Σάββατο 30 Απριλίου 2011

Στο ΠΑΓΝΗ έκαναν στάση εργασίας για τις απλήρωτες ώρες - εξαιρέσιμα



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Προς όλους τους εργαζόμενους στο ΠΑΓΝΗ

Συνάδελφοι-σσες,

Το Δ.Σ. του Σωματείου προκήρυξε την Πέμπτη 28 Απριλίου 2011 3ωρη Στάση Εργασίας 11.00- 14.00, ώστε να πραγματοποιηθεί η τρίτη Εκλογοαπολογιστική Συνέλευση στο αμφιθέατρο του Νοσοκομείου. Η συμμετοχή σας είναι απαραίτητη.
Το Δ.Σ. του Σωματείου προκήρυξε την Παρασκευή 29 Απριλίου 2011 3ωρη Στάση Εργασίας 12.00 – 15.00 λόγω της μη καταβολής των δεδουλευμένων των εργαζόμενων ( ώρες υπερωριακής απασχόλησης, νυκτερινά – εξαιρέσιμα ).
Τις ώρες των Στάσεων Εργασίας το Νοσοκομείο θα λειτουργήσει με προσωπικό ασφαλείας.




Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος                                                     Ο Γεν. Γραμματέας



  Αχλαδιανάκης Εμμανουήλ                       Δαγκωνάκης Ιωάννης


Αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα του σωματείου εργαζομένων του ΠΑΓΝΗ

Σάββατο 23 Απριλίου 2011

Πόσο κόστισε ο επιστημονικός φερετζές των συγχωνεύσεων;


Χρυσάφι έχει πληρωθεί ο περίφημος χάρτης υγείας, ενώ κανείς από
τους εμπλεκόμενους δεν δίνει σαφή απάντηση για το ακριβές ύψος της
δαπάνης. Η ΟΕΝΓΕ υπέβαλε προ τεσσάρων μηνών έγγραφο ερώτημα
στον υπουργό Υγείας κ. Λοβέρδο, χωρίς ποτέ να λάβει απάντηση, ενώ
όλη η παρέα των εμπλεκομένων τηρεί σιγή όταν ερωτάται για το ζήτη-
μα.
Συνεργάτες του Ygeianet κατάφεραν μετά από έρευνα που πραγματοποίησαν
 στο διαδίκτυο και σε αρχεία να σχηματίσουν μία σχετικά αξιόπιστη
 εικόνα του κόστους αυτού του έργου που η χρηματοδότησή του
ξεκίνησε το Μάιο του 2009 και δύο χρόνια αργότερα δεν έχει ολοκληρωθεί
 ούτε κατά το ήμισυ, αποτελεί όμως τον επιστημονικό φερετζέ για
τις συγχωνεύσεις Νοσοκομείων και εν γένει για την κατεδάφιση όλου
του δημόσιου συστήματος υγείας. Πρωτεργάτες ο κ. Κυριόπουλος και ο
κ. Λιαρόπουλος, οι οποίοι ακόμη και σήμερα καταφέρνουν με διάφο-
ρους τρόπους να αντλούν μεγάλα κονδύλια για το καταστροφικό αυτό
εγχείρημα.
Στοιχεία
Το έργο ξεκίνησε πριν 10 χρόνια, φτιάχτηκε μία υποτυπώδης υποδομή
και δαπανήθηκαν από τις κυβερνήσεις πολλά εκατομμύρια ευρώ, το
ακριβές ύψος των οποίων δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί σε σημε-
ρινές τιμές, πρέπει όμως να εγγίζει τα 5 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο
χρηματοδοτήθηκε εκ νέου το 2009 από τον κρατικό προϋπολογισμό και
από τα ΕΣΠΑ και ανατέθηκε εξ ημισείας στην Εθνική Σχολή Δημόσιας
Υγείας (ΕΣΔΥ) και το ΚΕΕΛΠΝΟ.
Η ΕΣΔΥ βάσει της αρχικής συμφωνίας1 έλαβε τρία εκατομμύρια ευρώ
1 http://www.ygeiapronoia.
gr/uploads/d_programmatikh_periodos/4_erga/4.2_katalogos/4.2.1_forea/277303_dy_xartis_deiktes.pdf
και το ΚΕΕΛΠΝΟ έλαβε2 άλλα τρία εκατομμύρια ευρώ. Σύνολο 6 εκατ.
ευρώ!
Είναι χαρακτηριστικό ότι το ΚΕΕΛΠΝΟ χρηματοδοτήθηκε με 500.000 ευρώ
 για «διάχυση της γνώσης», όρος με τον οποίο αποκαλείται η προπαγάνδα στους κύκλους των επικοινωνιολόγων.

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν και από την απάντηση της τ. υ-
πουργού Υγείας κ. Ξενογιαννακοπούλου σε επίκαιρη ερώτηση στη Βου-
λή πριν ένα χρόνο.
Παραθέτουμε το σχετικό απόσπασμα:
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Ρ΄
Δευτέρα 19 Απριλίου 2010
Απάντηση της υπουργού Υγείας σε επίκαιρη ερώτηση του Θ. Λεβέντη:
ΜΑΡΙΛΙΖΑ ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ (Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Πολιτικής):
Προχωράμε πρώτα απ’ όλα το επιχειρησιακό πρόγραμμα ανάπτυξης ανθρώπινου
δυναμικού, τον υγειονομικό χάρτη ως διοικητική και συντονιστική υποστήριξη με
έναν προϋπολογισμό δαπάνης 3 εκατομμυρίων ευρώ –εδώ το κέντρο ελέγχου και
πρόληψης νοσημάτων έχει τον κύριο ρόλο για να το υλοποιήσει- το σύστημα παραγωγής
 δεικτών υγειονομικού χάρτη πάλι με προϋπολογισμό 3 εκατομμυρίων στο
ΕΣΠΑ όπου είναι η Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας που σας ανέφερα προηγουμένως…

Ο χειρισμός του ζητήματος από το δίδυμο Κυριόπουλου - Λιαρόπουλου
αποτελεί πραγματική πολιτική πρόκληση και επιστημονικό όνειδος. Χωρίς
 να έχουν ολοκληρώσει το έργο για το οποίο έχουν αμειφθεί εξάγουν
συμπεράσματα προκειμένου να ικανοποιήσουν τις στοχεύσεις που έχει
θέσει η τρόικα και ο τρίτος του τριγώνου των οικονομολογούντων Η.Μόσιαλος,
 ο οποίος εμφανίζεται πλέον ως ο εγχώριος εκπρόσωπος του ΔΝΤ 


Δημήτρης Βαρνάβας
αναδημοσιευση απο το http://www.ygeianet.gr/
.

Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

Όλα τα ΄χαμε , μόνο το νέο πανλασιθιώτικο νοσοκομείο μας έλειπε

 Ένα άρθρο του πρώην Δημάρχου Αγ. Νικολάου κ. Αντ. Ζερβού


Εδώ και λόγο καιρό , και εν μέσω μνημονίου και γενικής ανυπαρξίας πόρων , ‘’σηκώθηκε’’ στα ΜΜΕ το θέμα του ‘’χάρτη υγείας’’ υγείας στον νομό , με βασικό σενάριο την κατάργηση των υφισταμένων δομών υγείας ( Νοσοκομείο Αγ. Νικολάου και Κέντρα Υγείας-Νοσοκομεία Ιεράπετρας / Σητείας / Νεαπόλεως ) .
Αιτία η υποτιθέμενη μελέτη του καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Λυκ. Λιαρόπουλου , που σήμερα είναι και σύμβουλος της κυβέρνηση σε θέματα υγείας . Που συντάχθηκε για λογαριασμό της Νομαρχιακής Αυτ/σης Λασιθίου , και την αποδέχτηκε το Νομαρχιακό Συμβούλιο – την ‘’μελέτη’’ – στην τελευταία του συνεδρίαση τον Δεκέμβρη του 2010 , ενώ η ‘’μελέτη’’ αυτή είχε παραδοθεί – αν είναι σωστές οι αναφερόμενες , στην ‘’μελέτη’’ , ημερομηνίες – τον Ιούλιο του 2010 !!! Δηλ. ένα εξάμηνο πριν . Αλλά την άφηναν , με την ανοχή , όλων των μελών του νομαρχ. Συμβουλίου και την συζήτησαν στο τελευταίο εθιμοτυπικό συμβούλιο , χωρίς να ασχοληθούν και με την ουσία της . Απλά την αποδέχτηκαν .
Και λέω υποτιθέμενη μελέτη γιατί το πόνημα αυτό των 104 σελίδων ου κυκλοφορεί , ο ίδιος ο καθηγητής Λυκ. Λιαρόπουλος , στο εξώφυλλο του το περιγράφει ως εμπιστευτική έκθεση !!! όπως φαίνεται παραπάνω . Μάλιστα ο κ. καθηγητής στην σελίδα 59 της παραπάνω έκθεσης λέει : ‘’ … Τονίζεται, ότι η διατύπωση των ακολούθων προτάσεων έγινε με βάση τη σκοπιμότητά τους, ενώ για την υλοποίησή τους θα απαιτηθεί περαιτέρω επεξεργασία, με την εκπόνηση μελέτης υλοποίησης. Πρόσθετα, απαραίτητη είναι η λήψη έγκρισης από τις αρμόδιες διοικητικές αρχές ή υπηρεσίες. …’’ Η υπογράμμιση δική του . Αναγνωρίζει δηλαδή ο κ. καθηγητής , απριόρι , ότι το ανά χείρας πόνημα του , δεν είναι μελέτη .

Ανακύπτουν λοιπόν δύο μεγάλα θέματα για την τοπική κοινωνία και τους άρχοντες μας που μας διοικούν :
  • 1ον : Στα δυόμιση χρόνια που συντασσόταν το πόνημα αυτό , εμείς που ήμασταν ; Και αν - όπως αναφέρεται στην 145/2010 απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου με την οποία έγινε αποδεχτή η έκθεση αυτή - ζητήθηκε η γνώμη μας , εμείς τι απαντήσαμε ; Ή μάλλον γιατί δεν απαντήσαμε όπως γράφει η παραπάνω απόφαση ; Και τέλος πάντων γιατί δεν ήμασταν παρόντες στην τελευταία αυτή συνεδρίαση για να εκθέσουμε σκέψεις και αντιρρήσεις ; Και δεν αναφέρομαι μόνο στους δημοτικούς μας άρχοντες . Που ήταν η διοίκηση του ΓΝΝΑΝ και τα σωματεία εργαζομένων ; Γιατί πάλι τρέχουμε πίσω από τα γεγονότα ;
  • 2ον : Τι λέει πράγματι αυτή η έκθεση ; Μήπως από τα στοιχεία που περιέχει προκύ-πτουν συμπεράσματα χρήσιμα για την στήριξη άλλων ρεαλιστικών λύσεων ; Μήπως επιδέχεται και άλλη ‘’ανάγνωση’’ εκτός από αυτήν που κυκλοφορεί μέ-χρι σήμερα ; Την καταδικάσαμε έτσι χωρίς να την μελετήσουμε , μόνο και μόνο γιατί προτείνει να γίνει ένα νέο νοσοκομείο ; Στοιχειοθετήσαμε την θέση μας , όχι με τοπικιστικά και συνδικαλιστικά κριτήρια , αλλά με πραγματικούς όρους εξυπηρέτησης του πολίτη και σεβασμού των χρημάτων των φορολογουμένων ;

Συμμετείχα στην συνάντηση που κάλεσε ο δήμαρχος μας με θέμα την πορεία του Νο-σοκομείου Αγ. Νικολάου και συνειδητοποίησα ότι οι περισσότεροι συμμετέχοντες – για να μην πω όλοι – αγνοούσαν το πραγματικό περιεχόμενο της έκθεσης Λιαρόπουλου . Και έμειναν σε συνδικαλιστικές και τοπικιστικές κορώνες .
Το θέμα του χειρισμού του όλου θέματος από τους ταγούς μας δεν είναι του παρόντος .
Θα ήθελα όμως , μια και έχω μελετήσει την έκθεση - την οποία και επέδειξα στην συ-νεδρίαση - να καταθέσω την άποψή μου για το θέμα που δημιουργήθηκε , με βάση τα στοιχεία της έκθεσης . Γιατί υπάρχουν σημαντικά στοιχεία που οδηγούν σε τελείως αντίθετη κα-τεύθυνση από αυτή που κυκλοφορεί .

Η εμπιστευτική έκθεση , λοιπόν , της ομάδας του καθ. Λυκ. Λιαρόπουλου έχει επεξερ-γαστεί στοιχεία από ένα έκαστο των νοσοκομείων του νομού καθώς και από την ΥΠΕ Κρήτης. Προσδιορίζει διάφορους δείκτες αξιολόγησης για ένα έκαστο νοσοκομείο . Στην συνέχεια τα αθροίζει τα στοιχεία αυτά και βγάζει τους μέσους όρους σε επίπεδο νομού . Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι έτσι κάποια στοιχεία ‘’κονταίνουν’’ ενώ κάποια άλλα ‘’μακραίνουν’’ . Κατά το δοκούν.
Το ζήτημα που προκύπτει αμέσως εδώ είναι : Τι ακριβώς ζήτησε από τον κ. καθηγητή η Νομ. Αυτ/ση Λασιθίου όταν του έδωσε την εντολή για την σύνταξη του πονήματος αυτού ; Έκθεση ή μελέτη ; Του ζητήθηκε η αξιολόγηση και η πιθανότητα επιβίωσης και παροχής σω-στών υπηρεσιών υγείας ενός εκάστου των υφισταμένων νοσοκομείων και στην συνέχεια να ζητηθούν εναλλακτικά σενάρια ή κάτι άλλο ; Και τι ; Σχεδιασμό από μηδενική βάση ; Με ποια λογική ;

Ας δούμε λοιπόν μερικά από τα στοιχεία της έκθεσης .
Η εικόνα των νοσοκομείων από άποψη κλινών και στελέχωσης με γιατρούς φαίνεται στην σελίδα 31 της έκθεσης και είναι η παρακάτω :

Νομίζω ότι ο παραπάνω πίνακας είναι πολύ εύγλωττος . 49 γιατροί για 124 κλίνες στον Άγιο Νικόλαο , ο ίδιος αριθμός γιατρών ( 45 ) για σχεδόν τις μισές κλίνες ( 72 ) στην Ιεράπετρα. Και δείχνει περίτρανα την ανισορροπία στελέχωσης των νοσοκομείων .
Για το ίδιο ζήτημα ( αναλογίας γιατρών / κλίνες ) κ. Λυκ. Λιαρόπουλος στην σελ. 30 αναφέρει ότι το ιδανικό ποσοστό γιατρών προς κλίνες είναι 1 / 4 . Για το ενιαίο Λασίθι είναι 2,2 , άρα πολύ χαμηλό , παρ’ όλο που δικαιολογεί αρκετά αυτή την αναλογία λόγω εύρους των παρεχόμενων υπηρεσιών .
Μπορεί λοιπόν ο μέσος όρος στον νομό να είναι 1 / 2,2 , αλλά για κάθε νοσοκομείο , όπως προκύπτει από τον παραπάνω πίνακα , είναι διαφορετικός:
Άγιος Νικόλαος 1 / 2,5 , Ιεράπετρα 1 / 1,6 ( ! ) , Σητεία 1 / 2,2 , Νεάπολη 1 / 2,8 .
Ας δούμε και παρακάτω τι καταγράφει η έκθεση για την πληρότητα των νοσοκομείων του νομού . Αναφέρει , στην σελίδα 44 , ότι το ‘’ιδανικό’’ ποσοστό πληρότητας για νοσοκομεία κυμαίνεται από 70% έως 90% .
Η μέση πληρότητα ανά νοσοκομείο , στον νομό , φαίνεται στην παρακάτω εικόνα 3.1. της σελ. 45 της έκθεσης .

Προκύπτει σαφώς λοιπόν, ότι το μόνο νοσηλευτικό ίδρυμα που βρίσκεται μέσα στα αποδεκτά όρια πληρότητας είναι το του Αγίου Νικολάου ενώ τα άλλα υπολείπονται σημαντικά. Και προφανώς , εξ αιτίας αυτού του γεγονότος ο μέσος όρος του νομού ( απλός αριθμητικός μέσος ) 67,85 % , είναι έξω από τα αποδεκτά όρια .
Στον παρακάτω πίνακα 3.6. από την ίδια σελίδα της έκθεσης , αναλύεται η πληρότητα αν κλινική . Φαίνεται ότι για το νοσοκομείο Αγ. Νικολάου η μόνη κλινική που υπολείπεται και ‘’κατεβάζει’’ τον μέσο όρο είναι η Παιδιατρική (34,5%) . Ενώ όλες οι υπόλοιπες κλινικές είναι ή πολύ κοντά στο κάτω όριο ή και πάνω από το πάνω όριο ! Δεν συμβαίνει το ίδιο όμως στα άλλα νοσοκομεία .

Η έκθεση στην σελίδα 35 διαχειρίζεται το θέμα των χειρουργικών επεμβάσεων στον νομό ( αθροιστικά ) όπως φαίνεται στον πίνακα 2.10 , όπου παρατηρεί ότι ο αναλογικός δεί-κτης ( μέσα στην παρένθεση ) 33,3 υπολείπεται του αντίστοιχου σε επίπεδο Κρήτης που είναι 44 .

Αν όμως δούμε τον πίνακα 3.2. της σελ. 39 θα αντιληφθούμε εύκολα το γιατί συμβαίνει αφού ο Αγ. Νικόλαος έχει 2 χειρουργικές τράπεζες ενώ η Ιεράπετρα 3 και η Σητεία 4 !!! Αλλά και αν οι επεμβάσεις ανά νοσοκομείο αναλογιστούν στον αντίστοιχο εξυπηρετούμενο πληθυ-σμό ο δείκτης αυτός ανεβαίνει πολύ πάνω από τον κρητικό μέσο όρο ( Αγ. Νικόλαος 76,70 , Ιεράπετρα 74,00 , Σητεία 50,10 ) .

Η έκθεση αναφέρει και για την ανεπάρκεια των νοσηλευτών όλων των βαθμίδων και για τις επιπλέον κλίνες ΜΕΦ , κ.λ.π.
Νομίζω όμως ότι δεν χρειάζεται να αναλύσω περισσότερα στοιχεία της έκθεσης αφού κινούνται όλα σε ανάλογη λογική .

Γίνεται σαφές , λοιπόν , ότι για να περιοριστεί το κόστος υγείας στον νομό , αλλά και για να βελτιωθούν τα ζητήματα υγείας το μόνο που χρειάζεται σε επίπεδο Νομού είναι η γενναία αναδιάρθρωση του προσωπικού με ανακατανομές , ώστε το νοσοκομείο Αγ. Νικολάου να αποτελέσει το ίδρυμα σωστής παροχής υπηρεσιών Β’ βαθμού και τα άλλα 3 να διατηρήσουν την δυνατότητα παροχής Α’ βαθμού .

Για να γίνει αυτό προφανώς και απαιτούνται πολύ μικρότερο ποσό από τα 65 εκ. ευρώ .

 Αφού , με όσα προκύπτουν από την έκθεση , η ολοκλήρωση του νοσοκομείου Αγ. Νι-κολάου , η στελέχωση , ο συμπληρωματικός εξοπλισμός και η βελτίωση του υφιστάμενου , απαιτούν ποσό της τάξεως των 5 εκ. ευρώ ευρώ ήτοι λιγότερο από 10% της περιώνυμης πρότασης .

Αλήθεια , ποιος οικονομικός ανεγκέφαλος θα προτείνει – στους σημερινούς χαλεπούς καιρούς – να δαπανηθούν 65 εκ. ευρώ , όταν το ίδιο αποτέλεσμα μπορεί να υπάρξει με το 10% του παραπάνω ποσού ;
Ένα άλλο ενδιαφέρον ζήτημα που καταγράφεται στην έκθεση , και έχει σχέση με το γνωστό υψηλό κόστος ανά κάτοικο στον νομό . Λέει λοιπόν ο καθηγητής στις σελίδες 18-19 :
‘’ … 1.2.4 Δαπάνες Υγείας των Νοικοκυριών
Οι δαπάνες υγείας των νοικοκυριών χρησιμοποιούνται ως έμμεσος τρόπος αδρής εκτίμησης των υγειονομικών αναγκών των κατοίκων μιας περιοχής και κύρια του βαθμού κάλυψης αυτών των αναγκών από το δημόσιο σύστημα υγείας. Από τον Πίνακα 1.6 φαίνεται ότι οι κάτοικοι στο Λασίθι επιβαρύνονται λιγότερο με δαπάνες υγείας, συγκριτικά με τους κατοίκους των Χανίων και του Ρε-θύμνου, παρά το υψηλότερο εισόδημα που αυτοί διαθέτουν και κύρια παρά την αυξημένη νοσηρό-τητα που καταγράφεται στην περιοχή. Το γεγονός αυτό, πιθανότατα να σχετίζεται αφενός μεν, με την περιορισμένη ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα στην περιοχή και αφετέρου δε να υποδηλώνει τη σχετικά επαρκή κάλυψη του μεγαλύτερου μέρους των αναγκών των πολιτών του Λασιθίου από τις δημόσιες μονάδες είτε του ιδίου του νομού, είτε των όμορων νομών. …’’

Πίνακας 1.6: Το μέσο ετήσιο εισόδημα και οι μέσες ετήσιες δαπάνες των νοικοκυριών (συνολικές και υγείας) στους νομούς της Κρήτης και στην Ελλάδα, το 2005, σε ευρώ

Πηγή: Έρευνα Οικογενειακών Προϋπολογισμών, 2005 (η πλέον πρόσφατη δημοσιευμένη)
Τι λέει λοιπόν ο καθηγητής ; Ναι , δαπανώνται παραπάνω χρήματα αλλά δεν πάνε χαμένα , αφού τα νοικοκυριά επιβαρύνονται με μικρότερο ‘’ατομικό’’ κόστος . Και ότι τις υπη-ρεσίες υγείας του νομού ο Λασιθιώτης τις χρησιμοποιεί και δεν πάνε χαμένες .
Όλα τα παραπάνω οδηγούν στην σκέψη ότι η έκθεση Λιαρόπουλου λοιπόν έχει πολλές αναγνώσεις . Ανάλογα πως θες να διαβάσεις τα αναγραφόμενα . Γιατί τα αναγραφόμενα είναι πολύ κοντά στην πραγματικότητα .
Ας ανασκουμπωθούμε όλοι μαζί . Κανείς δεν περισσεύει . Αρκεί οι ταγοί μας να έχουν το κουράγιο να χρησιμοποιήσουν όλα τα ‘’χαρτιά’’ του τόπου . Όπως κάνουν αλλού .

ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΕΡΒΟΣ

Κυριακή 17 Απριλίου 2011

Δελτίο Τύπου της ΠΟΕΔΗΝ για τις Συγχωνεύσεις - Συνενώσεις Νοσοκομείων του ΕΣΥ

ΑΘΗΝΑ 6/4/11
ΑΡ.ΠΡΩΤ. 2305

Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ

Σε κακόγουστο σήριαλ εξελίσσεται ο περιβόητος διάλογος για τις Συγχωνεύσεις – Συνενώσεις Νοσοκομείων του ΕΣΥ.
Πριν καν ξεκινήσει ο διάλογος έχουμε διαρροές με τον γνωστό τρόπο που καταδεικνύουν ότι ο διάλογος έχει ήδη συντελεστεί και έχουν ληφθεί και οι αποφάσεις.
Όχι σε γενικές κατευθύνσεις, αλλά στις λεπτομέρειές του. Κατάργηση συγκεκριμένων Νοσοκομείων, πώληση περιουσιακών στοιχείων, χωροθέτηση νέων Νοσοκομείων.
Είναι κρίμα η δημοκρατία στη χώρας μας σε μια περίοδο μεγάλης κρίσης, να δέχεται τέτοια πλήγματα και υπονομεύσεις. Ο Συνταγματολόγος υπουργός, όφειλε να διασφαλίσει την εγκυρότητα του κοινωνικού διαλόγου και όχι να τον υπονομεύει και απαξιώνει πριν καν συντελεστεί.

Το ερώτημα λοιπόν είναι μέγα και ουσιαστικό. Πως πάρθηκαν αυτές οι αποφάσεις και ποιοι τις πήραν;
Δικαιώνεται απόλυτα η ΠΟΕΔΗΝ όταν ανακοίνωσε τη μη συμμετοχή της στον ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑΤΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ και μίλησε μετά λόγου γνώσεως για προειλημμένες αποφάσεις.

Μιλήσαμε επίσης για ανταγωνιστικά συμφέροντα στο ΕΣΥ που οδηγούν τον διάλογο όχι στην ΣΩΤΗΡΙΑ και την ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ του ΕΣΥ και δη σε εποχή κρίσης, αλλά στην ευαγγελική ρήση: «Διαιμερίσαντο τα ιμάτιά μου εαυτοίς και επί τον ιματισμό μου έβαλον κλήρο».

Οι προτάσεις – αποφάσεις δείχνουν ότι νοιάζονται για την δυσπραγία των ασφαλιστικών εταιρειών και των εργολάβων, που σε περίοδο οικονομικής κρίσης αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας, αλλά και ανάληψης εργολαβιών, λόγω περικοπών του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Αδιαφορούν για την υπερχρέωση της χώρας και προτείνουν περεταίρω δανεισμό μέσω ΣΔΙΤ (κρυφός δανεισμός του δημοσίου) για να εξυπηρετήσουν τα συγκεκριμένα συμφέροντα. Κατεδαφίζουν με περισσή ευκολία και θράσος ΔΗΜΟΣΙΑ Νοσοκομεία για να κτίσουν στις θέσεις τους ΙΔΙΩΤΙΚΑ με χρήματα των φορολογούμενων. Φαίνεται πως είναι ζηλωτές του μοντέλου διοίκησης του ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ και του ΩΝΑΣΕΙΟΥ.

Η αλήθεια είναι πως τα ελληνικά Νοσοκομεία είναι στο Μ.Ο ηλικίας από τα νεώτερα στην Ευρώπη. Περισσότερα από τα μισά είναι της τελευταίας 15ετίας. (κοινοτικοί πόροι). Το υψηλό κόστος συντήρησης οφείλεται στις ληστρικές συμβάσεις που υπογράφουν οι εκάστοτε διοικήσεις και τις περισσότερες φορές οι εργολάβοι χρησιμοποιούν το υφιστάμενο τεχνικό προσωπικό.

Κύριε Υπουργέ,
Η ΠΟΕΔΗΝ σας καλεί να ΑΠΟΣΥΡΕΤΕ ΑΜΕΣΑ όλα αυτά τα τερατουργήματα και τις σοσιαλφιλελεύθερες συνταγές που δεν έχουν καμία σχέση με την ουσία των προβλημάτων της υγείας και να ενισχύσετε το ΕΣΥ σε περίοδο οικονομικής κρίσης. Η έγνοια μας πρέπει να είναι στον άνεργο, τον χαμηλόμισθο, το χαμηλοσυνταξιούχο, τον άπορο, το μετανάστη, τον κοινωνικά αποκλεισμένο, στο πως όλοι αυτοί και είναι πολλοί, θα έχουν πρόσβαση στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας - Πρόνοιας. Όσοι έχουν την δυνατότητα να συνάπτουν ασφαλιστικά πακέτα θα βρουν τη λύση τους.
Ο διάλογος άρχισε ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ και συνεχίζεται την ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ.

Ελπίζουμε να μην καταγραφείτε στην συνείδηση των πολιτών και των λειτουργών του ΕΣΥ ως ο εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσών Υπουργός.
Είναι ακόμη καιρός!!!!

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Π.Ο.Ε.ΔΗ.Ν.