεδα ιδιωτικών δαπανών για την υγεία στην Ε.Ε. Η συμμετοχή του ασφαλισμένου επιβάλλεται στις (ιδιωτικά παρεχόμενες) διαγνωστικές και εργαστηριακές εξετάσεις, στα φάρμακα που χορηγούνται εκτός νοσοκομείου και στις επισκέψεις σε ιδιωτικούς παρόχους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ. Ωστόσο, ισχύουν διάφορες εξαιρέσεις για ορισμένες παθήσεις και ευάλωτες ομάδες, όπως γι’ αυτές με χαμηλό εισόδημα ή για όσους πάσχουν από χρόνιες ασθένειες, ώστε να διασφαλίζεται η προστασία της πρόσβασης.

Η έκθεση αναφέρει ότι το 2014 θεσπίστηκε με νόμο η καθολική πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να δοθεί σε όλους τους Έλληνες πολίτες το δικαίωμα πρόσβασης στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, συμπεριλαμβανομένων των διαγνωστικών εξετάσεων. Με μεταγενέστερη νομοθεσία θεσπίστηκε δωρεάν πρόσβαση στα δημόσια νοσοκομεία και δικαίωμα σε φαρμακευτική περίθαλψη για τους ανασφάλιστους, με τους ίδιους όρους και τις ίδιες συμμετοχές στις πληρωμές που ίσχυαν για τους ασφαλισμένους.

Σύμφωνα με την έκθεση, στην πραγματικότητα το υψηλότερο μερίδιο των δαπανών των νοικοκυριών για την υγεία συνιστούν οι άμεσες πληρωμές των ασθενών και όχι η συμμετοχή των ασφαλισμένων στο κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών.  


 
Υπάρχουν πολλές αιτίες γι’ αυτό, στις οποίες περιλαμβάνονται:
 

οι λίστες αναμονής για ορισμένες υπηρεσίες,
η μεγάλη διαφορά μεταξύ των ποσοστών επίσημης αποζημίωσης και των πραγματικών αμοιβών που καταβάλλονται σε συμβεβλημένους παρόχους (επιπλέον χρέωση),
το μηνιαίο όριο στον αριθμό των επισκέψεων σε γιατρούς, το οποίο μπορεί να αναγκάσει τους ασθενείς να αναζητήσουν πρωτοβάθμια περίθαλψη σε ιδιωτικές δομές,
οι κατακερματισμένες δημόσιες υπηρεσίες,
η διαχρονική υπερπροσφορά ιδιωτών γιατρών (που τροφοδοτείται από την έλλειψη συστήματος παραπομπών),
οι επισκέψεις των ασθενών στα «απογευματινά ιατρεία» σε (δημόσια) νοσοκομεία για τα οποία καταβάλλουν άμεση αμοιβή,
η εκτεταμένη χρήση άτυπων πληρωμών, προφανώς η έκθεση εννοεί τα «φακελάκια».

Το 2015 οι άμεσες ιατρικές δαπάνες στην Ελλάδα ως ποσοστό της τελικής κατανάλωσης των νοικοκυριών έφτασαν στο 4,4%, το τρίτο μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ των κρατών-μελών, μετά τη Βουλγαρία και τη Μάλτα, και σχεδόν διπλάσιο από τον μέσο όρο (2,3%) στην Ε.Ε.

Νοσοκομειακές λοιμώξεις
Σε ό,τι αφορά την καθαρώς επιστημονική σκοπιά της έκθεσης, οι συντάκτες χτυπούν «καμπανάκι» για τα ανησυχητικά υψηλά ποσοστά νοσοκομειακών λοιμώξεων στην Ελλάδα. Σύμφωνα με μελέτες, τα ποσοστά λοιμώξεων που σχετίζονται με τη χρήση συσκευών στις μονάδες εντατικής θεραπείας είναι υψηλά, ενώ μεγάλη είναι και η διαφοροποίηση μεταξύ νοσοκομείων όσον αφορά τον συνολικό αριθμό των περιστατικών λοίμωξης (κυμαίνονται από 230 έως 450 ανά μήνα). Η Ελλάδα καταγράφει επίσης πολύ υψηλά ποσοστά μικροβιακής αντοχής, γεγονός που οδήγησε σε κυβερνητική δράση το 2013.

Η χώρα κατέχει ένα από τα υψηλότερα επίπεδα κατανάλωσης αντιβιοτικών και μικροβιακής αντοχής στην Ε.Ε. Βάσει δεδομένων επιτήρησης προκύπτει ότι το 2015 οι νοσοκομειακές βακτηριαιμίες από Klebsiella pneumoniae ήταν σε ποσοστό 61,9% ανθεκτικές στις καρβαπενέμες, μια σημαντική κατηγορία αντιβιοτικών τελευταίας γραμμής για την αντιμετώπιση των βακτηριακών λοιμώξεων. Πρόκειται για το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη.

Το 2013 νέα νομοθεσία δρομολόγησε μια ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική, η οποία περιλαμβάνει τη θέσπιση ετήσιων σχεδίων δράσης, ενισχυμένη υποχρεωτική επιτήρηση και κατάρτιση των επαγγελματιών υγείας στην εφαρμογή μέτρων για τον έλεγχο των λοιμώξεων και την ορθή χρήση των αντιβιοτικών. Η εφαρμογή της βρίσκεται σε εξέλιξη και βασίζεται στη διαθεσιμότητα επαρκών πόρων και στην αυξανόμενη ευαισθητοποίηση μεταξύ των επαγγελματιών υγείας, αναφέρει η έκθεση.

Το προσδόκιμο ζωής στην Ελλάδα ανέρχεται στα 81,5 έτη και είναι πάνω από τον μέσο όρο της Ε.Ε., ωστόσο μετά την ηλικία των 65 ετών τα δύο τρίτα αυτών των ετών συνοδεύονται από αναπηρία. Η διαφορά στο προσδόκιμο ζωής ανάμεσα στα δύο φύλα παραμένει και ανέρχεται σε πέντε έτη, καθώς επίσης και η κοινωνική ανισότητα, με διαφορά τεσσάρων ετών ανάλογα με το μορφωτικό επίπεδο.

Η ισχαιμική καρδιοπάθεια, τα εγκεφαλικά επεισόδια και ο καρκίνος του πνεύμονα εξακολουθούν να έχουν σημαντική επίπτωση στη θνησιμότητα, αλλά οι θάνατοι λόγω τροχαίων ατυχημάτων έχουν μειωθεί δραστικά.

Σύμφωνα με την έκθεση, το 2014 το 27% των ενηλίκων κάπνιζε καθημερινά, ποσοστό σημαντικά μειωμένο σε σχέση με το 40% το 2008, που όμως παραμένει το δεύτερο υψηλότερο μεταξύ των κρατών-μελών της Ε.Ε. Αντιθέτως, η κατανάλωση αλκοόλ ανά ενήλικα μειώθηκε και είναι αισθητά κάτω του μέσου όρου στην Ε.Ε., όπως και η ευκαιριακή άμετρη κατανάλωση αλκοόλ. Ενώ το ποσοστό παχυσαρκίας μεταξύ των ενηλίκων (17%) είναι μόλις ελαφρώς υψηλότερο από τον μέσο όρο στην Ε.Ε., σχεδόν το ένα τέταρτο των ατόμων ηλικίας 15 ετών είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα, ποσοστό που είναι το δεύτερο υψηλότερο μεταξύ των χωρών της Ε.Ε.

Με ελλείψεις οι αγροτικές περιοχές
Σύμφωνα με την έκθεση της Κομισιόν, οι υγειονομικές εγκαταστάσεις, το προσωπικό και ο ιατρικός εξοπλισμός είναι άνισα κατανεμημένα στη χώρα, με μεγαλύτερη συγκέντρωση στις αστικές περιοχές και ελλιπή εξυπηρέτηση των αγροτικών περιοχών, γεγονός που συμβάλλει σε υψηλό επίπεδο μη ικανοποιούμενων αναγκών για ιατρική περίθαλψη.

Για παράδειγμα, ο αριθμός των νοσοκομειακών κλινών οξείας νοσηλείας το 2015 (360 ανά 100.000 κατοίκους) δεν είναι μόνο κάτω από τον μέσο όρο της Ε.Ε. (418), αλλά καταδεικνύει επίσης τριπλάσια διαφορά ανάμεσα στον αριθμό των κλινών της μητροπολιτικής περιφέρειας Αττικής και των αγροτικών περιοχών της Κεντρικής Ελλάδας.

Το πάγωμα των προσλήψεων εργαζομένων στον δημόσιο τομέα που επιβλήθηκε το 2010 ανέκοψε τη σταθερή αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού που απασχολείται στην υγειονομική περίθαλψη, τάση η οποία χαρακτήριζε την περίοδο πριν από την κρίση. Οδήγησε σε μείωση κατά 15% του προσωπικού που απασχολείται σε νοσοκομεία - παρά το γεγονός αυτό, η Ελλάδα εξακολουθεί να καταγράφει μακράν την υψηλότερη αναλογία γιατρών σε σχέση με τον πληθυσμό (6,3 ανά 1.000).

Η συντριπτική πλειονότητα των γιατρών είναι ειδικοί γιατροί και μόνο μια μικρή μειονότητα (6%) είναι γενικοί ή οικογενειακοί γιατροί. Σε αντίθεση με τον αριθμό των γιατρών, η αναλογία νοσηλευτικού προσωπικού προς τον πληθυσμό είναι μακράν η χαμηλότερη στην Ε.Ε. (3,2 έναντι 8,4 ανά 1.000)...


naftemporiki.gr

Videos από τη χθεσινή συνάντηση εργαζομένων με ελαστικές σχέσεις εργασίας και απλήρωτων επικουρικών σε υγεία - πρόνοια με την ηγεσία του Υπ. Υγείας στο αμφιθέατρο του υπουργείου που προέκυψε από τη δυναμική κινητοποίηση που προηγήθηκε